Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Tomek gd
Forum Master
Forum Master
Posty: 1625
Rejestracja: pn mar 02, 2009 00:07
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: passat b6
Kontakt:

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

Post autor: Tomek gd » śr gru 09, 2009 01:12

Slyszalem ze jest to mozliwe bez zmiany skrzyni.
Tylko niewiem jakiej konkretni glowicy(o jakim oznaczeniu) szukac, zeby pasowala p&p.
na tej aukcji 1.6 wyglada jak moj 1.4

http://www.allegro.pl/item820953223_vw_ ... _seat.html


Ogarnial ktos juz taka operacje w mk4?
Czytalem ze w mk3 taka wymiana nie stawiala oporow.
Prosze o porade gdyz moj 1.4 jest juz na wykonczeniu (na nastepne 1.4 niechce wymianiac bo za slabe) sprzedawac tez niechce zeby kogos na mine nie ladowac, a i z budy jestem zadowolony.

Czy przy takiej wymianie trzba jeszcze chamulce,zawias, komputer zmieniac ?

Z gory dzieki za rade.

Pozdro
Ostatnio zmieniony śr gru 09, 2009 01:22 przez Tomek gd, łącznie zmieniany 2 razy.



Maxelerty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lut 17, 2009 21:00
Kontakt:

Post autor: Maxelerty » ndz lut 07, 2010 18:26

Odświeżę temacik.
Kiedyś czytałem na jakimś forum, że silnik 1.4 16V od 1.6 16V różni się tylko materiałem z jakiego został wykonany. Jeden żeliwny a jeden aluminiowy. Czy jest to prawda?
Widzę po aukcjach na allegro że skrzynia biegów jest ta sama. Ktoś się orientuje czy to prawda. Czy jest możliwość SWAP`a ?



Kocyk_tcz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn lip 20, 2009 08:53
Lokalizacja: Tczew/Gdynia
Kontakt:

Post autor: Kocyk_tcz » sob lut 20, 2010 19:56

:blush:



Awatar użytkownika
Tomek gd
Forum Master
Forum Master
Posty: 1625
Rejestracja: pn mar 02, 2009 00:07
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: passat b6
Kontakt:

Post autor: Tomek gd » sob lut 20, 2010 20:25

Kocyk_tcz pisze::blush:
niema to jak bystra wypowiedz w temacie :rotfl:

a tak na serio robil to ktos?



BANIEK100
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz lis 01, 2009 14:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: BANIEK100 » pn lut 22, 2010 16:05

Cześć!! Podłączam się do pytania kolegów wyżej. Ta informacja jest dla mnie bardzo istotna ponieważ dwa dni temu walnął mi rozrząd w czasie jazdy. Prawdopodobnie będę musiał wymienić cały silnik. Co się z tym wiążę wolałbym wsadzić 1,6 16V niż z powrotem 1,4 16V. Jakby ktoś posiadał informacje na temat tego swapu to będę bardzo wdzięczny :)


VW GOLF :)

vik316
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: śr maja 14, 2008 00:33
Lokalizacja: Oslo/GD
Kontakt:

Post autor: vik316 » pn lut 22, 2010 17:39

a tam nie jest bezkolizyjny?? wystarczy sam pasek zmienić wtedy


1995 mk3 cabrio - nowy projekt
1998 Ibiza 6k gt tdi afn na bonusie - for sale
2001 Forester sf ej20 -daily

Awatar użytkownika
Tomek gd
Forum Master
Forum Master
Posty: 1625
Rejestracja: pn mar 02, 2009 00:07
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: passat b6
Kontakt:

Post autor: Tomek gd » pn lut 22, 2010 21:42

cos widze ze nikt niezna tematu. Poszukuje i wyszlo mi ze glowica ATN podobno pasuje :
http://allegro.pl/item917721732_vw_golf ... zalin.html

tylko drogie sa te 1.6 16v do golfow :( do passata B5 za 1.6 8V dalem 1200zl z wymiana i od 2 lat smiga jak ta lala zero wyciekow, brak widocznego spalania oleju.

[ Dodano: 22 Lut 2010 20:54 ]
duzym + takiej zmiany jest to ze masz okolo 100 kucy zamiast 75 a OC placisz dalej jak za 1.4 bo zeby to udowaodnic na oko, musial by niezly znawca zajrzec pod maske ;) wiec niebiescy i przeglady nie straszne :D



gregorreda
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 22, 2009 06:34
Lokalizacja: małe3city
Kontakt:

Post autor: gregorreda » czw lut 25, 2010 00:12

znam temat 100% miesiąc temu przebudowałem 1,4 akq na 1,6 aus
założyłem dół silnika (blok z tłokami) od 1,6 reszta została od 1,4 głowica osprzęt włącznie z komputerem , skrzynie są takie same
Nie pasowały :
1.śruby głowicy, skrzyni,wspornika osprzętu od głowicy wymieniłem resztę skróciłem blok 1,4 jest aluminiowy a 1,6 żeliwny
2. czujnik położenia wału , w uszczelniaczu jest inne mocowanie (ewentualnie uszczelniacz od 1,4)

po złożeniu pojechałem go zchamować wyszło tylko 83,4 km ale aż 153Nm

mam przygotowane części do dalszej przeróbki tj.
1.aluminiowy kolektor od leona z wtryskami
2 przepustnica od audi a6 1,8 t (na linkę )
3.wydech od mk4 1,8t

mam nadzieje że wycisnę 110 120 km

boje się o sterownik czy zrobi wystarczającą korektę , obecnie jest ok , różnica w czasie jazdy jest spora
:helm:
korektę ewentualnie zrobię na lpg



Awatar użytkownika
Tomek gd
Forum Master
Forum Master
Posty: 1625
Rejestracja: pn mar 02, 2009 00:07
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: passat b6
Kontakt:

Post autor: Tomek gd » czw lut 25, 2010 00:17

moment bardzo fajny wyszedl.



gregorreda
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 22, 2009 06:34
Lokalizacja: małe3city
Kontakt:

Post autor: gregorreda » czw lut 25, 2010 00:19

jaki kod silnika ma twój 1,4 ?????????????
:bajer:



Awatar użytkownika
Tomek gd
Forum Master
Forum Master
Posty: 1625
Rejestracja: pn mar 02, 2009 00:07
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: passat b6
Kontakt:

Post autor: Tomek gd » czw lut 25, 2010 00:22

akq czyli akuku :grin:

[ Dodano: 24 Lut 2010 23:24 ]
duzo czasu zajela taka przerobka??



gregorreda
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 22, 2009 06:34
Lokalizacja: małe3city
Kontakt:

Post autor: gregorreda » czw lut 25, 2010 00:29

masz w opisie akq czyli taki jak mój z przepustnicą na linkę i sterowni magneti marelii więc osprzęt nie pasuje ale wszystko w VW można przerobić :bigok:

[ Dodano: 24 Lut 2010 23:31 ]
jestem mechanikiem i robiłem własne auto w piątek po pracy wstawiłem do garażu a w sobotę wieczorem jazda próbna



Awatar użytkownika
inozbik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: pn gru 07, 2009 20:22
Lokalizacja: WLKP

Post autor: inozbik » czw lut 25, 2010 00:37

Można wrzucić bez problemu głowice z 1.6 do 1.4? Rozumiem że zwiększy się nieco pojemność.. Bardzo ciekawe, jestem ciekaw czy ktoś to robił i czy efekt jest zadowalający ;)



Awatar użytkownika
Tomek gd
Forum Master
Forum Master
Posty: 1625
Rejestracja: pn mar 02, 2009 00:07
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: passat b6
Kontakt:

Post autor: Tomek gd » czw lut 25, 2010 00:44

gregorreda pisze:masz w opisie akq czyli taki jak mój z przepustnicą na linkę i sterowni magneti marelii więc osprzęt nie pasuje ale wszystko w VW można przerobić :bigok:

[ Dodano: 24 Lut 2010 23:31 ]
jestem mechanikiem i robiłem własne auto w piątek po pracy wstawiłem do garażu a w sobotę wieczorem jazda próbna
a ile tak orientacyjnie bys mnie skasowal (robocizna + graty) bo jestem zainteresowany, tyle ze u mnie trzeba by jeszcze wszystkie uszczelniacze zrobic ( pali olej)



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości