Jaki wydech do 16V ABF?? HELP

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

PoLLo
Oczerniacz
Oczerniacz
Posty: 12
Rejestracja: czw lis 29, 2007 03:39
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: PoLLo » czw sty 15, 2009 09:17

Ja jestem na etapie zakupu sportowszego kolektora wydechowego i tak się zastanawiam co jeszcze warto by zrobić niejako przy okazji.
Chodzi mi o sprawdzone rozwiązania...



doli666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn sty 05, 2009 20:13
Lokalizacja: Szczecin-pogodno
Kontakt:

Post autor: doli666 » czw sty 15, 2009 12:03

Jak juz mowa a sportowym kolektorze wydechowym, czyli rozumiem ze baran, czym sie rozni baran 4:2:1 od barana 4:1 ?
Chyba slyszałem kiedys ze jeden daje wiecej mocy a drugi momentu, ale nie jestem pewny.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw sty 15, 2009 16:15

jemiol7 pisze:
TAZ pisze:
evolution pisze:w abf seryjnie jest 55 mm wiec jest spora roznica w stosunku do nyski
A w ibizie z ABFem ????
Juz dokładnie nie pamiętam bo się z seryjnym wydechem dawno rozstałem, ale wydaje mi sie że było 55 mm.
Zaskoczę was. W 97 roku ibizy z ABFem nie miały katalizatora i miały dwa tłumiki tylko. Średnica wewnętrzna rury wydechowej to 46mm.



Awatar użytkownika
jemiol7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr paź 01, 2008 14:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jemiol7 » czw sty 15, 2009 16:40

Moja jest z 97 roku i był katalizator a co do średnicy to też mi się wydaje że było więcej
Ostatnio zmieniony czw sty 15, 2009 16:41 przez jemiol7, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw sty 15, 2009 18:26

Zewnętrzna średnica rury to 51mm. Wydech oryginał nie nękany przez rzeźbiarzy.



Awatar użytkownika
jemiol7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr paź 01, 2008 14:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jemiol7 » czw sty 15, 2009 18:51

Mój na tłumikach miał nawet logo Seata i numery części. Wydech był w 100% orginalny.
Gdzieś miałem zdjęcia jak sprzedawałem, postaram się odszukać.

Znalazłem: Obrazek Obrazek

Tak to wyglądało u mnie. Niestety ktalizatora już nie ma na zdjeciach, gdyż go wcześniej sprzedałem. Pierwsze zdjęcie środkowy, drugie od kata do końca.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw sty 15, 2009 23:08 przez jemiol7, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
gadom67
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn lut 25, 2008 21:29
Lokalizacja: Dobre Miasto
Kontakt:

Post autor: gadom67 » pn sty 19, 2009 01:09

Panowie to w koncu seryjnie jakiej srednicy wew wydech szedl w ABFie.Ja zakupilem toledo przeznaczone do rozbiurki a silnika do swapa w mk2 i tam byl wydech sreednicy 50mm w wewnatrz.A teraz myslalem zeby wstawic kompletny od VRa ktry ma 55mm no i oczywiscie kolektor 4-2-1



Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mateusz74 » pn sty 19, 2009 06:31

No i gitara.Będzie dobrze.



doli666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn sty 05, 2009 20:13
Lokalizacja: Szczecin-pogodno
Kontakt:

Post autor: doli666 » pn sty 19, 2009 15:32

Pytałem juz wczesniej ale nie dostałem odpowiedzi... czemu akurat zamontujesz kolektor 4-2-1 a nie 4-1? Jaka jest miedzy nimi roznica.... mowie oczywiscie o sportowym kolektorze a nie o ori.



Awatar użytkownika
gadom67
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn lut 25, 2008 21:29
Lokalizacja: Dobre Miasto
Kontakt:

Post autor: gadom67 » pn sty 19, 2009 15:45

Jesli dobrze pamietam bo gdzies o o tym czytalem do 4-2-1 masz polepszenie na srednich obrotach a 4-1 na wyzszych.Oczywiscie moge sie mylic ale tak gdzies wyczytalem.



doli666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn sty 05, 2009 20:13
Lokalizacja: Szczecin-pogodno
Kontakt:

Post autor: doli666 » pn sty 19, 2009 15:56

No wlasnie Ciekawi mnie to, bo jakas roznica jest na pewno... tylko jaka?



Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » pn sty 19, 2009 16:31

kolektory 4-1 uzywa się typowo w sporcie/rajdach, kiedy auto pracuje na najwyższych obrotach i musi wyrzucić jak najwięcej spalin w ciagu chwili i ważne żeby wykorzystać każdego konia,4-2-1 jest to najlepsza opcja na ulice, auto zbiera się dzięki temu lepiej z dołu i w średnim zakresie poprawia moc/moment, ale napewno nie przeszkadza u góry, wszystko zależy jaki też kolektor, ważne żeby był dobrze obliczony pod silnik


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn sty 19, 2009 18:00

LCQ pisze:wszystko zależy jaki też kolektor, ważne żeby był dobrze obliczony pod silnik
i jak wykonany, takei g....no jak TA-technix to szkoda zakładać



doli666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn sty 05, 2009 20:13
Lokalizacja: Szczecin-pogodno
Kontakt:

Post autor: doli666 » pn sty 19, 2009 18:18

Czyli jak juz ktos chce zainwestowac w kolektor wydechowy to jakie firmy polecacie? Supersprint?
Czyli np taki Ta technix http://www.allegro.pl/item522578743_spo ... v_gti.html odpada? I co to znaczy ze zalezy jak wykonany? Czy np taki do jakiego link podałem rozpadnie sie po czasie czy co moze sie stac?



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości