1.8 16v digifant 1

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

1.8 16v digifant 1

Post autor: malolat » śr lut 27, 2008 21:51

witam, mam problem z moim wydumanym autem :),
jak ktos by mial chwilke i przeczytal bylbym wdzieczny :)

silnik o symbolu pl, glowica nie znana :) walki z pl, listwa wtryskowa z auti 1.8 20v wtryskiwacze z pf-a, przepustnica pl- switche oryginalnie dzialaja tak jak powinny :)

auto do niedawna smigalo na instalacji z pf-a bez jakis powazniejszych awari :)

wmontowalem istalacje z corrado 89, koncowka sterownika B wiec najzwyklejszy :)

przewody poprzedluzalem, copot w rurce dolotowej siedzi i ustawiony na 500 ohm

czujnik temperatury narazie jest bialy z kjeta, ale na digi 2 dzialal wzorcowo :bajer:

nie wiem jak powinno isc podcisnienie, probowalem rozwiazac ten problem metoda prob i bledow, jednak temat mnie przerasta :( na wszytkich schematach podcisnienie do kompa podpiete jest pod przepustnice. i wszystko gra, tylko na mojej przepustnicy (z pl-a) w tym miejscu podcisnienie jest niewielkie - przy zamknietej klapce rowne zero - i nie zmienia sie w duzym stopniu przy przegazowce...
mimo wszystko zalozylem tam trojnik i puscilem podcisnienia do kompa (1metr:) ) i do regulatora paliwa.

gdy kompa podlacze do przed zaworkiem do serwa to silnik zwieksza samoczynnie obroty, i nie od razu na ustalony pulap, tylko powoli i sukcesywnie w gore, wiec wnioskuje ze nie tedy droga.

zaplon ustawiony na lampie, bez czujnika na 6 stopni przy 2500obr.

objaw jest taki ze wolne obroty dzialaja roznie -
przy odpaleniu 1200 stabilne, ale silnikiem troche telepie i mam wrazenie ze zaplon jest za pozny - glosny wydech :) dziwi mnie to bo chyba komp nie ma mozliwosci opoznienia zaplonu ponizej wartosci poczatkowej :kac:
nagrzany do ok 50-70 stopni rowne obroty 950-1000 - nie ma reguly,
na cieplo zwalnia moocno do 800, pochodzi rowno a potem sobie zwieksza :)
po przygazowce zazwyczaj powracaja do wolnych i chwile jest dobrze...

da sie tym jezdzic, ale szarpie przy puszczeniu gazu, tak samo szarpie przy wcisnieciu gdy przepystnica byla zamknieta. regulowac switche ??

jedzie stosunkowo niezle, ale jeszcze to chyba nie jest to :)
powyzej 5800 lubi "zassac" pedal gazu...

bede wdzieczny za pomoc :kufel: :kufel: :kufel:
chyba ze ktos z warszawy i mialby chwile zeby to obejrzec i podpowiedziec co nieco...
pozdrawiam i z gory dziekuje dobrzy ludzie :kwiatek:



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: 1.8 16v digifant 1

Post autor: Borys » śr lut 27, 2008 23:06

na poczatek zmien wtryski na oryginalne z g60 i regulator sprawdz czy jest 3 bary



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw lut 28, 2008 01:24

chyba ze ktos z warszawy i mialby chwile zeby to obejrzec i podpowiedziec co nieco...
pozdrawiam i z gory dziekuje dobrzy ludzie :kwiatek:
Daj jakiś namiar do siebie
Ostatnio zmieniony czw lut 28, 2008 11:15 przez toffic, łącznie zmieniany 1 raz.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw lut 28, 2008 13:06

Zaplon i paliwo zalezy w 80% od podcisnienia w dolocie. Jesli podcisnienia nie podepniesz właściwie to cały czas będziesz miał problemy.

1. Najlepiej zrob dziurke w kolektorze w miejscu w którym podcisnienie jest najbardziej rownomierne dla kazdego cylindra i niezależne od zaburzen (które generuje np serwo).
2. Wkrec dodatkowy mały krociec do podcisnienia w dziurkę która zrobiłeś. Polacz ten krociec bezposrednio ze sterownikiem bez zadnych rozgalezien.
3. Podjedz na analizator spalin, odepnij czujnik temperatury niebieski i sprawdz czy mieszanka jest ustawiona właściwie (lambda okolo 1, CO do 0,5. HC do 100, O2 najlepiej kolo 0). Jesli jest ok, w pelnym zakresie obrotow to nic nie ruszaj
4. Jesli bedzie zle (a na pewno bedzie) to krec copotem tak dlugo az uzyskasz wlasciwe wyniki. Jesli skonczy Ci sie zakres regulacji i mieszanka bedzie dalej za bogata, to zmien regulator cisnienia na mniejszy (o mniejszym cisnieniu). Jesli skonczy ci sie zakres regulacji i mieszanka nadal bedzie za uboga, daj wtryskiwacze od g60.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

thorrado
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 10:44
Lokalizacja: DDZ

Post autor: thorrado » czw lut 28, 2008 18:33

hmmm ja mam podcisnienie do kompa podpiete pod regulator cisnienia paliwa....


[img]http://img177.imageshack.us/img177/1136/sygnaturka2tq2.jpg[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości