Remont głowicy-co obejmuje i czy ma sens?

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Remont głowicy-co obejmuje i czy ma sens?

Post autor: wojtek_sari » ndz maja 13, 2007 23:38

Mechanik stwierdził ze moj KR ma przedmuchy i bedzie spalał olej, delikatnie zasugerował remont głowicy i wycenił na okolo 500zl. W garażu leży mi jeszcze ta sama jednostka tyle że PL myśle czy by własnie z niej nie wziąć głowicy, wyremontować potem przełożyć wałek z KR i mieć spokuj.

Powiedzcie co powinien obejmowac taki remont i wstępna wycena do 16V i może ktoś sie tego z forum podejmuje ? I czy ma sens zrobienie takiego remontu bez remontu bloku silnika?


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pn maja 14, 2007 01:34

Remont to zwykle wymiana prowadnic, rzadziej jakiegos zaworu i dotarcie gniazd, planowanie. Ma sens jak najbardziej.



wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » pn maja 14, 2007 15:16

olozwirski, a nie orientujesz się ile taka przyjemność może kosztować? na gotowo?


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
gulba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 07, 2006 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: gulba » pn maja 14, 2007 19:41

moje ceny tyle płaciłem :
prowadnice - 100zł
uszczelka pod głowcie 40 zł (reinz)
uszczelniacze zaworowe chyba 30zł(komplet)
uszczelniacz wałka 10zł
i inne uszczeleczki które niesa drogie
rozrząd około 100zł
świece NGK - 60zł
kable Champion na allegro 99zł(nowe!!!)
pasta zaworowa niepamiętam :bigok:
kwestia kolejna to popychacze hydrauliczne jak masz okej to super, nowy porządny około 20-25zł
planowanie głowicy 30zł (i jak najmniej zebrać materiału, tylko wyrównać)
Ceny zaworów to lepiej niepytaj, już niechce wspominać o zaworach sodowych :bigok:
Acha i chyba najważniejsza sprawa zawsze zmieniam łańcuch i koła łańcucha rozrządu, przy przebiegach 200tyś napewno jest to zużyte i warto zmienić, przefazowanie rorządu,
Łańcuch dostaniesz w sklepie, koła rozrządu chyba tylko serwis.
Remont można samemu zrobić ,ale docierać 16 zaworów to przy 10 mi się już niechce :bajer: .,
Niewiem ile biorą mechaniki, ale we wrocławiu w firmie specjalizującej sie w tym kompletny remont głowicy, czyli:
-sprawdzenie szczelności
-wymiana prowadnic
-docieranie zaworów
cena z częsciami to przeszło 1000zł


PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » pn maja 14, 2007 19:45

gulba pisze:ale docierać 16 zaworów
a na czy6m polega to docieranie?


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Post autor: ADi997 » pn maja 14, 2007 22:03

Odwarcasz głowcie, nakładasz paste na zawór, wkładasz i docierasz do gniazda raz w jedną raz w drugą stronę. Na wiertarki są specjalne nasadki które wymuszają ruch raz w jedną raz w drugą stronę, ręką się tylko przytrzymuje. W zależności od stopnia zużycia zaworów i gniazd stosuje się jeden lub dwa rodzaje past (w grubszymi ziarnami i drobniejszymi). Uwarzać też trzeba żeby pasta się nie dostała w prowadnice.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pn maja 14, 2007 22:56

gulba pisze:
Acha i chyba najważniejsza sprawa zawsze zmieniam łańcuch i koła łańcucha rozrządu, przy przebiegach 200tyś napewno jest to zużyte i warto zmienić, przefazowanie rorządu,
Łańcuch dostaniesz w sklepie, koła rozrządu chyba tylko serwis.
przeciez tzw koła łańcucha rozrządu sa integralną częścią wałka rozrządu. jak je wymieniac? :helm:


vr6 ma odkręcane 16V na stałe


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » wt maja 15, 2007 00:13

Ceny zaworów to lepiej niepytaj, już niechce wspominać o zaworach sodowych
Z ciekawosci zapytam, mozna gdzies jeszcze dokupic gdzies zawory sodowane do 16V?



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » wt maja 15, 2007 07:38

olozwirski pisze:
Ceny zaworów to lepiej niepytaj, już niechce wspominać o zaworach sodowych
Z ciekawosci zapytam, mozna gdzies jeszcze dokupic gdzies zawory sodowane do 16V?
chyba tylko w ASO ok 100zł szt


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt maja 15, 2007 07:43

Borys pisze:
gulba pisze:
Acha i chyba najważniejsza sprawa zawsze zmieniam łańcuch i koła łańcucha rozrządu, przy przebiegach 200tyś napewno jest to zużyte i warto zmienić, przefazowanie rorządu,
Łańcuch dostaniesz w sklepie, koła rozrządu chyba tylko serwis.
przeciez tzw koła łańcucha rozrządu sa integralną częścią wałka rozrządu. jak je wymieniac? :helm:


vr6 ma odkręcane 16V na stałe
Nie są na stałe. Należy tylko mieć czym je ściągnąć. Wiem z doświadczenia. Luz montażowy kółko-wałek to tylko 0,05mm.

[ Dodano: Wto Maj 15, 2007 7:45 am ]
olozwirski pisze:
Ceny zaworów to lepiej niepytaj, już niechce wspominać o zaworach sodowych
Z ciekawosci zapytam, mozna gdzies jeszcze dokupic gdzies zawory sodowane do 16V?
Dwa lata temu znajomy mi przywoził z niemiec cały komplet razem z sodowanymi zaworami ssącymi. Kosztowało to wtedy 100 ojro ale kolo co na tym śmiga jest bardzo zadowolony. Temp oleju mu spadła na samych zaworach o trzy stopnie. Firmy nie pamiętam ale na pewno nie były to zawory fabryczne.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » wt maja 15, 2007 11:36

Nie są na stałe. Należy tylko mieć czym je ściągnąć. Wiem z doświadczenia. Luz montażowy kółko-wałek to tylko 0,05mm.



co nie zmienia faktu ze kółka nie kupisz nawet w ASO


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » wt maja 15, 2007 13:46

Borys pisze:
olozwirski pisze:
Ceny zaworów to lepiej niepytaj, już niechce wspominać o zaworach sodowych
Z ciekawosci zapytam, mozna gdzies jeszcze dokupic gdzies zawory sodowane do 16V?
chyba tylko w ASO ok 100zł szt
jak sie ma szczęscie to sie je ma w serii w głowicy
stare 16V miały takie zawory na wydechu.
wg. etki byly 2 rodzaje - mozna sprawdzić


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
gulba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 07, 2006 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: gulba » wt maja 15, 2007 21:26

a powiedzcie mi jak rozpoznać zawory sodowe, mam kilka głowic i może mam a niewiem że mam :bigok:
czy mają większe średnice trzonki ?????? mają inne mocowanie talerzyków zaworowych ???


PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt maja 15, 2007 21:48

gulba pisze:a powiedzcie mi jak rozpoznać zawory sodowe, mam kilka głowic i może mam a niewiem że mam :bigok:
czy mają większe średnice trzonki ?????? mają inne mocowanie talerzyków zaworowych ???
średnica ta sam inny numer



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 36 gości