maniakus10 pisze: ↑czw sie 26, 2021 08:56
Cześć. Kilka pytań.
1. Aktualnie posiadam silnik 1.4 o oznaczeniu ape. Czy w jego miejsce bez problemu będzie pasował 1.6 BCB?
2. Zanim włożę ten silnik to będzie remont i czy takie tłoki będą pasowały ? Jeżeli nie to proszę o linka jakie będą odpowiednie.
https://allegro.pl/oferta/tlok-0-5-seat ... 1044619738
3.Przepustnicę będę zakładał ta od renowki to problemu nie będzie bo aktualnie mam elektroniczną to git. Kolektory kupię od 1.6. dolot znalazłem na allegro taki, więc chyba będzie pasował
https://allegro.pl/oferta/dolot-vw-golf ... 0429370276.
A do ECU z 1.4 znajdę SB kogoś z okolicy albo zrobi mi zdalnie odcinke przesunie dalej, dawki paliwa i wyłączy EGR i wszystko powinno śmigać, tak ?
To nie jest takie proste. Nie będzie śmigać, nie zdajesz sobie sprawy ile jest roboty z przestrojeniem sterownika od 1.4 na 1.6. Nikt sie tego nie podejmie a jak już to zapłacisz nieopłacalną kwote. Ja mam na to pomysł jak puścić 1.6 na ecu 1.4, ale nie robię bo nie wiem czy będzie to działać, potrzebny mi ochotnik albo własny silnik 1.6 16V. Do zmiany są:
- parametry przeliczające pojemność na load, który jest głównym współczynnikiem wejściowym dla większości parametrów sterownika ME7.5.10 z 1.4. Bez zrobienia tego MAP sensor będzie pokazywał głupoty, ECU zgłupieje i możesz rozwalić silnik
- wyregulowanie przelicznika zadanego czasu wtrysku dla określonego ciśnienia MAP i wyregulowanie korekt paliwowych
- mapa AFR
- rozpisanie map zapłonu od nowa
- przesuniecie odcinki
Jak ktoś otwiera sobie soft ze sterownika 1.4 to jego oczom ukazuje sie takie coś:
Sam mappack do 1.4 AXP kosztuje ponad 200 zł a potem tuner to jeszcze musi przenieść do APE. Roboty jest od cholery, nie wyobrażasz sobie ile. Mod programu sterownika to nie jest suwak gdzie ustalasz sobie moc ani nie rozwijane okienko gdzie wybierasz sobie pojemność.
Idziemy dalej - tłoki które pokazałeś są nieopłacalne. Do 1.6 16V przy remoncie warto wsadzić tłoki z 1.4 bo są dużo tańsze a pasują. 620 zł 4 tłoki Nural lub 700-750 komplet tłoków Mahle. Dawanie 270 zł za jeden tłok dedykowany 1.6 to głupota. One wymiarowo są niemal takie same, różni je wymiar wyżłobienia. Dodatkowo przy remoncie tego 1.6 16V bym odprężył robiąc kanapke. Kupujesz dwie uszczelki pod głowicą, roznitowujesz, DWA ŚRODKI z uszczelek kładziesz jedna na drugą, oba te środki na jedną blache górną i dolną czyli masz 4 warstwy i tak to składasz. Silnik ma mniejszą tendencje do stukowego i możesz zalewać 95 zamiast 98 jak powinno sie do 1.6 16V. Kanapka wytrzymuje nawet w 1.8T na grubych mocach, więc co dopiero taki 1.6.
Dolot który podaleś jest totalnie nieopłacalny. Robisz dolot na bazie puszki 1.6 SR co jest wystarczające albo zlecasz mojemu kumplowi wyspawanie dolotu ze stożkiem od zderzaka do 1.4/1.6 16V, ja taki aktualnie mam. Kumpel zrobi ci to troche taniej niż kosztuje ten komplet simota a efekt bez porównania.
I w końcu podsumowanie - widzę, że masz sporo do wydania a z taką kasą zbliżasz sie do możliwości swapa na 1.8 20V lub 2.0 co jest ZNACZNIE lepszym wyborem niż tuningowanie 1.6.