1,8T AGU + K03s czy jest sens?

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Gaspato
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lip 22, 2016 14:28

1,8T AGU + K03s czy jest sens?

Post autor: Gaspato » pt lip 22, 2016 14:35

Witam Panowie,
takich wątków pewnie było tysiące, ale nie mogę znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Pacjent to golf 4 z silnikiem 1,8 turbo agu, w tej chwili po pomiarze na hamowni ok 151 KM/ 217 nm

Czy po zmianie turbiny na K03s (k03-052) gdzie reszta osprzętu będzie 100% seria da większe pole manewru tunerowi do strojenia niż seria z K03?
Robił ktoś coś takiego? żeby bez ruszania wtrysków, wydechu, no i powiedzmy bez dolotu jechać na strojenie z samym seryjnym 1,8T + K03s?

Chodzi mi o to czy jeśli np sam soft na K03 da 180 KM czy po zmianie turbo da się dociągnąć do 200 KM? czy bez ruszania wtrysków, mogę zapomnieć?
Bo wg mnie 10 koni to żadna różnica, tym bardziej że podobno z K03 fajny moment da rade wycisnąć a koni nieco mniej no ale też to fajnie pojedzie..
A może lepiej odczekać i wtedy już gruntowny setup stworzyć i zestroić na 230 KM np..?

Po prostu czy w serii AGU jest sens zmieniać samo tubo i stroić czy to względem samego softu da nie wielkie różnice?



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

1,8T AGU + K03s czy jest sens?

Post autor: kkkacper » pt lip 22, 2016 16:02

wedlug mnie bezsens.. jak robic to porzadnie, albo nie tykac wcale i cieszyc sie tym co jest ;)


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Gaspato
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lip 22, 2016 14:28

Re: 1,8T AGU + K03s czy jest sens?

Post autor: Gaspato » pt lip 22, 2016 16:46

Ahh ok o to mi chodziło, po prostu zastanawiałem się czy to nie jest tak że np 1,8T seria na K03 + soft = ok 180 KM a po zmianie na K03s np 200 a potem wtryski, dolot, wydech np 230..ale z tego wynika że nie ma co..dzięki ;-)



Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

1,8T AGU + K03s czy jest sens?

Post autor: ADi997 » pt lip 22, 2016 19:39

Bez wymiany wtrysków, IC i DP nie ma co zmieniać na k03s. Rozsądniej będzie odłożyć trochę grosza i zrobić ME7.5+K04+IC+DP+Wtryski+Mapa, chyba najlepszy stosunek ceny do przyrostu mocy i względnej bezawaryjności.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Gaspato
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lip 22, 2016 14:28

1,8T AGU + K03s czy jest sens?

Post autor: Gaspato » sob lip 23, 2016 00:21

Tak, tylko k04 to już wydaje mi się że to solidne modyfikacje za grube tysiące, ale ok już coś wiem.
Myślałem że samo turbo K03s da coś więcej i warto zmieniać to maleństwo K03 na mocniejsze, ale skoro nie, to póki co zostaje przy samym sofcie ;)



Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

1,8T AGU + K03s czy jest sens?

Post autor: szpieg » wt sie 02, 2016 20:05

k03s rożni sie od k03 jedynie srodkiem ... jak Ci turbo smaruje olejem, zrób remont razem z upgradem łopatek, wtryski za 200 kupisz i do 200km w zimie dociagnie


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Gaspato
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lip 22, 2016 14:28

1,8T AGU + K03s czy jest sens?

Post autor: Gaspato » wt sie 02, 2016 22:48

Tak tylko jak wtryski to i może lepszy wydech, przelot, dp , dolot itd...to się robią koszta..
Dziwi mnie to bo ponoć na K03 + przelocie po usunięciu kata ludzie sięgają 190 koni..to po zmianie na K03s nie dam rady do 200 dojechać na seryjnych wtryskach?

A może w ogóle na razie sie nie pchać w mechanikę poprosić tunera żeby moment dał mocniejszy? i lepiej poprowadzony bo to niby on odpowiada za przyspieszenie, no niby nie w 100% ale przy raptem 180 koniach i ok 300 nm lepiej chyba będzie czuć power niż 200 koni i 270 nm..może się mylę no i czy to takie różnice, przyspieszenie przy 200 koniach a 180?

Dużo jest ofert na zagranicznych serwisach A3 albo mk4 1,8T z 98 roku np..200 ps..ciekawe jak oni to uzyskiwali..



Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

1,8T AGU + K03s czy jest sens?

Post autor: wronek1 » śr sie 03, 2016 10:14

jest spora roznica miedzy większym momentem a większą mocą , tutaj masz jak jedzie wlasnie agu z mocnym softem na 180koni i prawie 300nm , a skoda która wazy 100kg więcej ma mniej momentu ale 20koni więcej.
https://www.youtube.com/watch?v=h13I4Hg1jcM - golf z pasażerem ale i tak w tym porównaniu skoda była ciezsza bo z pelnym bakiem a golf na ostatniej ćwiartce.


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Gaspato
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lip 22, 2016 14:28

Re: 1,8T AGU + K03s czy jest sens?

Post autor: Gaspato » śr sie 03, 2016 15:45

A czy ten Golf był zdrowy? bo to dziwne 300 nm i z rolki tak odstaje przy Octavii cięższej..

Np tutaj jest porównanie 1,8T 185KM/270nm i ARL Leon 1,9 tdi 210 KM/430 nm...

https://www.youtube.com/watch?v=_RDqbuv ... 78hJcwSudA" onclick="window.open(this.href);return false;

jak widać są różnice chociaż pod koniec idą podobnie w miarę, no ale co do czego diesel który ciągnie od 2 tys i ma 430 nm do golfa który ma 270 pewnie przy 3500...
Poza tym waga ta sama..

Nie wiem trochę to dziwne...Octavia kombi 1,8T 180 wg producenta ma 8 sek do setki..to nagle 200 koni czyli różnica 20 KM dała by taki power??
No dziwne ale może prawdziwe :grin:

z drugiej strony jest coś takiego...
https://www.youtube.com/watch?v=SzDj44UEw04" onclick="window.open(this.href);return false;

175 KM ale 400 nm i leci ok 6.8-7 sek 0-100...

Aaa ok coś pomyślę, tylko no dziwi mnie to bo wydawało mi się że różnica 20 koni to tak na prawdę kropla w morzu..a jednak niekoniecznie.



Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Re: 1,8T AGU + K03s czy jest sens?

Post autor: wronek1 » śr sie 03, 2016 18:33

golf był zdrowy , ale moment może był wyższy w piku a w całym zakresie obrotów mój może być lepiej poprowadzony , bo to nie sztuka załadować 300nm przez chwilę a później w dół i chwalić się że ma trista niuta.

Na dane katalogowe nie patrz bo jedne auta bardziej zadbane drugie mniej i łącznik też wiele ma do powiedzenia .
Tutaj masz jak jedzie niby skoda która ma 8sek katalogowo do 100km/h + 20koni . (ale soft delikatny a do tego dolot forge , wkładka K&N oraz cały wydech zrobiony)
Próba na słabych oponach które dojeżdżam.Ale widać że na płaskim i w ciepły dzień :)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0EeeoFQvTvM[/youtube]


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

piotrek_lbn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 12:06

1,8T AGU + K03s czy jest sens?

Post autor: piotrek_lbn » sob paź 01, 2016 19:20

Podepnę się pod temat i jaka jest różnica między k03-052 a k03-053?



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

1,8T AGU + K03s czy jest sens?

Post autor: jeryk10 » ndz paź 02, 2016 19:31

piotrek_lbn, poczytaj to to zrozumiesz http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2709 ... ocy-w-18t/" onclick="window.open(this.href);return false;


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

szymin89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob cze 12, 2010 08:21
Lokalizacja: Augustów/Berlin

1,8T AGU + K03s czy jest sens?

Post autor: szymin89 » śr paź 05, 2016 22:50

Sam zbieralem sie do upgrade AGU do k04-023 to cena uzywanych czesci ok 2400 nie liczac uszczelek, regeneracji turbo i wiekszego IC nie mowiac juz o wydechu czyli realne koszty moga siegnac okolo 6-8 tysiecy zl. Wg mnie jesli nie chcesz podwoic wartosci samochodu to albo zostaw serie i tylko czipuj albo wrzuc k03s i proboj te 190-200 ps wyciagnac. Moze zalapiesz zajawke na dalsze mody a moze powiesz ze wystarczy tyle ile wyszlo...



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości