Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: rysiektr » pt lut 21, 2020 16:38

Suuyek pisze:
pn lut 10, 2020 23:27
Cześć potrzebuje pinout me 7.5 znalazłem dwa w necie i delikatnie się różnią
Różnic będzie więcej w zależności od tego do jakiego samochodu ma to pasować. Nie ma pinoutu pasującego do wszystkich ME7.5.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

mezkal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw wrz 03, 2020 19:48

Tuning 1.8T Co i jak? Pomocy :)

Post autor: mezkal » czw wrz 03, 2020 20:37

Hej.
Trochę niechcący zostałem właścicielem Golfa IV 1.8T.
Nie mam zielonego pojęcia o tuningu, ale z tego co wiem teoretycznie (bo udało mi się doczytać spędzając kilka dni na forach): turbina k04, wtryski 440, sztywny tip, wydech 2,5' i parę innych dodatków %)
Czy polecicie kogoś, kto w okolicach Warszawy mógłby mi pomóc doprowadzić to auto do należytego stanu i wytłumaczyć przy okazji parę rzeczy?
Wiem już, że jest problem, bo jest tzw. wąska sonda oraz MBC, co zdaje się utrudnia sprawę...
Ostatecznie jestem gotowy nawet na swap silnika, bo, jakby to powiedzieć, auto ma dużą wartość sentymentalną :) i MUSZĘ je doprowadzić do porządku.
W tym momencie około 4k obrotów zaczyna się krztusić. Nie zawsze, ale do 6k nie ma szans dojść. Wiem, że po montażu k04 hybrid na miejsce k03 nie była zmieniana mapa, może dlatego..?
Jest ktoś, kto może pomóc?
Z góry dzięki, pozdrówka wariaty! B)



Awatar użytkownika
maj0nez
VR6 user
VR6 user
Posty: 3224
Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
Lokalizacja: LOP
Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
Silnik: AUQ
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: maj0nez » czw wrz 03, 2020 21:12

Możesz jakieś logi wykonać, jakaś diagnostykę sam?


Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T + DSG
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D

mezkal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw wrz 03, 2020 19:48

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: mezkal » sob wrz 05, 2020 20:13

W życiu. Pojęcia nie mam jeszcze, a tym bardziej sprzętu.
Właśnie szukam kogoś, kto z tym pomoże :/



t0min4t0r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr cze 06, 2018 23:15
Lokalizacja: Świdwin
Auto: Volkswagen Golf Mk2
Silnik: RP

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: t0min4t0r » sob sty 30, 2021 10:47

Cześć wszystkim, potrzebuję waszej opinii. Mam dawcę a3 ajq, zakupione wcześniej k04-64 i kupe innych gratów do swapa mk2. Ostatnio szukałem czegoś, i natrafiłem na informację że w ajq jest sonda wąskopasmowa. Czy jest sens teraz kontynuować z tym co jest czy szukać inny słupek co niesie nast. koszty, wiązki itp. Celuje w max 360KM. Czy jest ktoś z zachodniopomorskiego kto by to wystroił później?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: kkkacper » pn mar 08, 2021 08:13

t0min4t0r pisze:
sob sty 30, 2021 10:47
Cześć wszystkim, potrzebuję waszej opinii. Mam dawcę a3 ajq, zakupione wcześniej k04-64 i kupe innych gratów do swapa mk2. Ostatnio szukałem czegoś, i natrafiłem na informację że w ajq jest sonda wąskopasmowa. Czy jest sens teraz kontynuować z tym co jest czy szukać inny słupek co niesie nast. koszty, wiązki itp. Celuje w max 360KM. Czy jest ktoś z zachodniopomorskiego kto by to wystroił później?
Pozdrawiam
Mozesz zrobic swap samej elektroniki, zeby miec szerokopasmowke.. na waskiej w ogole nie ma sensu tego robic.. w zachodnio wal do Kamila z WalasMotorsport :pub:


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Akwaterr2012
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn maja 16, 2022 23:28

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Akwaterr2012 » śr wrz 07, 2022 12:36

Panowie jakie turbo ma 1.8t oznaczenie ARZ to jest ko3 ale dalej to już nie wiem



Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1037
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Pastusiak » śr wrz 07, 2022 15:10

K03-026



Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4413
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: majekMK2 » ndz lut 19, 2023 00:03

Witam grupę mam pacjenta golf 4 1.8T o oznaczeniu silnika ARZ i turbo K03 - 026
Kolega chce zrobić z niego koło 200km jakie turbo można włożyć żeby pasował P&P? Temu pytam bo turbo mu padło i będziemy wymieniać
Proszę o jakieś porady


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1037
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Pastusiak » pn lut 20, 2023 00:01

Jak nie bedzie coolera FMIC, to wg mnie to turbo co jest oddać do regeneracji i wyjdzie 190 koni, nie ma sensu się mścić na 200 jak seryjny coolerek to jest zabawka.

Albo zmienić cooler, zrobić wydech, wsadzić turbo K03-052 i wtedy atakować w okolice 230 koni.
Ogólnie auto jedzie niutonem więc te 10 koni w jedną czy w drugą to tam bez znaczenia.



Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4413
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: majekMK2 » pn lut 20, 2023 08:33

Ok dziękuję za info.
Intercooler będzie montowany na lato, a wydech jest już przerobiony na 2,75 cała
A turbo k03-052 pasuje też P&P?


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Awatar użytkownika
trzeci5
Forum Master
Forum Master
Posty: 1098
Rejestracja: pn sty 22, 2007 21:08
Lokalizacja: Skrzyszów/Wodzisław.śl

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: trzeci5 » śr kwie 26, 2023 15:09

Możesz wstawić k03s i spokojnie zrobisz te 200 jak już będziesz dawał to daj zamiast 052 daj 053 bez tłumika szmerów ,jak coś to będę miał k03s 052 na sprzedaż bo zmieniam na hybrydę ,pozdrawiam


Obrazek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=374315

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: marcinas1983 » sob sty 06, 2024 21:52

Nie wiem czy temat jeszcze żyje czy już umarł jak pewnie i to całe forum, ale mam do znawców pytanie... 1.8T Agu swap elektroniki z m 3.8.3 na me 7.5. Sterownik me jaki posiadam to 032SG ( skoda ) oraz 018AP ( audi ). Ekologia usunięta, dołożony napinacz zmiennych faz rozrządu, turbo k03s, wtryski seria aum. W kompie błędy związane z brakiem połączenia z licznikiem i sterownikiem airbag ( mogę je wyłączyć z tablicy DTC ). Otóż mój problem polega na tym, że podczas jazdy z gazem w podłodze na 3, 4 i 5 biegu cofa mi zapłon. W logu https://log.tunezilla.com/chart/745036# ... /ClwAAAA== widać, jak w grupie 003 zapłon szaleje. Od razu uprzedzam, że nie chodzi mi o wypadanie zapłonu a o jego cofanie. W grupie gdzie można podejrzeć wypadanie zapłonów mam same zera czyli jest ok. Z tego co wyczytałem kilka osób miało z tym problem. Okazuje się bowiem, że przyczyna może leżeć w tym, że Agu ma szerokie kanały dolotowe w kolektorze ssącym i głowicy a Aum jest na wąskich i seryjne programy nie pasują pod taki setup. Miał ktoś podobny problem po swapie elektroniki i udało mu się go rozwiązać? Czy przy swapie elektroniki od razu był robiony soft i wtedy auto jakoś jechało bez problemu?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości