Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: szpieg » czw sie 11, 2016 16:18

czaro96, nie ma katalizatora wiec lamba szaleje ... AUM ma szerokopasmówke wiec czeka Cie ponowna wizyta u tunera :)


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: darwaz » czw sie 11, 2016 18:22

szpieg pisze:czaro96, nie ma katalizatora wiec lamba szaleje ... AUM ma szerokopasmówke wiec czeka Cie ponowna wizyta u tunera :)
A co mają korekcje lambda do kata? Pierwsza sonda przed katem jest szerokopasmowa i reguluje korekcje a druga za katem jest tylko diagnostyczna. Ja mam dekat w aumie i brak drugiej sondy. Do tego nie mialem jeszcze nawet czasu na programowe wyciecie jej i nic mi nie strzela nie prycha i korekcje mam ok.



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: kkkacper » czw sie 11, 2016 20:29

darwaz pisze:
szpieg pisze:czaro96, nie ma katalizatora wiec lamba szaleje ... AUM ma szerokopasmówke wiec czeka Cie ponowna wizyta u tunera :)
A co mają korekcje lambda do kata? Pierwsza sonda przed katem jest szerokopasmowa i reguluje korekcje a druga za katem jest tylko diagnostyczna. Ja mam dekat w aumie i brak drugiej sondy. Do tego nie mialem jeszcze nawet czasu na programowe wyciecie jej i nic mi nie strzela nie prycha i korekcje mam ok.
+1


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: darwaz » sob sie 20, 2016 00:10

czaro96 pisze:Witam
Pacjent to 1.8T AUM( K03S, wtryski 430cc, Tip 3', Fmic i soft na ~ 230KM 321NM)
Problem zaczął się po wymianie wydechu na Downpipe 3' + reszta 2.5 cala na 2 tłumikach (wcześniej miałem sam Downpipe 3' a reszta seria). Auto po wymianie wydechu i pierwszym odpaleniu zaczęło strzelać z wydechu. Podmieniłem sondę lambda na sprawną i dalej to samo. Na vagu w grupie 031 koretka lambda po odpaleniu jest na 0 natomiast po chwili pokazuje -25% lub +25%. Ewidentnie auto zalewa bo czuć niespaloną benzyne i strzaly przy przegazowaniu. Sprawdziłem szczelność dolotu, podmieniłem jeszcze przepustnice, przepływomierz, czujnik temperatury cieczy, cewki i dalej to samo. Błędów na Vagu nie ma żadnych. Jedynie w grupie 031 pokazuje wartości korekty na -25% lub +25%. Może miał ktoś podobny przypadek. Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuje
Czytałem na RF że rozwiązałeś problem i że to była wina złego umiejscowienia sondy. To jak Ty ją miałeś wspawaną że aż tak wpływała na odczyty?



Pablo1010
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn lis 05, 2007 22:32
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Pablo1010 » pn sie 22, 2016 16:49

Panowie mam taki problem z obdii po pierwsze jest bez lini L ( ale takie bywają ) , i sprawa tego typu ze vag łączy sie z kompem dopiero po odpaleniu silnika a nie po załączeniu zapłonu , miał juz ktoś taki problem ? Obrazek


Mk II German Style

gentki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pn lip 06, 2009 23:39
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: gentki » pn sie 22, 2016 18:03

panowie posiada ktoś wymairy flanszy DP do turbiny k04? potrzebuje zrobic wydech od nowa i chce flansze wyciac z nierdzewki



Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: darwaz » pn sie 22, 2016 18:33

gentki pisze:panowie posiada ktoś wymairy flanszy DP do turbiny k04? potrzebuje zrobic wydech od nowa i chce flansze wyciac z nierdzewki
Kup sobie uszczelkę i zmierz lub zrób skan.



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: kkkacper » pn sie 22, 2016 18:43

Pablo1010, tam sa trzy kable na krzyz.. obstawiam, ze jakis gowniany plus jest pociagniety, sprawdzales miernikiem?


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Pablo1010
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn lis 05, 2007 22:32
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Pablo1010 » pn sie 22, 2016 19:47

kkkacper pisze:Pablo1010, tam sa trzy kable na krzyz.. obstawiam, ze jakis gowniany plus jest pociagniety, sprawdzales miernikiem?

Właśnie wiem ale mam tak :
Podłączenie znalazłem na jakimś forum audi
szaro biały to wiadomo do kompa
masa do masy
biało czerwony do biało czerwonego z wiązki silnika( tu nie jestem pewien) w tym temacie było http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2323782.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Może to jest jakiś plus z kompa który dopiero po odpaleniu podaje prąd i może on powinien być dany na stałe a nie na wiązkę
czerwono biały plus po zapłonie ( podłączałem jako stały plus i to samo )
czarno niebieski stał plus


Dokładnie to jest przekręcam stacyjkę vag się uruchamia czyli dostaje prąd i dalej silnik zaczyna łączyć i koniec nie udaje mu się .
Odpalam Silnik i łączy się błędy wszystko idzie sprawdzać i kasować


Mk II German Style

Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: kkkacper » pn sie 22, 2016 21:34

Pablo1010, z tego co pamietam to jeden plus wystarcza, nr 16 w zlaczu OBD.. wiec 2 masy (chociaz tez nie pamietam dokladnie czy 1 nie wystarczy), linia K i ten plus (na schematach jest staly, ale jak zapodasz po zaplonie tez nic sie nie stanie, ale musi byc pewne 12v).. zrob to na tych tylko i sprawdz co sie bedzie dzialo, bo nie wiem po co Ci tyle tych plusow tam..


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Pablo1010
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn lis 05, 2007 22:32
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Pablo1010 » wt sie 23, 2016 08:12

Ok sprawdze w wolnej chwili i dam znać :)


Mk II German Style

Pablo1010
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn lis 05, 2007 22:32
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Pablo1010 » wt sie 23, 2016 17:14

No niestety próbowałem na różne sposoby ale dalej to samo i nie wiem jakieś inne pomysły . Ma ktos rozpiskę wszystkich pinów kostek ECu duzej i małej bo moze tu mam gdzieś błąd (szukałem na google ale całej nie mogę znaleźć ) z góry dzięki za pomoc.


Mk II German Style

Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: ADi997 » wt sie 23, 2016 20:31

Pablo1010 pisze:No niestety próbowałem na różne sposoby ale dalej to samo i nie wiem jakieś inne pomysły . Ma ktos rozpiskę wszystkich pinów kostek ECu duzej i małej bo moze tu mam gdzieś błąd (szukałem na google ale całej nie mogę znaleźć ) z góry dzięki za pomoc.
Wygląda bardziej na problem z zasilaniem ecu niż złączem obd. Co to za silnik to podrzucę schemat ?


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Pablo1010
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn lis 05, 2007 22:32
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Pablo1010 » śr sie 24, 2016 15:17

ADi997 pisze:
Pablo1010 pisze:No niestety próbowałem na różne sposoby ale dalej to samo i nie wiem jakieś inne pomysły . Ma ktos rozpiskę wszystkich pinów kostek ECu duzej i małej bo moze tu mam gdzieś błąd (szukałem na google ale całej nie mogę znaleźć ) z góry dzięki za pomoc.
Wygląda bardziej na problem z zasilaniem ecu niż złączem obd. Co to za silnik to podrzucę schemat ?

Silnik AGU sterownik Bosch 06a 906 018R

Kurcze tez tak myślę( z tym że generalnie to zasilanie jest na ECU ) ale jest jedna kwestia w golfie 4 Linia K idzie najpierw na licznik a z drugiego kostki wychodzi na obd . A ja tutaj mam podłączoną Linie K z ECU bezpośrednio do złącza OBD może mieć to wpływ ?


Mk II German Style

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości