Strona 1 z 5

Rożnice pomiedzy silnikami 1.8 T

: pn wrz 29, 2008 20:28
autor: nnooxx
Czym sie różnią od siebie poszczegulne silniki w 1.8 T ? Z tego co wiem jest kilka typów np AGU, ARZ, AUM, ARX, AQU ( 180KM ) - nie wiem czy podałem wszystkie dobrze o ile wszystkie ;) Jestem ciekaw czy to są jakies wieksze różnice w mechanice czy w elektronice ? Jest w stanie ktoś mi to jakoś przedstawic :] ? I jezeli sie da to stwierdzic.. czy jest jakis najlepszy :) ?
Pozdrawiam !

: wt wrz 30, 2008 12:34
autor: Marioo
AGU i AEB ma większe kanały w głowicy.

: wt wrz 30, 2008 17:30
autor: rafik_xx
i jeszcze wszystkie oprócz AGU mają 2 sondy lambda przed i za katem a AGU ma tylko przed

: wt wrz 30, 2008 18:22
autor: nnooxx
czyli generalnie są takie same ? :> Da sie określic który jest np bardziej podatny na zwiekszenie mocy, bardziej wytrzymały :) ?

: wt wrz 30, 2008 18:58
autor: Scientist
nnooxx, najlepsza glowica od AGU, czym sie jeszcze rożnia - 3 rodzaje turbosprężarek - wersje 150ps to K03, 180ps to K03S, no i 225ps z S3 to juz K04.

: wt gru 16, 2008 12:14
autor: andy_czarny
czy ktos mogl by wypisac jakie sa silniki tzn wszystkie oznaczenia dopisac w jakich latach wystepowaly i w jakich modelach wystepowaly i czym sie roznia od pozostalych i najlepiej jeszcze ich podatnosc na mody??? lub podac jakas stronke na ktorej to wsyztsko znajde?? bo zastanawiam sie nad autkiem z takim silnikiem a do tej pory mialem kontakt tylko z tdi

: wt gru 16, 2008 14:35
autor: raff.w
Scientist pisze:nnooxx, najlepsza glowica od AGU, czym sie jeszcze rożnia - 3 rodzaje turbosprężarek - wersje 150ps to K03, 180ps to K03S, no i 225ps z S3 to juz K04.
Niekoniecznie, mam u siebie od nowości wstawioną turbinę k03s i fabrycznie auto miało 150PS

: wt gru 16, 2008 17:01
autor: Rafalek114
raff.w pisze:
Scientist pisze:nnooxx, najlepsza glowica od AGU, czym sie jeszcze rożnia - 3 rodzaje turbosprężarek - wersje 150ps to K03, 180ps to K03S, no i 225ps z S3 to juz K04.
Niekoniecznie, mam u siebie od nowości wstawioną turbinę k03s i fabrycznie auto miało 150PS

no to jakies wyjatkowe masz auto !!! :jezor: a jakie masz oznaczenie ??? AGU? Bardzo dziwne ze masz orginalnie k03s

: wt gru 16, 2008 17:52
autor: Scientist
Rafalek114 pisze:no to jakies wyjatkowe masz auto !!! :jezor: a jakie masz oznaczenie ??? AGU? Bardzo dziwne ze masz orginalnie k03s
w AUM'ach takie były ... niedopisanie moje :)

: wt gru 16, 2008 19:33
autor: raff.w
Rafalek114,
A czy ja pisałem że mam silnik AGU ??? :beah:

Kolega Scientist ma rację, właśnie w AUM jest K03S.
pozdrawiam

: śr gru 17, 2008 15:09
autor: ven
andy_czarny pisze:czy ktos mogl by wypisac jakie sa silniki tzn wszystkie oznaczenia
1.8 Turbo AGU - 110kW (150KM)
1.8 Turbo AQA - 110kW (150KM)
1.8 Turbo ARZ - 110kW (150KM)
1.8 Turbo AUM - 110kW (150KM)
1.8 Turbo ARX - 110kW (150KM)

1.8 Turbo APP - 132kW (180KM)
1.8 Turbo ARY - 132kW (180KM)
1.8 Turbo AUQ - 132kW (180KM)
1.8 Turbo AJQ - 132kW (180KM)

1.8 Turbo AMK - 154kW (210KM)
1.8 Turbo APY - 154kW (210KM)
1.8 Turbo AUL - 154kW (210KM)

1.8 Turbo BAM - 165kW (225KM)
1.8 Turbo APX - 165kW (225KM)

: czw gru 18, 2008 00:48
autor: _Grześ_
roznic było troszke

150KM
wtryski 280 i 320
turbiny k03 i k03s w wersiach silnikowych powyzej 2000r
n249 n112 EGR wtorna pompa lub bez
dwa rodzaje map
wersje z 2 jaki i z 1 sonda
2 rodzaje korb
głowice z szerokimi jak i z waskimi kanałami
2 rodzaje napinaczy łańcuszka

180KM
wtrsyki 320
tubo k03s
n249 n112 EGR wtorna pompa lub bez
dwa rodzaje map
wersje z 2 jaki i z 1 sonda
korby 19
gowice z waskimi kanałami
2 rodzaje napinaczy łańcuszka

210/225
turbo k04 wersje nowsze BAM/AMK mialy wejscie na EGT
wtryski 380
2 IC zamiast 1
n249 n112 EGR wtorna pompa lub bez
wersje z 2 jaki i z 1 sonda
gowice z szerokimi jak i z waskimi kanałami
duze zmiany w ukladzie chlodznei dodatkowa pompa wody
duze przeplywomierze
2 rodzaje dolotów duze puszki na filtr powietrza
kolektor z przepustnica na lewa strone
korby 20 pin
2 rodzaje napinaczy łańcuszka
zmieniony stopień kompresji względem 150/180 [9.0:1]

bylo jeszcze w Niemczech audi TT 1.8T BVF 245KM rzadkość zmiany raczej w oprogramowaniu względem wersji225 ale to nic potwierdzonego

trochę tego jest a ja nie o wszystkim moglem pamiętać :grin:

ja osobiscie jak bym mial teraz kupic 1.8T to szukal bym APX potem BAM

: czw gru 18, 2008 13:01
autor: Rafalek114
_Grześ_ w jakim 210/225 byla glowica z szerokimi kanalami???tzn jak mozesz to napisz


i czy chodzi o taka sama szerokosc jak np AGU albo AEB

: czw gru 18, 2008 14:18
autor: _Grześ_
widzialem taka glowize z oznaczeniem AMK nie mialem okazji zmierzyc szerokosci aby porowanc z AEB/AGU


zeby znalesc taka glowice trzeba szukac w pierwszych szt produkcyjnych np audi tt od 1999 do2002 APX i BAM 225KM i S3 od 1997 do 2000 AUL APY 209KM

z tymi kanalami bywa bardzo roznie a w etosie nie ma podanych parti z czy tez bez szerokich kanalow