Rożnice pomiedzy silnikami 1.8 T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Kaspian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz cze 15, 2014 19:47

Rożnice pomiedzy silnikami 1.8 T

Post autor: Kaspian » ndz cze 15, 2014 20:16

Podepnę się pod temat. Padł mi silnik 1,8 APX zdaje sie , że tłoki lub głowica.
Pytanie brzmi czy podpasuje słupek od silnika AGU do mojego kompletu???

Kaspian



Awatar użytkownika
luka828
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: sob sty 18, 2014 07:55
Lokalizacja: Brzoza k. Bydgoszczy

Rożnice pomiedzy silnikami 1.8 T

Post autor: luka828 » pt sie 29, 2014 18:16

Raczej nie, bo głowice mogą się różnić.


Obrazek

S.
Super eS.
Super eS.
Posty: 816
Rejestracja: wt gru 02, 2008 20:55
Lokalizacja: Santorini

Rożnice pomiedzy silnikami 1.8 T

Post autor: S. » ndz sie 31, 2014 15:48

Bez remapu po zmianie czapki moga być jaja ;) APX ma VVT, kolejny zonk...



Awatar użytkownika
GregorzG60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pt lis 21, 2008 14:09
Lokalizacja: podkarpacie

Rożnice pomiedzy silnikami 1.8 T

Post autor: GregorzG60 » pt wrz 19, 2014 10:42

APX nie ma VVT :)


http://gregor10.pl Chiptuning Diagnostyka Hamownia DPF OFF

lacris
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob lis 14, 2015 11:01

Re: Rożnice pomiedzy silnikami 1.8 T

Post autor: lacris » sob lis 14, 2015 11:05

Witam wszystkich!

Posiadam co prawda audi a3 1.8t quattro 150 KM 2001r., ale w to w końcu grupa VAG, więc na pewno mądre głowy pomogą:)

Muszę wymienić głowicę(nie da się zregenerować). Kod silnika ARX. Czy głowica od AGU będzie pasować bez problemu ? W tym modelu montowano silniki agu arx i aqa ,

Z góry dziękuję za odpowiedź.



Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Rożnice pomiedzy silnikami 1.8 T

Post autor: darwaz » śr lis 18, 2015 13:36

Gdyby kogoś nurtowało pytanie czy w AUM wał korbowy jest identyczny w automacie i w manualu to odpowiadam że jest :) Wynalazłem gdzieś info i zdjęcia że w 1.8t wały maja inne fazowanie pod łożysko igiełkowe, może przed jakimś rokiem albo w niektórych modelach tak było ale na 100% w AUM, wały są identyczne.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Rożnice pomiedzy silnikami 1.8 T

Post autor: sebekgolf » ndz sty 24, 2016 11:34

No chyba trafiłem w odpowiedni temat. Mam pytanie do osób siedzących w temacie 1,8T grupy VW. Chodzi mi o parę wymiarów, ale sprawdzonych, a nie wyczytanych gdzieś w necie. Mianowicie:

1. Jaka jest/są średnica sworzni tłokowych w 1,8T ( jeśli występowało więcej odmian, to proszę o podanie wszystkich i w jakich konkretnie silnikach to siedział)?
2. Jaka jest długość korb w 1,8T ( od środka oczka na sworzeń, do środka oczka na czop wału)?
3. Jaka jest średnica czopu korbowodu na wale w 1,8T (jeśli było więcej średnic, to też proszę o podanie wszystkich i w jakich silnikach występowały)?

Od bardzo dawna chcę zrobić customowy silnik z pomixowanymi gratami z kilku marek i chyba powoli już dojrzałem do tego etapu, kiedy należy zacząć coś składać w chwilach wolnych od spania i pracy. Chcę zastosować tloki z korbami grupy VW do silnika zupełnie innej marki, wraz z dorabianymi tulejami cylindrowymi :bajer:


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

szymin89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob cze 12, 2010 08:21
Lokalizacja: Augustów/Berlin

Rożnice pomiedzy silnikami 1.8 T

Post autor: szymin89 » ndz sty 24, 2016 17:19

Srednica sworznia to 19 albo 20mm, Dlugosc korby to 144mm.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Rożnice pomiedzy silnikami 1.8 T

Post autor: sebekgolf » ndz sty 24, 2016 18:28

Długość korby we wszystkich 1,8T ta sama ? Ta średnica sworznia to nie jesteś pewien, czy występowały dwie? Bo trochę dwuznacznie to można odebrać :-)


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
_małyTM_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: czw lis 01, 2007 14:41
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Rożnice pomiedzy silnikami 1.8 T

Post autor: _małyTM_ » ndz sty 24, 2016 19:11

występują 2 rodzaje


!Nowe oryginalne części VAG!

Historie serwisowe VAG

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Rożnice pomiedzy silnikami 1.8 T

Post autor: sebekgolf » ndz sty 24, 2016 19:32

Czyli do pewności :

Korby wszystkie 144mm
Oczka na sworznie tłokowe 19mm lub 20mm


Teraz jeszcze mi potrzebna wiedza jakie średnice czopów na wale występowały ( chodzi o czopy na korbowody) :pub:


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Dead0k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn maja 01, 2017 22:40

Re: Rożnice pomiedzy silnikami 1.8 T

Post autor: Dead0k » pt cze 09, 2017 09:24

Dzień dobry Panowie.
Czy ktoś ma informację na temat silnika AQA - 1.8T montowany na Golf 4 GTI (napęd na przednie koła) Rok produkcji jakoś 1998r.

Jaka tam jest przepustnica (linka czy kabel ekeltryczny)?
Jakie jest oprogramowanie - Motronic ME 7.5 czy Motronic M 3.8.5 ?
Części będą pasowały z AGU czy AUM/AUQ ?
W każdym razie nie posiadam informacji technicznej Elsa/Etka ale może ktoś może to sprawdzić?

Jest to rzadkość jakaś i nie jestem pewien czy rozpatrywać taki silnik do kupienia bądź nie w Golf 4 ?!



Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Rożnice pomiedzy silnikami 1.8 T

Post autor: darwaz » pt cze 09, 2017 14:15

Internet mówi że me7.5. Wąski kanał, wtryski takie jak aum/auq.



Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1037
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Re: Rożnice pomiedzy silnikami 1.8 T

Post autor: Pastusiak » czw cze 15, 2017 00:20

Jak dla mnie to na 99% ten silnik nie siedzi w tym Golfie od początku, w Golfie IV/A3 8L/ Octavii do 2000 roku, wersje 150 konne to były AGU z linką i Motronic 3,8.5
A tak w ogóle to nie spotkałem tej wersji silnikowej w gamie Golfa IV, to chyba wersja która gościła w okolicach 2000 roku w A3 8L, pytanie co tam siedzi, jak to były robione itd.

To wszystko łatwo poznać - mianowicie wystarczy przefiltrować ogłoszenia i wybrac pierwszy lepszy link do Octavii, Golfa GTI, A3 1,8T typu 98-99 tam będzie zawsze linka czyli AGU.

Najlepiej sprawdzić po VIN-ie jaka jednostka tam powinna siedzieć.



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości