Strona 2 z 3

Jednomasowe koło zamachowe G60

: śr mar 28, 2012 21:28
autor: RufiG
Ok, dzięki. Czyli wezmę wszystko.

Jednomasowe koło zamachowe G60

: ndz lut 24, 2013 15:46
autor: czaja86
Może mi ktoś dokładnie napisać w jakich samochodach było koło zamachowe pasujące do 1.8T ?? Muszę się udać na szrot poszukać tego koła a nie wiem za bardzo co powiedzieć kolesiowi żeby szukał czy ma takie czy nie bo po nr to ciężko trochę będzie. Jak już koło będę miał to co kupić sprzęgło i śruby i zakładać czy gdzieś je jeszcze oddać??

Jednomasowe koło zamachowe G60

: ndz lut 24, 2013 16:02
autor: pusieq
Koło zamachowe:
zamach 1z (1.9tdi 90KM z mk3), abf (2.0 16V z mk3), g60 (PG z mk2) || VW 037 105 273C / VW 028 105 269 B||

Komplet sprzęgłowy Sachs
3000 332 001 to G60
lub
3000 384 001 to VR6

Śruby:
N90206103 to są te duże - śruby do koła zamachowego 6szt
N10101001 te są do docisku - 6szt

Komplet sprzęgłowy Sachs
3000 332 001 to G60
lub
3000 384 001 to VR6

czaja86, masz link do tematu, dużo informacji jest tam zawartych http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Jednomasowe koło zamachowe G60

: sob mar 09, 2013 11:27
autor: czaja86
może mi ktoś powiedzieć czym różnią się śruby zakupione w ASO od tych zakupionych w sklepie ze śrubami ?? Koszt śrub w ASO jest większy za jedną śrubę niż koszt wszystkich śrub zakupionych w sklepie ze śrubami.

Jednomasowe koło zamachowe G60

: sob mar 09, 2013 17:29
autor: Mr Coffee
Te z ASO są twardsze choć nie zawsze, na śrubce masz napisaną twardość. I te z ASO mają coś jakby klej (niebieski pasek), żeby się nie odkręcały ;)

Jednomasowe koło zamachowe G60

: sob mar 09, 2013 20:35
autor: czaja86
http://www.motointegrator.pl/produkty/1 ... 96-005-000 a coś takiego się nada?? a te drugie to chyba raczej już w ASO trzeba będzie szukać.

Jednomasowe koło zamachowe G60

: pt mar 29, 2013 21:54
autor: czaja86
Jako że temat o sprzęgle jest zamknięty napisze tu co się dzieje po wymianie u mnie. Jak się okazało po zdjęciu skrzyni siedziało u mnie sztywne koło zamachowe tylko dziwi mnie że nie było z literką C na końcu tylko A i sprzęgło z LUKa. Sprzęgło się nie ślizgało ani nic z tych rzeczy. Po prostu myślałem że mam dwumas i chciałem wymienić. Po zdjęciu koła ( miałem drugie już kupione tylko że Valeo ) okazało się że koło które mam zamontowane jest stoczone tylko w tej części co przylega tarcza do niego a w tej co docisk nie. Różnica pomiędzy kołem które siedziało a tym z Valeo jest około 2,5mm. Może przez to sprzęgło brało dość wysoko. Po złożeniu wszystkiego do kupy na nowych gratach: Koło Valeo + sprzęgło Sachs pedał sprzęgła chodzi jak by nie było sprzęgła jest tak strasznie lekko wciskany że aż mechanik zdziwiony jest. żadnych oporów nie ma a na starym zestawie czuć było sprzęgło. Dodatkowo co się okazało po odpaleniu samochodu niby na pierwszy rzut oka jest ok. Samochód stoi w miejscu więc sprzęgło wysprzęgla ale po wciśnięciu sprzęgła do końca wydaje jakieś odgłosy jak by coś o coś tłukło i obcierało. Pierwsze co zrobiliśmy to daliśmy odbój pod pedał sprzęgła bo w ogóle go tam nie było i sprawa tłuczenia ustała ale nie wiadomo czy coś innego temu nie zaszkodzi. Wyjazd na drogę i biegi wchodzą super i czuć żeby sprzęgło się ślizgało co prawda śnieg i zaraz koła mielą ale nawet jak z poniżej 2 tys obr na 2 biegu da się w palnik to do puki koła nie zaczną buksować wszystko ładnie przyśpiesza. tylko strasznie krótki i miętki pedał sprzęgła jest. Dodatkowo jak się jedzie wolniej i odpuści gaz a następnie się go wciśnie to samochód szarpnie i słychać takie stuknięcie/puknięcie i dalej jest ok. Podpowie ktoś co to może być ?? Może spotkał ktoś się z czymś takim ??

Jednomasowe koło zamachowe G60

: sob cze 22, 2013 21:31
autor: Sandorr
Czy koło jednomasowe G60 228mm będzie pasować z rozrusznikiem w 1.8 T AGU czy trzeba coś przerabiać?

Jednomasowe koło zamachowe G60

: ndz cze 23, 2013 19:51
autor: czaja86
Nic nie trzeba przerabiać. Wyjmujesz dwumas zakładasz jednomas składasz do kupy i po problemie.

Jednomasowe koło zamachowe G60

: pn cze 24, 2013 22:45
autor: mroziu22
Witam
Mam leona 1.8T APP. (oczywiście 6 biegów i 180 koni). Coś się dzieje tzn wciskając sprzędło a następnie puszczając słyszę lekki tak jakby stuk. Bardziej to słychać przy zmianie z 1 na 2 oraz z 2 na 3 , później już chyba za szybko jadę :hmm: . Miałem kiedyś golfika 1.8T i teraz mam podejrzenie że może to być sprzęgło ale nie jestem pewien. Pojadę do znajomego na diagnozę ale chciałbym wiedzieć jaki zestaw mi będzie pasować. Oczywiście z powyższej informacji kupię sprzęgło SACHS do G60 (koszt za komplet około 400pln) ale nie do końca wiem jaki koło zamachowe, szukałem po allegro ale mało tego mają.
Pomoc by się przydała

Jednomasowe koło zamachowe G60

: pn cze 24, 2013 23:13
autor: czaja86
Jak byś chociaż trochę poszukał to byś znalazł że komplet z G60 jest pod skrzynię 5 biegów a ty masz 6 Biegów. Więc niw widzę tu sensu kupować czegoś co nie będzie pasowało.

Jak chcesz coś podziałać/wzmocnić przy sprzęgle to tu mała lektura : viewtopic.php?f=72&t=360050

Re: Jednomasowe koło zamachowe G60

: ndz lip 14, 2013 17:19
autor: lukas87
mroziu22 pisze:Witam
Mam leona 1.8T APP. (oczywiście 6 biegów i 180 koni). Coś się dzieje tzn wciskając sprzędło a następnie puszczając słyszę lekki tak jakby stuk. Bardziej to słychać przy zmianie z 1 na 2 oraz z 2 na 3 , później już chyba za szybko jadę :hmm: . Miałem kiedyś golfika 1.8T i teraz mam podejrzenie że może to być sprzęgło ale nie jestem pewien. Pojadę do znajomego na diagnozę ale chciałbym wiedzieć jaki zestaw mi będzie pasować. Oczywiście z powyższej informacji kupię sprzęgło SACHS do G60 (koszt za komplet około 400pln) ale nie do końca wiem jaki koło zamachowe, szukałem po allegro ale mało tego mają.
Pomoc by się przydała
Mroziu u mnie zaraz po zakupie A3-ki też były takie akcje, okazało się, że...
1. Śruby od poduszki silnika (tej od strony rozrządu) były pourywane :shock: po wymianie trochę się poprawiło, ale dalej coś stukało...
2. Okazało się, że jedna półoś była przykręcona na 2 śruby!!! :panna: :panna: :panna: ...po dokręceniu WSZYSTKICH śrub ucichło.

Miałem też podobne przeboje z Golfem 4 AGU, okazało się, że poduszka skrzyni biegów była zużyta...po wymianie jak ręką odjął.

Jednomasowe koło zamachowe G60

: ndz kwie 13, 2014 22:23
autor: mroziu22
Panowie

APP już nie ma :) dawno temu sprzedany. Teraz od pół roku smigam AUM :) i jest fajniej.
Nadeszła chwila na sprzęgło. Moje jeszcz żyje ale ma objawy juz przyjechania oraz są sygnału dwumasu.
Jednomas juz kupiłem w bardzo dobrym stanie, śrubki też są. Sprzęgło że tak powiem nowiówki sachs w drodze.
Jednak mam pytanie:
Które uszczelniacze wymienić? Jełśi wiecie to proszę także o nr żebym napewno kupił co mam kupić

Pozdrawiam
mroziu

Jednomasowe koło zamachowe G60

: wt kwie 15, 2014 16:27
autor: lukas87
Generalnie chodzi o uszczelniacz wału korbowego od strony koła zamachowego. Jego uszkodzenie to typowy objaw zaolejonego połączenia między skrzynią biegów, a silnikiem z charakterystyczną "wiszącą" kroplą oleju na tym połączeniu.