Porównanie 1.8T AGU/AUM/ARZ do 1.9 TDI ARL

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Konrad20vt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt mar 09, 2010 22:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Konrad20vt » sob maja 08, 2010 14:20

Ja wybierałem auto które daje dużo frajdy z jazdy i wybrałem Leona 1.8T mogłem wybrać ARL'a ale aby kupic tak zadbany egzemplarz trzeba było by z 5 tysiecy wiecej dac wiec to sie mijało z celem kiedy robie 20 tysiecy rocznie . Ja moją serią 180 km bez wiekszych problemów wciągałem arle + . Dodam że mam tylko wydech zrobiony :)


''Mamo , Mamo czemu Ci ludzie klękają ? A, bo to syneczku Cupra jedzie''

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » pn maja 10, 2010 18:28

Na tym forum są tylko ehy i ahy na tdi i ich miażdzącym niutonie :rotfl: Wygrałem ostatnio duży zakład że 1.8T 150km nie podda sie ARL i wygrałem. Właściciel diesla nie mógł uwierzyć że benzyna była seryjna. Twierdził że go wkręcamy.Przecież on ma ten miażdżący moment w dieslu :jezor:



Awatar użytkownika
hunterek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1141
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 23:01
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: hunterek » pn maja 10, 2010 19:04

Kavior, zgodze sie z toba kolego. Niutony to nie wszystko.

Diesel ma maly zakres w ktorym dysponuje mocna i tymi mega niutonami.
1.8T od 2k do 5,5k ciagnie , wiec zakres nam sie zwieksza.

Diesel - 6 biegow
Benzyna - 5 biegow.

Przy benzynie zyskujemy o 1 bieg mniej + to ze ciagnie w prawie pelnym zakresie obrotow.

Benzyna - lzejsza od Diesla.

Ja wazylem swojego GTI to waga wykazala 980KG, wiec jakby nie bylo mniejsza waga od Diesla.

Moc 150Km w obu przypadkach.

Spalanie na korzysc diesla.

Natomiast start z kreski, niestety ale tutaj benzyna ma wieksze szanse.

Oczywiscie mozna by jeszcze pofilozofowac na temat oktanow i jakosci benzyny... :P

W kazdym badz razie seryjne 1.8T jest w stanie obejechac seryjnego ARL-a. Swoj wywod podpieram doswiadczeniem jakie mnie spotkalo jezdzac zarowno 1.8T jak i ARL-em. Pewnie dieslowcy sie nie zgodza, ale coz po to jest forum zeby dyskutowac ;)

Pozdro ;)



Gała
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr cze 20, 2007 15:20
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Gała » pn maja 10, 2010 19:50

hunterek, 980 kg ?! Waga jakaś chyba musiała być nie do końca sprawna ja w dowodzie mam wpisane 1270 kg, ostatnio ważyłem auto na 18 calowych kołach i wyszło mi równo 1300 kg. Nie wierzę że miedzy naszymi autami jest 320 kg różnicy to nie możliwe. Poza tym to co napisałeś było tak nie wyobrażalne że aż zasięgnąłem danych ze strony vwgolf.pl i proszę bardzo ---> http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk4/

Masa własna = 1287 więc coś z tą Twoją wagą mocno nie tak. Aczkolwiek zgadzam się że 1.8T objeżdża 1.9 ARL startując z kreski, z jazdy powiedzmy z 3 biegu nie było mi dane sprawdzić.



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » pn maja 10, 2010 19:57

Może te 980kg to w mkI :grin: Moje mkIV według papierów waży 1270kg,
Ostatnio zmieniony pn maja 10, 2010 19:58 przez Kavior, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
hunterek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1141
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 23:01
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: hunterek » pn maja 10, 2010 20:17

Nie mam powodów, aby zaniżać wagę auta. Golf był ważony w ASO Seat/VW gdzie był poddany dokładnej diagnozie. W zbiorniku jak dobrze pamiętam było w granicach 1/4 paliwa.

W wolnej chwili przewale dokumenty i zamieszczę dane. Nie zmienia to faktu, że to co w dowodzie wbite nie musi być zgodne z prawdą. Głupim przykładem są źle wprowadzane dane do systemu przez urzędników. Spotkałem się osobiście z sytuacjami źle wprowadzonych pojemności silników, wag samochodów i innych dość istotnych rzeczy.

Z 3 biegu samochody idą w miarę równo. ok. 160-200 zaczyna się gonitwa z uciekającym 1.8T ;)



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » pn maja 10, 2010 21:20

Musieli w aso mieć coś nie halo z wagą. Taka masa jest nierealna dla golfa IV. Mam też polo 6N z silnikiem 1,6 które waży 918kg a gdzie tu porównywać oba te auta? Golf to ciężka krowa przy polówce. Gdyby mkIV ważyło tyle co piszesz to z silnikiem 1,8T to byłby niezły pocisk :rotfl:



Awatar użytkownika
hunterek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1141
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 23:01
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: hunterek » pn maja 10, 2010 21:33

Kavior, spierac sie nie bede, trzeba by bylo dokonac pomiaru na jeszcze 2 niezaleznych wagach. Co nie zmienia faktu ze 1.8T w tym pojedynku ma przewage nad ARL-em bo nam sie Off-top zrobil ;)



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » pn maja 10, 2010 21:56

:pub:



Awatar użytkownika
Scientist
Forum Master
Forum Master
Posty: 1245
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 20:41

Post autor: Scientist » pn maja 10, 2010 21:57

980kg to waży wyprute mk2 :) pozdrów aso ktore Ci wazylo auto :rotfl: EOT



Gała
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr cze 20, 2007 15:20
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Gała » pn maja 10, 2010 22:48

Dobra Panowie naprostowaliśmy co było do naprostowania i koniec bo faktycznie off-top się zrobi :)



Awatar użytkownika
roboform550
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 781
Rejestracja: śr cze 20, 2007 19:48
Lokalizacja: prawie Kalisz
Kontakt:

Post autor: roboform550 » ndz maja 16, 2010 08:58

moje mk4 1.8 wolnossak pół zbiornika paliwa i pół butli LPG na 225/45/17 z oponami yokohama i fele ats 1380 kilogramów


-Tato czy ten samochód jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)

Instalacje LPG :dol:
http://www.dar-gaz.net

Konrad20vt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt mar 09, 2010 22:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Konrad20vt » pn maja 17, 2010 00:46

Ja np swoim seryjnym 1.8T 180 km robiłem ARLa po programie ;) TDI tylko dają uczucie że tak wciska heh . Hunterek a możesz zrobic porównanie ARL'a do 1.8T bo ja nigdy nie jezdziłem ARL'lem heh ..
Ostatnio zmieniony pn maja 17, 2010 00:47 przez Konrad20vt, łącznie zmieniany 1 raz.



Arek84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 19:25
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Post autor: Arek84 » pn maja 17, 2010 08:42

Zgadza się, TDI tylko dają uczucie mega prędkich bo mają wysoki moment ale w małym zakresie obrotów. Są bardziej elastyczne ale osiągów turbobenzyna to mogą tylko pozazdrościć :grin:


Sprzedam:
panel climatronik golf 4/ Passat B5
Wentylator chłodnicy, nagrzewnica do MK4

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości