VR5T a moze VR6

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

jakubek0007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: sob paź 11, 2014 22:28

VR5T a moze VR6

Post autor: jakubek0007 » ndz gru 14, 2014 11:49

Witam wszystkich...
Tak jak w temacie.
Oryginalny silnik VW VR5 2.3 AGZ 150KM
Interesuje mnie montaż turbosprężarki.
Ale auto ma zostać seryjne na tzw. dojazdy po bułki :hehe: .
I ile można dołożyć km bez odprężania silnika.
Czyli:
jakie najlepsze turbosprężarki cena=jakość
jaki komp zewnętrzny
z czego fajny interculer
itd..

A może lepszym rozwiązaniem by był montaż VR6 ale tej 204KM...?
Co zostaje z oryginalnej VR5 a co potrzebujemy z VR6.


Turbo czy VR6...?

CO LEPSZE...?



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

VR5T a moze VR6

Post autor: kkkacper » ndz gru 14, 2014 13:39

jakubek0007, nie da sie na to pytanie jednoznacznie odpowiedz, bo to dwie rozne rzeczy sa.. masz milion tematow na forum, masz v5t na vwzone, wiec poswiec troche czasu i poprzegladaj fora zanim zaczniesz zadawac pytania..


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

jakubek0007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: sob paź 11, 2014 22:28

VR5T a moze VR6

Post autor: jakubek0007 » ndz gru 14, 2014 19:27

Myślałem ze forum właśnie do tego służy...
z jednej strony do pochwalenia się swoimi osiągnięciami...
z drugiej strony do zadawania pytań...
i dzięki sugestiom tych co coś takiego już zbudowali stworzyli...
sam mogę coś takiego stworzyć :okej: ...



jakubek0007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: sob paź 11, 2014 22:28

VR5T a moze VR6

Post autor: jakubek0007 » czw mar 19, 2015 08:23

Pytanie.

Jakie są różnice miedzy tymi silnikami. Dodam ze wszystkie to silniki VR6:

2.8 AUE

2.8 AYL

2.8 BDE



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

VR5T a moze VR6

Post autor: kkkacper » czw mar 19, 2015 13:33

podstawowa na pewno taka, ze AYL i BDE sa na osobnych cewkach, a AUE jeszcze jak 12v.. do tego pierwsze dwa maja zmienna faze, a AUE uproszczona jej wersje z tego co kojarze..


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Rapcio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: śr lis 10, 2004 22:28
Kontakt:

VR5T a moze VR6

Post autor: Rapcio » czw mar 19, 2015 21:48

Jest jeszcze 2.8 AQP to samo co AUE czyli jedna zmienna faza i zapłon jak w 12v po 94r. Ja bym brał jak coś silnik na fajko cewkach (AYL i BDE) bo są młodsze.

Jeżeli to 2.3 masz w Borze to ja bym tam 2.8 nie pakował bo to ciężka fura i szału w osiągach nie będzie i wiem co mówię bo miałem coś takiego podobnego. Wydasz sporo kasy i będziesz żałował. Co innego gdyby to był np Golf 2 lub 3. Jak auto do jazdy na codzień to najlepiej 3.2 albo 3.6.



jakubek0007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: sob paź 11, 2014 22:28

VR5T a moze VR6

Post autor: jakubek0007 » pt mar 20, 2015 08:32

Ja własne się kłaniam w kierunku 2.8 :okej:..
Autko mam tylko z przednim napędem.
A 204KM na przedniej osi to już jest dosyć sporo.
A mi chodzi o prostotę przełożenia.
Bo tak by było w moim przypadku.
Odkręcam i wyciągam VR5 wkładam i przykręcam VR6...
Tylko drobne elementy by były do przerobienia...
No i mniej gratów do kupienia :grin:

Zastanawia mnie jeszcze jedno. Co z sadami...?
Czy nowsze VR6 maja jedna czy już dwie...?



rooshkeen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn maja 24, 2010 13:18
Lokalizacja: Miłobadz

Re: VR5T a moze VR6

Post autor: rooshkeen » pt mar 20, 2015 14:28

jakubek0007 pisze:Ja własne się kłaniam w kierunku 2.8 :okej:..
Autko mam tylko z przednim napędem.
A 204KM na przedniej osi to już jest dosyć sporo.
A mi chodzi o prostotę przełożenia.
Bo tak by było w moim przypadku.
Odkręcam i wyciągam VR5 wkładam i przykręcam VR6...
Tylko drobne elementy by były do przerobienia...
No i mniej gratów do kupienia :grin:

Zastanawia mnie jeszcze jedno. Co z sadami...?
Czy nowsze VR6 maja jedna czy już dwie...?
Jeżeli chodzi Ci o SONDY, to w AQP są 4.



jakubek0007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: sob paź 11, 2014 22:28

VR5T a moze VR6

Post autor: jakubek0007 » pt mar 20, 2015 23:50

Dzięki za info :pub: ...
To już mogę ten sinik AQP skreślić z listy poszukiwań...
I do tego pewnie dwa katalizatory...

Ma być prost :grin: ...



rooshkeen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn maja 24, 2010 13:18
Lokalizacja: Miłobadz

VR5T a moze VR6

Post autor: rooshkeen » sob mar 21, 2015 01:24

Dodam, że AUE i BDE też mają po 2 katalizatory...



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

VR5T a moze VR6

Post autor: kkkacper » sob mar 21, 2015 12:02

rooshkeen, AYL ma jedna szerokopasmowa, a ta za katem mozesz wywalic, wiec wzgledem sond ma ich najmniej..


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

jakubek0007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: sob paź 11, 2014 22:28

VR5T a moze VR6

Post autor: jakubek0007 » pn mar 23, 2015 23:53

Podsumowując...
silnik2.8 VR6:
AQP ma 4 sady :grrr: .
AYL ma 2 sady w tym jedna szerokopasmowa(idealna do dalszego dłubania :grin: ...).
AUE i DBE maja tez po dwie sady :grin: ...



rooshkeen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn maja 24, 2010 13:18
Lokalizacja: Miłobadz

Re: VR5T a moze VR6

Post autor: rooshkeen » wt mar 24, 2015 00:47

jakubek0007 pisze:Podsumowując...
silnik2.8 VR6:
AQP ma 4 sady :grrr: .
AYL ma 2 sady w tym jedna szerokopasmowa(idealna do dalszego dłubania :grin: ...).
AUE i DBE maja tez po dwie sady :grin: ...
Nie, AQP, AUE I BDE mają po 4 sondy...
AYL ma 2...



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

VR5T a moze VR6

Post autor: kkkacper » wt mar 24, 2015 09:49

tak jak rooshkeen mowi, przeciez bylo jasno napisane.. wszystko poza AYL'em ma 4 sondy..


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości