czy jest róznica w dolocie 2.8 a 2.9

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

czy jest róznica w dolocie 2.8 a 2.9

Post autor: toffic » ndz lip 03, 2011 20:35

Da rade na tokarce



Awatar użytkownika
adams
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: czw maja 24, 2007 09:35
Lokalizacja: Tarnobongo

czy jest róznica w dolocie 2.8 a 2.9

Post autor: adams » czw lis 10, 2011 17:52

Sama tokarka nie da rady, trzeba mieć jeszcze spawarkę do aluminium ponieważ po rozwierceniu średnicy wewnętrznej na taką jak ma 2.9 przewiercisz ścianki na wylot! Trzeba tam naspawać aluminium by było git. Przepustnica 2.8 ma zwężenie nie tylko wewnątrz ale i zewnątrz

parę fot:
Obrazek Obrazek Obrazek


klapka przepustnicy w 2.8 i 2.9 jest taka sama.


EDIT
darmo szukać gratów z ABV bo po za niemcownią tego nie ma, a tam ceny porażają
przerabiana przepustnica z 2.8 na 2.9 - 90E
przepustnica z 2.9 150-200E
kolektor z 2.9 - 130-150E
cały silnik 2.9 1200-1500E

+ wysyłka

niezłe ceny tam mają...


B5 3B 1.9TDI 115KM + chip & B4 2.8 VR6 174KM - oba na wypasie ;)

Awatar użytkownika
Blancik
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 12, 2011 18:35
Lokalizacja: OKR

czy jest róznica w dolocie 2.8 a 2.9

Post autor: Blancik » czw lis 10, 2011 18:31

adams pisze:EDITdarmo szukać gratów z ABV bo po za niemcownią tego nie ma, a tam ceny porażająprzerabiana przepustnica z 2.8 na 2.9 - 90Eprzepustnica z 2.9 150-200Ekolektor z 2.9 - 130-150E cały silnik 2.9 1200-1500E+ wysyłkaniezłe ceny tam mają...
Bo nie przeliczają x4 :crazy: Dla nich to tanio



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

czy jest róznica w dolocie 2.8 a 2.9

Post autor: dawid018 » pt lis 11, 2011 00:03

tylko po co przepłacać jak wystarczy poszukać.przecież takie kolektory jak w 2,9 szły w pierwszych passatach b3.jak się dobrze po kombinuje to można mieć zestaw a'la 2,9 za 200-300zł


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

KoVWal93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn mar 26, 2012 13:59

czy jest róznica w dolocie 2.8 a 2.9

Post autor: KoVWal93 » wt mar 19, 2013 18:46

A może VSR ?? Ciekawi kogoś??



Awatar użytkownika
Kajor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 23:56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

czy jest róznica w dolocie 2.8 a 2.9

Post autor: Kajor » sob mar 23, 2013 13:38

Dorwij toto w ludzkich pieniądzach i nie siwiejąc od szukania...


"Kocham ku*wy i chleb ze smalcem!"

Awatar użytkownika
adams
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: czw maja 24, 2007 09:35
Lokalizacja: Tarnobongo

Re: czy jest róznica w dolocie 2.8 a 2.9

Post autor: adams » pn sty 20, 2014 21:49

Siedziałem dzisiaj przeglądając kolektory na allegro i tablicy... Znalazłem pewną zależność wizualną po której można odróżnić 2.8 od 2.9 nie widząc go od spodu


Foto od góry:
Obrazek Obrazek Obrazek

Pierwszy kolektor jest z 2.8 bez żeberek (nie mam jego zdjęcia od dołu)
Następny to normalny z 2.8
Trzeci w kolejce to kolektor z pierwszej wersji Passata 2.8 który od spodu wygląda tak samo jak 2.9
Ostatni to kolektor z 2.9

Różnice widać w wycięciu na korek wlewu oleju, i po tym można dość łatwo poznać.


A teraz od dołu
Obrazek Obrazek

Pierwszy z typowego 2.8
Następny z Passata 2.8 ale o budowie 2.9
Ostatni z 2.9


no i tutaj mamy porównanie przepustnicy 2.8 i 2.9 w widoku wewnętrznym
Obrazek


Jak by ktoś szukał to wiszą właśnie graty z 2.9 na allegro

Ma ktoś może jakiś opis jaka jest różnica w wałkach 2.8 i 2.9?


B5 3B 1.9TDI 115KM + chip & B4 2.8 VR6 174KM - oba na wypasie ;)

Awatar użytkownika
Mr Coffee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 17:31
Kontakt:

czy jest róznica w dolocie 2.8 a 2.9

Post autor: Mr Coffee » wt sty 21, 2014 21:49

Co do kolektorów z passata to były one zakładane w 1991r (sam takiego passata miałem). Na osłonie jest napis " VR6 2.8" a nie jak w innych 2.8 "VR6 DOHC" ;)



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

czy jest róznica w dolocie 2.8 a 2.9

Post autor: dawid018 » wt sty 21, 2014 23:42

Mr Coffee pisze:Na osłonie jest napis " VR6 2.8" a nie jak w innych 2.8 "VR6 DOHC"
z tymi osłonami to nie do konca tak jak piszesz.u mnie w 2 silnikach z 1991 roku było tylko 2,8 DOHC.ale z kolektorem masz racje.niektóre passaty z 91 roku miały szerokie o budowie jak 2,9 ale przepustnica była normalna.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

czy jest róznica w dolocie 2.8 a 2.9

Post autor: Dziku VR6 » śr sty 22, 2014 11:04

Dodatkowo w tych kolektorach z 91r nie było czujnika cisnienia powietrza dolotowego.. czyli były na tej starej instalacji z kompem 55pin


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

czy jest róznica w dolocie 2.8 a 2.9

Post autor: toffic » śr sty 22, 2014 11:55

Dziku VR6 pisze:Dodatkowo w tych kolektorach z 91r nie było czujnika cisnienia powietrza dolotowego..
A nowsze taki czujnik miały??



Awatar użytkownika
Mr Coffee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 17:31
Kontakt:

Re: czy jest róznica w dolocie 2.8 a 2.9

Post autor: Mr Coffee » śr sty 22, 2014 12:51

dawid018 pisze:
Mr Coffee pisze:Na osłonie jest napis " VR6 2.8" a nie jak w innych 2.8 "VR6 DOHC"
z tymi osłonami to nie do konca tak jak piszesz.u mnie w 2 silnikach z 1991 roku było tylko 2,8 DOHC.ale z kolektorem masz racje.niektóre passaty z 91 roku miały szerokie o budowie jak 2,9 ale przepustnica była normalna.
Ja w każdym jaki spotkałem silnik z takim kolektorem był napis "VR6 2.8". Być może zakładali takie i takie. :pub:



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

czy jest róznica w dolocie 2.8 a 2.9

Post autor: dawid018 » śr sty 22, 2014 12:55

Dziku VR6 pisze:Dodatkowo w tych kolektorach z 91r nie było czujnika cisnienia powietrza dolotowego..
ale miejsce na czujnik jest.tylko jest wkręcona taka fajna zaślepka.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Re: czy jest róznica w dolocie 2.8 a 2.9

Post autor: Dziku VR6 » śr sty 22, 2014 18:19

toffic pisze:
Dziku VR6 pisze:Dodatkowo w tych kolektorach z 91r nie było czujnika cisnienia powietrza dolotowego..
A nowsze taki czujnik miały??
chodzilo mi o ten czujnik temperatury którego tam nie ma... a jest ta zaślepka o której dawid018 wspomnial.


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości