zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: AD6 » pn lis 08, 2010 01:10

Nigdzie w sieci nie można znaleźć informacji ani zdjęć na ten temat mianowicie w golfie mk4 występowały 3 silniki 2,8 24V AQP,AUE i BDE wszystkie trzy miały zmienną fazę rozrządu z tym że te dwa pierwsze tylko jednego wałka (konkretnie obydwa wałki mogły się przesuwać względem wału korbowego ale nie mogły względem siebie) coś jak Vanos w BMW zaś w silniku BDE już była podwójna zmiana faz rozrządu czyli każdy wałek mógł się przesunąć niezależnie względem drugiego jak i wału korbowego coś ala podwójny vanos i teraz pytanie w czym silnik BDE dzięki temu był lepszy skoro wszystkie trzy maja taka samą moc (204KM) i moment (270Nm) czy dzięki temu silnik BDE miał lepsza charakterystykę pracy (lepiej wykorzystana moc i moment w całym zakresie pracy) niż dwa wcześniejsze silniki może ktoś to wyjaśnić ??


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
vr6syncro
PREZES 4x4
PREZES 4x4
Posty: 1249
Rejestracja: czw sty 01, 2009 23:30
Lokalizacja: ZachPom

zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: vr6syncro » czw gru 02, 2010 09:53

znajdz użytkownika młodyczarny85 , miał u siebie silniki ze zmiennymi fazami i bez , z tego co pamiętam to zmienne fazy dawały rade , można jeszcze znalezć silnik 2.8 v6 225ps , jest to żadkość i występuje w golfach gti v6 fwd (tylko usa/canada)
Ostatnio zmieniony pt gru 03, 2010 19:55 przez vr6syncro, łącznie zmieniany 1 raz.


2,9vr6syncro viewtopic.php?f=88&t=301280" onclick="window.open(this.href);return false;
Rallye viewtopic.php?f=87&t=396054" onclick="window.open(this.href);return false;
Szanuj-się.pl http://www.szanuj-sie.pl/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: cowboy » pt gru 03, 2010 12:18

AD6, podaj maila wysle Ci SSP na temat zmiennych faz, sterowania nimi itd

ja mam silnik AYL z Sharana 2005 rok i mam zmienne fazy na obu wałkach
vr6syncro pisze:można jeszcze znalezć silnik 2.8 v6 225ps
???

nigdy o takim silniku nie słyszałem... masz jakies potwierdzone info na ten temat ?



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: AD6 » sob gru 04, 2010 15:50

cowboy, Przeczytałem to co mi wysłałeś tam są opisane te nowsze silniki v5 v6 w8 w12 ze zmiennymi fazami na wszystkich wałkach sterowane sprzęgiełkami olejowymi między wałkiem a kołem Łańcucha takie rozwiązanie jest też w silniku R32 z MK4 i ostatnim z silników 2,8 w MK4 BDE którego miał u siebie daniel1d, tak to wygląda

Obrazek

Rozrząd jest na dwóch łańcuchach elementy 20 i 21 to koła wałków z regulatorami olejowymi element 18 to sterownik są w nim dwa zawory sterujące i dwa czujniki hala

Ale były też dwa silniki w MK4 V6 o kodzie AQP i AUE i one nie miały tych sprzęgiełek olejowych rozrząd był na trzech łańcuchach wałek wydechowy nie miał zmiennej fazy ale wyczytałem że miał takie cos wałek ssący a było to rozwiązane w ten sposób że mechanizm naciągu tego krótkiego łańcucha pył ruchomy (sterowany sterownikiem ECU) i on zmieniał naciąg łańcucha dzięki czemu wałek ssący zmieniał swoje ustawienia względem wałka wydechowego (zmienna faza tylko na wałku ssącym)

Obrazek

Elementy 3 i 5 koła skręcone na stałe do wałków wydechowego i ssącego element 4 koło czujnika położenia (czujnika hala) wałka ssącego element 17 sterownik z ruchomymi ślizgami do zmiennej fazy wałka ssącego

Silniki w MK4 AQP i AUE z tego co wiem napewno różniły się jeszcze od silnika BDE pokrywa zaworów kolorem kolektora ssącego i pokrywa silnika czy czymś innym nie wiem

AQP AUE

Obrazek

BDE

Obrazek

No i teraz to co mnie dalej najbardziej nurtuje wszystkie te trzy silniki mają 204KM i 270Nm w takim razie co wniosło dodanie przez VW zmiennych faz na obydwóch wałkach w silniku BDE skoro moc i moment nie uległa zmianie ?? Mogę się tylko domyślać że zmianie uległa charakterystyka przebiegu mocy i momentu ale tego się można dowiedzieć oglądając wykresy z hamowni tych trzech silników niestety nie mam dostępu do takich wykresów


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: kkkacper » pn paź 31, 2011 20:05

AD6, wiem, ze odkopuje kotleta, ale czy udalo Ci sie w koncu rozgraniczyc roznice? Jaki silnik jest najlepszy pod dalsze mody, swap itp? Wiecie moze jak rozegrac sprawe skrzyni przy swapie? Bo wiekszosc v6 bylo 4motion, a chca miec oske co trzeba ogarnac?


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: AD6 » pn paź 31, 2011 22:07

na temat zmiennych faz dalej nic nie wiem silniki ogólnie podobne różnice właśnie tylko w głowicy i sterowniku czym nowszy silnik tym nowsze oprogramowanie motronica w n/a jak to w vw za dużo nie powojujesz chyba ze masz wiadro drobnych :-) ogólnie standardowo czym większa pojemność tym lepiej 2,8 ok 3,2 r32 lepiej 3,6 r36 najlepiej itp. :-) co do skrzyni możesz dać ori z 2,8 i nie podpinać tyłu a mozesz też dać z VR5 napewno pasuje z 20v 170km ze 150 najprawdopodobniej też


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
Passat944
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:03
Lokalizacja: Głogów

zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: Passat944 » wt lis 01, 2011 17:28

BDE i AYL są na cewkach a te starsze jeszcze na module i kablach jak stare 12V. Co za tym idzie różnią się trochę osprzętem i elektroniką. BDE jest lepszą bazą pod swap od tych przed 2002 rokiem (a dokładniej jakoś końcówka 2001).



Ladro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: czw lis 06, 2008 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: Ladro » pn lis 14, 2011 16:23

Sorki za małą zmianę tematu.Ile wchodzi oleju do 24V? Bo czytam i czytam i w jednej wersji ma być 3.8 l. i to się tyczy Bory 24V a w Golfie 24V 5,5 litra oleju.Jak to jest?


3 x PG było
czas na VR6+ obecnie corrado 2.8 24V BDE.Za jakiś czas r32.

Awatar użytkownika
Passat944
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:03
Lokalizacja: Głogów

zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: Passat944 » pn lis 14, 2011 17:52

5.5l wchodzi

3.8 nie możliwe



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: AD6 » wt lis 15, 2011 00:19

prawie 6 litrów mi wchodzi 3,8 to mi ostatnio weszło do chevroleta aveo 1,2 :-)


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

golehandro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn lip 02, 2012 22:04

Re: zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: golehandro » pn lip 02, 2012 23:03

Witam,
Odkopanie tematu.......
Panowie, czy blok silnika BDE, AUE, AQ jest identyczny??? Błagam pomóżcie.... :rozpacz:



Awatar użytkownika
noname_conek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: wt cze 26, 2007 22:43
Lokalizacja: Nowy Staw

zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: noname_conek » pn paź 15, 2012 20:04

zapomnieliście o 2.8 AFP ;) 12v 176ps fwd
Obrazek
i nie było wersji 225ps tylko na usa wersja 204ps na przód napęd


MÓJ GOLF:
Obrazek

Ladro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: czw lis 06, 2008 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: Ladro » pn paź 15, 2012 22:46

golehandro pisze:Witam,
Odkopanie tematu.......
Panowie, czy blok silnika BDE, AUE, AQ jest identyczny??? Błagam pomóżcie.... :rozpacz:
BDE i AYL.


3 x PG było
czas na VR6+ obecnie corrado 2.8 24V BDE.Za jakiś czas r32.

Awatar użytkownika
Kajor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 23:56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4

Post autor: Kajor » wt paź 16, 2012 23:37

225KM miał silnik 3.2L z New Beetle RSI.


"Kocham ku*wy i chleb ze smalcem!"

ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości