Wiem, że za odkopywanie tak starego tematu można dostać "złotą łopatę", ale mam kilka informacji, bo robiłem u siebie swapa wybieraka i lewarka:
Mam co prawda ABFa ze skrzynią CDA (tak, wiem, że muł
), ale w VR6 i TDI na linkach powinno być tak samo.
1. Wybierak:
Z Golfa IV TDI pasowało u mnie 95% plug and play. Mechanicznie wszystko pasuje, ale czujnik wstecznego jest inny. Można albo załatwić sobie wtyczkę z MK4 albo kupić czujnik od MK2 (nie wiem który jest to dokładnie, bo instalował mi to mechanik), który pasuje do wybieraka MK4 i wtyczki MK3. Trzeba też przedłużyć kable, bo miejsce czujnika jest inne.
Inna sprawa to mocowanie linek. Są dwa rodzaje: na kulki oraz na śrubki:
Kulki:
Śrubki: (Zdjęcie Borysa, mam nadzieję, że się nie obrazi za zamieszczenie go tutaj)
Ogólnie trzeba pilnować by mieć końcówki linek i wybierak tego samego typu (albo kulki albo śrubki)
2. Lewarek z linkami:
Blacha mocująca linki i same linki pasuje idealnie do skrzyni z MK3, zatem warto kupić już z blachą.
Doczytałem w necie, że w MK4 były dwa typy lewarków. Stary, który pasuje do MK3 plug and play oraz nowy, który wymaga rzeźby. Z tego co wiem, to środek lewarka starego jest podobny do nowego i inny niż w mk3.
Na górze nowy typ a na dole stary:
Ja miałem nowy niestety i wymagało to stworzenia nowych mocowań i wypełnienia dziury pomiędzy obudową a tunelem, gdyż ciężko to ładnie spasować.
3. Gałka:
Można założyć od mk4, ale jeśli ktoś chce zostawić od mk3, to trzeba nagwintować drążek albo na klej czy silikon przykleić.
4. Wrażenia:
Jak to określił znajomy: "NORMALNOŚĆ!" Wreszcie biegi wchodzą jak należy, nie ma problemu ze wstecznym ani z wchodzeniem biegów. Biegi wchodzą płynnie i znikają problemy z ich zmianą. Do tego skrócił się ruch lewarka, więc nie wali się gałką w kolano pasażera przy wrzucaniu piątki.
Polecam każdemu, kto ma problemy z linkami w mk3 takiego swapa. Wcześniej władowałem 200zł w części do wybieraka mk3 i nic to nie dało. Dopiero swap rozwiązał moje problemy z biegami.
5. Linki i źródła:
http://vrservice.pl/vw/2009/linkiMKIV/" onclick="window.open(this.href);return false; - strona Borysa, poprzedni link umarł
http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=221752.10" onclick="window.open(this.href);return false; - link z zachodniego forum, gdzie jest trochę opisów