Strona 1 z 2

Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

: ndz maja 22, 2016 11:43
autor: DjExit
Wczoraj jadąc do Wrocławia autostradą A4 znalazł się pewien cwaniak w Audi A5, na klapie "3.0 TDI QUATTRO" więc jeśli to była najsłabsza wersja to miał 240KM). Trzymałem się mu na ogonie i kiedy droga przed nami zrobiła się w miarę pusta próbował mnie odstawić, niestety ku jego zdziwieniu jego fura warta 3 razy tyle co mój golf nie odleciała ode mnie ani odrobinę :D Sytuacja powtórzyła się jeszcze raz kiedy dolecieliśmy do kolejnej grupy samochodów, tirów na prawym pasie i zawalidróg na lewym, jak ich minęliśmy to znowu ogień aż przy 220km/h koleś sobie odpuścił i dobrze bo mi już się powyżej tej prędkości kończy moc :D Zjechał na prawy pas i mnie puścił.

Mój golf to Mk4 ARL z samodzielnie ogarniętym softem ok 190km i nieco ponad 400Nm. Aż się prosi o GTB22 :D

Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

: pn maja 23, 2016 00:19
autor: Sztomel
Najlepszy efekt w takiej sytuacji jest wtedy kiedy na pokładzie wyprzedzanego auta siedzi jakaś dziewczyna na miejscu pasażera - chciałbym dać wiele za to co w takiej chwili tłumaczy jej kierowca tego bolidu :jezor: np. z szaleńcami się nie ścigam itp. - chodź przyznać trzeba, że takie tłumaczenie byłoby całkiem wykrętne w takiej sytuacji.

Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

: pn maja 23, 2016 16:45
autor: Mattpl
Arl nie ma szansy z 3.0 tdi, szczególnie przy takich prędkościach

Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

: wt maja 24, 2016 17:10
autor: monopolowy
Niezłe jaja, akurat mam 3.0 TDI i 1.9TDI w "rodzinie". A6 Avant 240KM vs Golf 1.9 TDI 230KM. Od 100km/h do 200km/h lekka przewaga Golfa (długość auta), po modach w Audi (305KM) Golf nie ma kompletnie żadnych szans. Podejrzewam że A5 240KM powinno być nieco przed ARLem ze 190KM, co jak co ale to aż 50KM różnicy.

Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

: wt maja 24, 2016 22:08
autor: przemlin
lepiej podajcie mase tej a5...diesel + qattro =najmniej 1600kg, golf 1350kg..

Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

: śr maja 25, 2016 11:33
autor: DjExit
Zgadza się, masa audicy (diesel v6) + napęd quattro (straty w napędzie) i może wystarczyło, możliwe jest też nieogarnięcie kierowcy (może cisną go cały czas na 6 biegu kiedy ja leciałem na 5 do 4100obr i zmiana na 6). Dodatkowo jechałem kilkanaście metrów za nim, więc może zadziałał efekt tunelu aerodynamicznego. Fakt faktem, remis był wyraźny do puki gościu sobie nie odpuścił.

Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

: ndz maja 29, 2016 17:00
autor: karambol
Weźźź przestań... gość pewno jechał troszkę dynamiczniej a ty sie pociłeś aby go wyprzedzić.... to jest remis? :rotfl:

Re: Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

: ndz maja 29, 2016 17:28
autor: Emciu
karambol pisze:Weźźź przestań... gość pewno jechał troszkę dynamiczniej a ty sie pociłeś aby go wyprzedzić.... to jest remis? :rotfl:
To Ty nie wiesz?! że golfy 4 w TDI jeśli kierowca wierzy, mają osiągi zbliżone do Lamborghini Aventador?

Re: Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

: ndz wrz 25, 2016 08:28
autor: matisim
ja kiedyś jechałem moim golfem z arl po zrobieniu na 240km. gościu przede mną miał chyba identyczne Audi tylko z tym 3.0 tdi koło 300km albo i więcej. wyprzedzić Go nie mogłem Ale jechaliśmy porównywalnie [SMILING FACE WITH SMILING EYES] różnica podobna ok 60 KM.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

: ndz wrz 25, 2016 21:17
autor: Sztomel
Wszyscy się ekscytują mocą na 200 i więcej koni ale to przecież moment obrotowy decyduje o szybkości przyspieszania. Co z tego, że ktoś ma np. 300 KM jak ma moment obrotowy na poziomie 400 Nm i wtedy głupi Golf TDI z momentem np. 450 Nm go objedzie na starcie a dopiero potem padnie na szybkości. Liczy się przyspieszenie - przynajmniej dla mnie - trzeba mieć tylko dobre opony bo moje się ślizgają jak diabli i kółka rolują nawet na 3 biegu -właśnie to rolowanie mnie opóźnia - nigdy więcej opon Dębica Passio - szajs totalny a na mokrej nawierzchni jak na lodzie.

Re: Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

: ndz wrz 25, 2016 22:04
autor: wronek1
Sztomel pisze:Wszyscy się ekscytują mocą na 200 i więcej koni ale to przecież moment obrotowy decyduje o szybkości przyspieszania. Co z tego, że ktoś ma np. 300 KM jak ma moment obrotowy na poziomie 400 Nm i wtedy głupi Golf TDI z momentem np. 450 Nm go objedzie na starcie a dopiero potem padnie na szybkości. Liczy się przyspieszenie - przynajmniej dla mnie - trzeba mieć tylko dobre opony bo moje się ślizgają jak diabli i kółka rolują nawet na 3 biegu -właśnie to rolowanie mnie opóźnia - nigdy więcej opon Dębica Passio - szajs totalny a na mokrej nawierzchni jak na lodzie.
głupoty piszesz ... poganiaj się z kimś kto ma podobną moc ale nie tdi to zrozumiesz czym jedzie auto.

Re: Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

: pn wrz 26, 2016 07:21
autor: matisim
wronek1 pisze:
Sztomel pisze:Wszyscy się ekscytują mocą na 200 i więcej koni ale to przecież moment obrotowy decyduje o szybkości przyspieszania. Co z tego, że ktoś ma np. 300 KM jak ma moment obrotowy na poziomie 400 Nm i wtedy głupi Golf TDI z momentem np. 450 Nm go objedzie na starcie a dopiero potem padnie na szybkości. Liczy się przyspieszenie - przynajmniej dla mnie - trzeba mieć tylko dobre opony bo moje się ślizgają jak diabli i kółka rolują nawet na 3 biegu -właśnie to rolowanie mnie opóźnia - nigdy więcej opon Dębica Passio - szajs totalny a na mokrej nawierzchni jak na lodzie.
głupoty piszesz ... poganiaj się z kimś kto ma podobną moc ale nie tdi to zrozumiesz czym jedzie auto.



ja zrozumiałem po przesiadce z tdi 140km(Chip) na 2.3 v5 150 km :) idą praktycznie łeb w łeb, ale ile trzeba się na wajchowac dieslem A ile benzyna

Re: Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

: pn wrz 26, 2016 17:03
autor: wozekGTD
Liczy się moment ale ten na silniku a nie na kolach bo on warunkuje moc, do tego wazne jest jaki mamy moment w wyzszym zakresie obrotow bo w uproszczeniu moc=moment*obroty. No i co z tego ze diesel ma maksymalny zakres okolo 2000obr a potem leci juz na leb a wlasnie wysokiego zakresu obrotow szukamy. Wg mnie wyznacznikiem przyspieszenia jest moc ale nie ta maksymalna a srednia w zakresie obrotow ktorych uzywamy podczas wyscigu.

Mój Golf Mk4 ARL vs. Audi A5 3.0 TDI Quattro (240KM)

: śr wrz 28, 2016 20:26
autor: monopolowy
Sztomel, to żeś przywalił :D Jednym słowem 240KM / 500Nm będzie szybsze od 300KM / 400Nm? :D Przy podobnej masie aut? :D