Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi
: wt kwie 03, 2018 22:11
Koła masz ustawione przy pustym aucie mniej więcej tak : / ------\ patrząc od przodu/tyłu ( oczywiście tutaj kąt jest za ostry a nie chce mi się bawić w paint). Teraz pomyśl co się staniej, jak punkt obrotu wahacza idzie coraz niżej. Widok który teraz masz patrząc "od tyłu" samochodu, zaczyna robić się widokiem od góry. Mam nadzieję, że załapiesz o co mi chodzi.
W przypadku samochodów ze stałym 4x4 a nie imitacją jak w golfie, na przedniej osi robi się w niektórych typach zawieszeń rozbieżność, bo inaczej autem nie da się jechać prosto.
Najlepiej by było, jakbyś wziął taki samochód, zrobił pomiary referencyjne na prostych felgach przy samochodzie podniesionym do góry, a potem dobrze go dociążyć żeby siadł na sam dół i zrobić kolejny pomiar. Zobaczysz jak się geometria zawieszenia zmienia ze względu na obciążenie. Tutaj twoim obciążeniem staje się gleba, czyli tak, jakbyś cały czas jeździł załadowany.