Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Problemy z doborem felg i opon do auta? Napisz o tym tutaj, także wszystko na temat opon i felg.

Moderatorzy: Stalu, VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19067
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: Qto » ndz kwie 01, 2018 18:11

Opony Dunlop Sport Maxx rt. Przód 205/40/18 naciągnięte na 8,5" tył 225/40/18 naciągnięte na 9,5". Cały komplet założony jako nowy jakieś 15-25kkm temu - w maju będzie dwa lata, z czego 11 miesięcy auto nie jeździło. Z przodu jest ok 4mm bieżnika...no i trochę się zdziwiłem bo myślałem, że będzie więcej. Po sprawdzeniu tyłu podłamałem się...bieżnik ledwo co wystaje ponad ogranicznik :crazy:

Auto przednionapędowe, nie pałowane, ręczny podczas jazdy nie używany :jezor: . Wszystkie opony są starte równo na całej szerokości. Ciśnienia w oponach nie sprawdzam co tydzień ale z 5x w roku to robię i poniżej 2,5bara nie schodzi...dobijam do 2,6-2,8 ze względu na małe naciągi. Hamulce odbijają, problemów z zawieszeniem nie ma - nawet gdyby, to chyba byłyby różnice pomiędzy poszczególnymi oponami lub na danej oponie nierównomiernie zdarty bieżnik...a nie osiami.

Przód skręca i hamuje bardziej niż tył...oś przednią napędza 2xx źrebaków...więc zużycie powinno być raczej odwrotne na osiach.

Co może być powodem zaistniałej sytuacji?


Sprzedam:
Cały osprzęt 1.4 APE, skrzynia DUW, sprzęgło ok 20kkm
LB5N mk4 3D: maska, drzwi lewe/prawe
LA7W BORA: wszystkie furtki, klapa bagażnika
Pełny FIS 3B0920849 w obudowie z mk4 ze wsadem pod 1.4
Elementy karoserii odbiór osobisty - północ wlkp

Awatar użytkownika
Białek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: wt mar 21, 2017 11:45

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: Białek » ndz kwie 01, 2018 19:21

To tylko teorie do dyskusji-
Inne opony (rozmiar a może indeksy) - inna trwałość.
Geometria? Pewnie jak naciąg i takie gumy to i zawias opuszczony. Fabryczne nastawy mogą tu nie pasować. Zbieżność tylu?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19067
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: Qto » ndz kwie 01, 2018 20:10

Nie napisałem w pierwszym poście jakie to auto :panna: Golf mk4.
Opony mają ten sam indeks prędkości, inne indeksy nośności - 530kg przód, 630kg tył.
Z przodu zbieżność ok, geometria na tyle ile da się ustawić - opon nie tnie od środka, opony są zjechane równo na całej szerokości.
Zbieżność z tyłu...jedno koło jedzie minimalnie do środka ale na przeglądach wychodzi, że jest to mniej-więcej środek dopuszczalnego odchylenia. Opony na tyle również zdarte są jednakowo na całej szerokości.
Zawieszenie obniżone, słuszna uwaga...przód na tyle ile pozwala prawa półoś (aby nie haczyła o podłużnicę), tył - tak aby jakoś współgrało to z przodem


Sprzedam:
Cały osprzęt 1.4 APE, skrzynia DUW, sprzęgło ok 20kkm
LB5N mk4 3D: maska, drzwi lewe/prawe
LA7W BORA: wszystkie furtki, klapa bagażnika
Pełny FIS 3B0920849 w obudowie z mk4 ze wsadem pod 1.4
Elementy karoserii odbiór osobisty - północ wlkp

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1829
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: sebekgolf » ndz kwie 01, 2018 20:35

Mam na tylnej osi te same opony. Powiem ci, że przelatałem w ciągu jednego roku na nich więcej niż ty podałeś i nic się takiego nie dzieje. Nie masz złej geometrii ?


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19067
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: Qto » ndz kwie 01, 2018 22:21

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to różnica rozmiarów...ale przecież przednia oś jest dużo bardziej obciążona (waga, skręcanie, hamowanie, przyspieszanie) więc odrzucam tą opcję.
Teraz mi się przypomniało, że 5kkm temu zrzucałem belkę z tyłu a po tym zabiegu nie sprawdzałem jak koła są ustawione, jedynie geometrię przodu robiłem. Chyba będzie trzeba pomierzyć...


Sprzedam:
Cały osprzęt 1.4 APE, skrzynia DUW, sprzęgło ok 20kkm
LB5N mk4 3D: maska, drzwi lewe/prawe
LA7W BORA: wszystkie furtki, klapa bagażnika
Pełny FIS 3B0920849 w obudowie z mk4 ze wsadem pod 1.4
Elementy karoserii odbiór osobisty - północ wlkp

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 13254
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: Michał_1977 » ndz kwie 01, 2018 22:53

Teraz mi się przypomniało, że 5kkm temu zrzucałem belkę z tyłu a po tym zabiegu nie sprawdzałem jak koła są ustawione
Gdybyś krzywo belke przykręcił,to Golf jechałby "bokiem". Jednak od razu byś się połapał,bo kierownica odjechałaby w którąś stronę.

Nie masz jakichś łatwiejszych do rozwiązania problemów? Trudne tematy wrzucasz na forum ostatnio,Karolku :grin:


:arrow: Zielony GTD - ARL 240PS/480Nm :satan: + CLIMATRONIC :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek
:arrow: Służę pomocą na forum,ale nie udzielam informacji technicznych w PW! Proszę to uszanować.

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19067
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: Qto » pn kwie 02, 2018 16:15

Michał_1977 pisze:
ndz kwie 01, 2018 22:53
Gdybyś krzywo belke przykręcił,to Golf jechałby "bokiem". Jednak od razu byś się połapał,bo kierownica odjechałaby w którąś stronę.
są kierowcy, którzy nie skapną się jeśli w jednym kole nie ma w ogóle powietrza...może ja zaliczam się do tych, którzy nie widzą że tył jedzie gdzie chce :jezor: - dlatego pytam na forum
Michał_1977 pisze:
ndz kwie 01, 2018 22:53
Nie masz jakichś łatwiejszych do rozwiązania problemów? Trudne tematy wrzucasz na forum ostatnio,Karolku
ano widzisz...z łatwiejszymi jakoś sobie radzę

Wrzucam fotki...nie wiem czy one wniosą coś do tematu. Dwumetrowa poziomica przyłożona do płaszczyzny tylnej felgi, w taki sposób aby przechodziła przez jej środek...końcówka jest 0,5-1,0cm od drzwi - nie mierzyłem dokładnie bo i sama belka nie jest na środku - jak to w mk4 bywa. Na oko jednak kąty są bardzo podobne...ale czy odpowiednie - może ktoś będzie mógł porównać jakoś u siebie. U mnie jest felga 9,5" ET 35. Wcześniej na tej samej belce miałem standardowe koła z oponami 195/65/15 i podobnego problemu nie było - przód zużywał się wyraźnie bardziej niż tył. Przecież odkręcenie i przykręcenie belki nie spowodowało, że nagle dwa koła jadą bardziej do środka lub bardziej na zewnątrz....co najwyżej dwa bardziej w lewo albo dwa bardziej w prawo :kac:

ObrazekObrazek


Sprzedam:
Cały osprzęt 1.4 APE, skrzynia DUW, sprzęgło ok 20kkm
LB5N mk4 3D: maska, drzwi lewe/prawe
LA7W BORA: wszystkie furtki, klapa bagażnika
Pełny FIS 3B0920849 w obudowie z mk4 ze wsadem pod 1.4
Elementy karoserii odbiór osobisty - północ wlkp

mariusz33
Forum Master
Forum Master
Posty: 1071
Rejestracja: śr gru 02, 2009 16:19
Lokalizacja: Borzychy

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: mariusz33 » pn kwie 02, 2018 17:07

A ja ci powiem ,mialem te opony jako uzywane i przelatalem lato i na smietnik taki szajs.Moze zalezy gdzie produkowane .


Mariusz

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19067
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: Qto » pn kwie 02, 2018 18:29

mariusz33 pisze:
pn kwie 02, 2018 17:07
A ja ci powiem ,mialem te opony jako uzywane i przelatalem lato i na smietnik taki szajs.Moze zalezy gdzie produkowane .
mógłbym to zrozumieć - badziewiaste opony. Jednak z przodu mam ten sam model tyle, że rozmiar inny...ale jak już pisałem przednia oś ma trudniejsze warunki pracy i nie wierzę, że rozmiar ma większy wpływ na zużycie niż, to na której osi są opony.
Przez 10 lat jeździłem tylnonapędowym busem i tam obydwie osie zdzierały się równo - przód hamował i skręcał a tył napędzał.

Byłem teraz sprawdzić kraj produkcji...wszystkie cztery są made in Germany. Przednie wyprodukowane 44. tydzień 2015, tylne 2. tydzień 2016 :crazy:


Sprzedam:
Cały osprzęt 1.4 APE, skrzynia DUW, sprzęgło ok 20kkm
LB5N mk4 3D: maska, drzwi lewe/prawe
LA7W BORA: wszystkie furtki, klapa bagażnika
Pełny FIS 3B0920849 w obudowie z mk4 ze wsadem pod 1.4
Elementy karoserii odbiór osobisty - północ wlkp

mariusz33
Forum Master
Forum Master
Posty: 1071
Rejestracja: śr gru 02, 2009 16:19
Lokalizacja: Borzychy

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: mariusz33 » pn kwie 02, 2018 18:40

Nie no nie mowie ,firma bardzo dobra ale jak pisalem ,zalozylem niezle uzywki swojej mamie i po sezonie (malo jezdzi)szlak je trafil.


Mariusz

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19067
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: Qto » pn kwie 02, 2018 18:45

Próbuję znaleźć przyczynę...bo boję się że założę 2x droższe Michały i będzie to samo :grrr: Mógłbym założyć jakieś 16", zrobić 5kkm i zobaczyć czy nadal tył będzie się bardzie zużywał...ale takie rozwiązanie nie wchodzi w grę :blush:


Sprzedam:
Cały osprzęt 1.4 APE, skrzynia DUW, sprzęgło ok 20kkm
LB5N mk4 3D: maska, drzwi lewe/prawe
LA7W BORA: wszystkie furtki, klapa bagażnika
Pełny FIS 3B0920849 w obudowie z mk4 ze wsadem pod 1.4
Elementy karoserii odbiór osobisty - północ wlkp

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1829
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: sebekgolf » pn kwie 02, 2018 18:49

Przypomnij mi się w przyszłym tygodniu np. smsem bo powinienem wrócić z SE do PL to ci pomierzę jak mi zjadło opony z przedniej i tylnej osi na przestrzeni około 40tyś km (moc też 200+). Przód mam 225/40/18 Dunlop Sp Sport 9000 a tył ten sam rozmiar Sp Sport MAXX RT


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19067
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: Qto » pn kwie 02, 2018 19:04

Ok. To jeszcze wrzucę zdjęcia opon. Przód tam gdzie trochę więcej mięsa.
ObrazekObrazek


Sprzedam:
Cały osprzęt 1.4 APE, skrzynia DUW, sprzęgło ok 20kkm
LB5N mk4 3D: maska, drzwi lewe/prawe
LA7W BORA: wszystkie furtki, klapa bagażnika
Pełny FIS 3B0920849 w obudowie z mk4 ze wsadem pod 1.4
Elementy karoserii odbiór osobisty - północ wlkp

mariusz33
Forum Master
Forum Master
Posty: 1071
Rejestracja: śr gru 02, 2009 16:19
Lokalizacja: Borzychy

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: mariusz33 » pn kwie 02, 2018 19:06

Toc tam chyba ze 3mm zostalo.Wiec cos w tych Dunlopach jednak nie teges.


Mariusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opony i felgi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości