DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Problemy z doborem felg i opon do auta? Napisz o tym tutaj, także wszystko na temat opon i felg.

Moderatorzy: Stalu, VIP

Awatar użytkownika
Upiter
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 297
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 20:52
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: Upiter » pn sty 04, 2016 20:10

Już poprawione :blush:


RED MEXICANA by uPiter

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2755683#2755683

Awatar użytkownika
wlodi2001
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: sob cze 25, 2005 16:26
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: wlodi2001 » pn sty 18, 2016 00:54

Witam,
Posiadam BBS RS 764 4X100 ET 45 opony 195/40/16 mam założony gwint MTS'a i mam do was pytanko jaki mam założyć dystans na przód i na tył żeby felga ładnie się prezentowała ? Myślałem na przód 25mm a tył 30mm co myślicie ? :mrgreen:
PozdroObrazekObrazek


####GTI EDITION####
nA zAwSzE dObRa MaRkA

japaqonik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw maja 16, 2013 23:03
Lokalizacja: Przedecz

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: japaqonik » czw sty 28, 2016 21:45

Panowie jakie dystanse do mk4 felgi 7j et 35 żeby były mniej więcej równo z nadwoziem?



SexiMiki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: sob mar 14, 2015 13:48

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: SexiMiki » sob sty 30, 2016 18:15

Jest jakaś znacząca różnica między dystansami z alu a stalowymi ??? Bo mam okazje kupić stalowe 20 mm ... sam jedze na 15 mm z alu, ale chyba nie bedzie zbytnio róznicy. Kiedy dystanse powinny być przelotowe ( czyli że śruba przechodzi przez felge + dystans i jest przykręcana do piasty) a kiedy powinny być najpierw przykręcone do piasty a obok nich otwory na przykręcenie samej felgi ? To zależy od grubości ale nie pamietam właśnie ile



Awatar użytkownika
Upiter
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 297
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 20:52
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: Upiter » pn lut 22, 2016 13:46

Bora ze średnicą piasty 57,1przy dystansie 10mm nie będzie posiadała pierścienia centrującego, czyli przy feldze o tym samym wymiarze 57,1 nie będzie centrowana? Dobrze to wszystko rozumiem?


RED MEXICANA by uPiter

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2755683#2755683

Awatar użytkownika
GM84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: sob paź 01, 2011 21:39
Lokalizacja: Zagłębie

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: GM84 » pn lut 22, 2016 17:52

Upiter, No jak dystans nie ma tego wystającego kołnierza to nie będzie centrowania.
Tu masz 10mm z kołnierzem http://allegro.pl/dystanse-5x100-10mm-5 ... 63336.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

Awatar użytkownika
Upiter
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 297
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 20:52
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: Upiter » pn lut 22, 2016 19:55

Stoczyłem 15mm dystanse do 10mm i muszę stoczyć kołnierz centrujący bo dystans nie dochodzi do piasty tylko opiera się o kołnierz centrujący na piaście. Zastanawia mnie jak są zrobione te dystanse na aukcji, którą podałeś według mnie jest to fizycznie nie możliwe...


RED MEXICANA by uPiter

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2755683#2755683

Awatar użytkownika
Stalu
_
_
Posty: 3874
Rejestracja: pn lut 18, 2008 16:45
Lokalizacja: Pacanów
Kontakt:

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: Stalu » pn lut 22, 2016 20:48

GM84, może jak nie wiesz to się nie wypowiadaj :bajer: tak będzie lepiej


Upiter,
Upiter pisze: mnie jest to fizycznie nie możliwe...
Upiter pisze: czyli przy feldze o tym samym wymiarze 57,1 nie będzie centrowana

Jest możliwe 10mm ale nie z 57 na 57 z centrowaniem, tylko gdy felga ma wiekszy otwór


Renowacja felg, lakierowanie systemowe i proszkowe.Rabat na hasło forum.vwgolf
https://www.facebook.com/Wadcarpl/

„Nie umiera ten, kto trwa w sercach i pamięci naszej”

Awatar użytkownika
Upiter
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 297
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 20:52
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: Upiter » pn lut 22, 2016 20:56

No właśnie tak mi się wydaje i chciałem się upewnić :) Czyli albo dystans 5 mm i centrowanie z piasty albo dystans 15 mm z centrowaniem. Dzięki za pomoc


RED MEXICANA by uPiter

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2755683#2755683

Awatar użytkownika
GM84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: sob paź 01, 2011 21:39
Lokalizacja: Zagłębie

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: GM84 » pn lut 22, 2016 21:57

Stalu, Spoko :-)
Upiter pisze:dystans 5 mm i centrowanie z piasty
Z tym może być problem bo felga może nie złapać centrowania jak zostanie 5mm kołnierza piasty. Ale to zależy od wielkości fazy na feldze, jak chciałem dać 5mm z przodu to ori felga vw nie łapała centrowania.


Obrazek

S-ky
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz sty 08, 2012 13:11

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: S-ky » czw mar 03, 2016 23:17

Witam!

Od czytania wszystkich opinii, sam już nie wiem co należy wybrać...

Felga ORI VW Zolder 7.5j ET 51 18" , opony 225/40/18, pojazd MK5 -> Potrzebuję na przód minimum 10 mm ze względu na nowy zacisk, jednak czytałem, że lepiej założyć większe z centrowaniem.

Firma DYSTOM poleciła 13mm na przód raz 17 mm na tył.

Czy ktoś z doświadczeniem może wypowiedzieć się w tej kwestii? Absolutnie nie mam z tym żadnego doświadczenia.
Chciałbym aby koło ładnie wyglądało na aucie, no i żeby nie było żadnego problemu z obcieraniem.

Pozdrawiam


.:R32

Awatar użytkownika
untaztood
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: untaztood » śr mar 23, 2016 14:39

Mam piastę 57.1. Kupiłem felgi z otworem 66.6
Do tego pierścienie. Pierwsza rzecz, która mi się nie spodobała to to, że pierścień po przyłożeniu do piasty ma minimalny luz - wręcz sam spada. Słyszałem, że ma wejść ciasno.
Od prędkości 120 km/h mam bicie na kierownicy. Delikatne - im szybciej tym większe.

Felgi wyważone, proste, opony OK.

Zdjąłem pierścień i suwmiarką go zmierzyłem - 57.4 mm. Czyli z tego wynika ten luz na piaście.
Czy to możliwe, że przez tę różnicę mam bicie na kierownicy?



Awatar użytkownika
mario1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt lip 03, 2012 12:36
Lokalizacja: Kłodzko

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: mario1994 » śr mar 23, 2016 15:22

Wedlug mnie za luzny dystans jest przyczyna bicia kierownicy. Ja mialem felgi z dziwnym otworem i tokarz robil mi pierscienie i jednego zrobil milimetr za luzny i telepalo kierownica. Dorobil jeszcze raz co do milimetra i jest spoko. Przy 200km/h ani drgniecia ;)



Awatar użytkownika
untaztood
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: untaztood » śr mar 23, 2016 15:29

Super :) mam nadzieje, że wymiana pierścieni pomoże. U mnie co prawda mniejsza różnica, ale mimo wszystko jest.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Opony i felgi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości