Ciężko zapala po zgaszeniu na gazie.

Instalacje gazowe w naszych Volkswagenach. Problemy z eksploatacją, wybór, modyfikacje.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ewald15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lip 30, 2016 00:20

Ciężko zapala po zgaszeniu na gazie.

Post autor: ewald15 » sob lip 30, 2016 00:30

Mam problem z odpaleniem silnika po zgaszeniu na gazie, trzeba kręcić kilka sekund i wciskać gaz, żeby odpalił. Znalazłem już kilka tematów z podobnym problemem, jednak żaden z nich nie był taki sam. Jeśli zgaszę auto na gazie i w ciągu kilku sekund zakręcę rozrusznikiem, to pali od strzała. Jeśli przed zgaszeniem przełączę na benzynę i pochodzi tak kilkanaście/kilkadziesiąt sekund to i tak potem ciężko zapala. Jeśli auto postoi z godzinę, to tez pali od strzała. Samochód to VW Vento, silnik 1.8 AAM, parownik BRC Tecno.



~eL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt mar 15, 2016 20:39

Re: Ciężko zapala po zgaszeniu na gazie.

Post autor: ~eL » sob lip 30, 2016 16:00

Kręci po prostu rozrusznikiem i nic się nie dzieje czy kręci i próbuje zapalić ale się dusi tak jakby miał odcięcie paliwa ?



ewald15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lip 30, 2016 00:20

Ciężko zapala po zgaszeniu na gazie.

Post autor: ewald15 » sob lip 30, 2016 16:35

Dusi, się i zalewa go gazem, co niekiedy czuć nawet w środku auta. Podejrzewam, że nieszczelny jest któryś z elektrozaworów, albo ten na filtrze fazy ciekłej, albo ten w parowniku. Czy można spróbować przeczyścić ten na parowniku bez konieczności późniejszego ustawiania gazu?



niezalogowany
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob paź 20, 2012 11:18

Ciężko zapala po zgaszeniu na gazie.

Post autor: niezalogowany » pn sie 01, 2016 08:48

Dobrze podejrzewasz elektrozawory i winien powinien byc ten przy parowniku. Oczywiście możesz go wyczyścić bez regulacji gazu, abyś tylko nie ruszył tej śrubki pod elektrozaworem. Tylko ostrożnie z odkręcaniem, tam jest sprężynka i łatwo może wylecieć.

Te parowniki brc często tak mają, ja własnie przez to się z parownikiem brc rozstałem, chodź miałem at90e, a nie tecno.



ewald15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lip 30, 2016 00:20

Ciężko zapala po zgaszeniu na gazie.

Post autor: ewald15 » pt sie 05, 2016 16:02

Przeczyściłem zawór i wymieniłem uszczelki, ale dalej przepuszcza. Chyba sprężyna już jest za słaba, na dodatek nie da się dostać nowego zestawu naprawczego.



niezalogowany
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob paź 20, 2012 11:18

Ciężko zapala po zgaszeniu na gazie.

Post autor: niezalogowany » sob sie 06, 2016 14:27

Skoro czyszczenie nie pomaga to nie wiem....możesz kombinować ze spręzynką, czyli ją delikatnie rozciągnij (u mnie to nie pomagało). Pewnie ten tłoczek sie wytłukł...w moim przypadku tak było....

Jeśli jest wszystko super wyczyszczone, nie ma zestawów naprawczych tego elektrozaworu no to niestety tylko wymiana parownika na inny.



szef_ff
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt wrz 20, 2016 16:13

Ciężko zapala po zgaszeniu na gazie.

Post autor: szef_ff » wt wrz 20, 2016 22:20

tak na przyszłość :) BRC tecno często mają problemy z nietrzymaniem gazu. Nie regenerować tego bo zaraz pewnie znowu coś siądzie. W przypadku reduktorów BRC do instalacji podciśnieniowych to lepiej je od razu wymienić na nowe.



ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG-dotyczy tylko inst.lpg”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości