Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja

Instalacje gazowe w naszych Volkswagenach. Problemy z eksploatacją, wybór, modyfikacje.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomekrino
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn lip 30, 2007 18:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomekrino » pn lip 30, 2007 19:31

Witam

Mam pytanko odnośnie spuszczania "syfu" z parownika. Proszę o dokładniejszy opis, tzn czy konieczne jest zakrecenie gazu w butli itp.

pozdro



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » czw sie 02, 2007 21:14

tomekrino pisze:Mam pytanko odnośnie spuszczania "syfu" z parownika. Proszę o dokładniejszy opis, tzn czy konieczne jest zakrecenie gazu w butli itp.
kto ci takich głupot nagadał? poprostu po rozgrzaniu silnika i zgaszeniu odkręcasz na dole śrubę i cały syf spływa (ciepły silnik po to aby syf był rzadszy i szybciej spłynął) po ujściu całego mazutu zakręcasz korek i finito.


Obrazek
Obrazek

maniura.maniek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 14:37
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: maniura.maniek » czw sie 02, 2007 22:53

do tstrzala twoje śruby regulacyjne 1) ilosc cieczy chłodzącej przepływającej przez reduktor. za zwyczaj jest to równolegle do nagrzewnicy 2) regulacja wolnych obrotów. nie ma nic wspólnego ze składem mieszanki bo jak wcisniesz pedałgazu to dzwignia z membrany zamyka ten zaworek. (wystarczy odrobina logicznego myślenia i przy wymianie membran można poznać zasade działania reduktora) 3) śruba spustowa mazi szlamu (zanieczyszczenia gazu)
ten reduktor na zdjęci to chodzi na gażniku bo nie widać elektrozaworów. W instalkach I generacji był tylko jedengdzies przed reduktorem. w instalce II gen montuje się 3 elektrozawory jeden przy butli a następne przy reduktorze. powodzenia i pozdro



mroczny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt lip 31, 2007 17:16
Lokalizacja: Polska

Post autor: mroczny » ndz wrz 02, 2007 21:10

Nie chcę zakładać nowego tematu dla mojego pytanka, więc zadam je tu. Mianowicie - zastanawiam się nad kupnem MK3 z silnikiem 2.0 w LPG (odpowiadającego mi TDI znaleźć nie mogę). Możecie mi powiedzieć jak ten silnik reaguje na gaz?
Instalacja siedzi w samochodzie rok, ponoć z nią problemów nie było. Zakładał ją jeden z lepszych ludzi w mieście, ale wiecie, różnie to bywa z naturą rzeczy martwych...



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » ndz wrz 02, 2007 21:17

Jakim 2.0 ? 8 czy 16V ?


=-Pinhead-=

mroczny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt lip 31, 2007 17:16
Lokalizacja: Polska

Post autor: mroczny » pn wrz 03, 2007 08:49

Szczerze mówiąc, to nie wiem :/

Nie wiem też czy to coś pomoże, ale auto jest z 95 roku, siedziało wcześniej we włoszech, wersja GTI.

I przy okazji jeszcze coś - auto ma prawie 180 tys. przebiegu. Jak mi wiadomo dla TDI to pryszcz, a jak jest z benzyniakami? (w dodatku na lpg)

[ Dodano: 03 Wrz 2007 08:47 ]
Wczoraj dopatrzyłem - w jednej z ofert jest silnik 8v. A więc? :)



Awatar użytkownika
Robert Pala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt maja 18, 2007 20:39
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Robert Pala » sob wrz 22, 2007 20:01

Kinga11 pisze:Witam !!!


Panowie pomozcie!!!!
Kupiłam sobie autko - VW POLO 1.0 na gaz. Instalacja gazowa ma ok 1,5 roku. Autko mam dop miesiac i juz sa prolemy- nie chce jezdzic ani na benzynie ani na gazie. Dusi sie,dlawi,strzela , brak mocy...Przeczytałam kilka postów i widziałam ze niektorym Panom chociaz jezdzil na benzynie-ale zeby na niczym???
Mam pytanie- gdzie szukac przyczyny-bo wicie jak kobieta pojdzie do mechanika to nie dosc ze skroją ją z pieniedzy to jeszcze i tak nie zrobią.. Samochód jest na gazniku.. Czy mozliwe aby kopulka nawaliła???
Proszse o pomoc...
odpowiedz od Robert Pala:
Droga Użytkowniczko, popros jakiegos kolege ktory ma podobne autko aby przelozyl na chwile do twojego autka po kolei kable wn, swiece.Trzeba tez sprawdzic filtr powietrza.jesli jest brudny to zmienic na nowy koszt ok 13zl.



Marooo9
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: wt gru 27, 2005 21:57
Lokalizacja: Poland
Kontakt:

Post autor: Marooo9 » ndz paź 07, 2007 22:10

witam,
mam pytanko odnosnie sruby 3 czyli spuszczania szlamu
jak czesto sie to robi i po co?? tzn. czy to pomaga bo domyslam sie ze jezeli jest duzo tego szlamu to wplywa to na osiagi.



raflik1986
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 10:42
Lokalizacja: ŁAZISKA ŚREDNIE
Kontakt:

Re: Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja

Post autor: raflik1986 » wt paź 09, 2007 08:24

homsky pisze:Przegladając forum LPG czesto trafiają sie pytania typu jak samemu wyregulować gaz w instalacji 1-generacji . Tutaj jest link http://dermaclin.pl/lpg/lpg.htm w którym gościu fajnie opisuje na czym wogóle polega zasada działania instalacji LPG i jak to samemu mozna wyregulowac - może komuś to pomoże ? Warto poczytać !

[ Dodano: Nie Kwi 23, 2006 11:37 ]
Prośba do moderatora - chyba warto ten temacik przykleić w forum LPG

miło ze podajecie linki ale ten link nie działa macie jakis inny link do tej stronki??

[ Dodano: 09 Paź 2007 08:29 ]
Robert Pala pisze:
Kinga11 pisze:Witam !!!


Panowie pomozcie!!!!
Kupiłam sobie autko - VW POLO 1.0 na gaz. Instalacja gazowa ma ok 1,5 roku. Autko mam dop miesiac i juz sa prolemy- nie chce jezdzic ani na benzynie ani na gazie. Dusi sie,dlawi,strzela , brak mocy...Przeczytałam kilka postów i widziałam ze niektorym Panom chociaz jezdzil na benzynie-ale zeby na niczym???
Mam pytanie- gdzie szukac przyczyny-bo wicie jak kobieta pojdzie do mechanika to nie dosc ze skroją ją z pieniedzy to jeszcze i tak nie zrobią.. Samochód jest na gazniku.. Czy mozliwe aby kopulka nawaliła???
Proszse o pomoc...
siemanko niałem ten sam problem i jak sie okazało miałem przestawiony aparat zapłonowy!!! wiec zajechałom do znajomego mechanika ledwo co dojechałem! znajomy wyregulował mi tylko zapłon! nic wiecej! jak wyjechałem od niego to nie szczelało i znowu odzyskał swoja moc!!!!

[ Dodano: 09 Paź 2007 08:43 ]
Paweł Marek pisze:3- jest do spuszczania syfu. 1- to śróba która puszcza trochę gazu jakby bokiem, obok gazu który leci przez zawór regulowany membraną. Zwykle lepiej ją zostawić w spokoju. A jak już ktoś się nią bawił i nie wie czy ma dobrze ustawioną to niech wkręci ją do końca, po czym wykręci jakies 1,5 do 2.5 obrotów.

czyli 1 obrut sroba = 360 stopni tak?
Ostatnio zmieniony wt paź 09, 2007 08:30 przez raflik1986, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]GOLF MK2 1.8 GTI 16V[/b]

Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Post autor: szyki » śr paź 17, 2007 10:09

podpinam się pod prośbę o możliwy inny namiar na tę stronkę.
link nie działa.



Awatar użytkownika
killym
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: czw paź 05, 2006 14:07
Lokalizacja: Żarki

Post autor: killym » pn paź 22, 2007 18:37

Dobra dobra ktos wie gdzie skąd podłączyć podciśnienie do parownika??



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn paź 22, 2007 19:26

killym pisze:Dobra dobra ktos wie gdzie skąd podłączyć podciśnienie do parownika??
z kolektora ssacego



Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » pn gru 10, 2007 21:44

maniura.maniek pisze:do tstrzala twoje śruby regulacyjne 1) ilosc cieczy chłodzącej przepływającej przez reduktor. za zwyczaj jest to równolegle do nagrzewnicy 2) regulacja wolnych obrotów. nie ma nic wspólnego ze składem mieszanki bo jak wcisniesz pedałgazu to dzwignia z membrany zamyka ten zaworek.
Odgrzewam kotleta. Kolego piszesz takie bzdury ze az sie plakac chce.
Mam identyczny parownik tylko w instalce 2 gen.
Ta pierwsza sruba jest wlasnie od regulacji wolnych obrotow. Jakby byla odpowiedzialna za ilosc przeplywajacej cieczy chlodzacej to po przekreceniu jej praktycznie nic by sie nie dzialo. Jesli ta sruba bylalby zakrecona na maksa to wg. twojej logiki ciecz nie przeplywala by wcale? U mnie wlasnie byla zakrecona przez rok czasu wiec powinien mi caly czas zamarzac parownik i samochod nie powinien praktycznie w ogole jechac a co gorsza zamykac mi obieg i nie dopuszczac plynu chlodzacego do nagrzewnicy. Druga sruba jest od naprezenia sprezyny membrany.


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

Zatochi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr lis 28, 2007 14:56
Lokalizacja: Sulejów
Kontakt:

Post autor: Zatochi » czw gru 27, 2007 09:51

tomekrino pisze:Witam

Mam pytanko odnośnie spuszczania "syfu" z parownika. Proszę o dokładniejszy opis, tzn czy konieczne jest zakrecenie gazu w butli itp.

pozdro
Auto powinno być rozgrzane, ale w momencie spuszczania tego syfu raczej zgaszone... przynajmniej tak robił mechanik u którego byłem....



ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG-dotyczy tylko inst.lpg”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości