Silnik dusi się, nie ma mocy przy nierozgrzanym silniku

Instalacje gazowe w naszych Volkswagenach. Problemy z eksploatacją, wybór, modyfikacje.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ForeCast
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa

Silnik dusi się, nie ma mocy przy nierozgrzanym silniku

Post autor: ForeCast » wt sie 26, 2014 13:24

Witam, tak jak w temacie - dopóki płyn chłodzący nie uzyska temperatury około 90 stopni, nie ma mowy żeby auto jechało na LPG. Na benzynie nie ma żadnych problemów, tak samo na LPG gdy silnik jest już rozgrzany. Dodatkowo wraz z problemami z LPG na zimnym silniku (początkowo sporadycznymi) pojawił się problem ze znikaniem płynu chłodzącego, tak więc moja skromna wiedza poprowadziła mnie do reduktora, czy słusznie? Może ktoś miał podobne objawy i mógłby podzielić się jakimiś sugestiami? Może problem jest w znikającym płynie, którego brakuje do zasilenia reduktora? Wszelkie sugestie mile widziane
Sterownik instalki to Bingo-M, reduktor tomasetto at07 . Instalacja jest z 2009 roku, najechane na niej jest około 30 tys. km


Mój Golf:viewtopic.php?f=88&t=485892
Kupię zderzak przedni do Golfa mk3 w kolorze LP3G

Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Silnik dusi się, nie ma mocy przy nierozgrzanym silniku

Post autor: Eyk88 » wt sie 26, 2014 14:00

A nie uszczelka pod głowicą skoro płynu ubywa? Dymi autko jakoś na zimnym?



ForeCast
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa

Silnik dusi się, nie ma mocy przy nierozgrzanym silniku

Post autor: ForeCast » wt sie 26, 2014 15:02

Żadnych objawów UPG nie ma...no poza ubywającym płynem, ale przyjrzę się następnym razem dokładniej


Mój Golf:viewtopic.php?f=88&t=485892
Kupię zderzak przedni do Golfa mk3 w kolorze LP3G

niezalogowany
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob paź 20, 2012 11:18

Silnik dusi się, nie ma mocy przy nierozgrzanym silniku

Post autor: niezalogowany » wt sie 26, 2014 18:38

A parownik rozgrzewa się razem z silnikiem ?



ForeCast
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa

Silnik dusi się, nie ma mocy przy nierozgrzanym silniku

Post autor: ForeCast » wt sie 26, 2014 22:39

niezalogowany, dobre pytanie, sprawdzę to jutro


Mój Golf:viewtopic.php?f=88&t=485892
Kupię zderzak przedni do Golfa mk3 w kolorze LP3G

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Silnik dusi się, nie ma mocy przy nierozgrzanym silniku

Post autor: Paweł Marek » ndz sie 31, 2014 20:42

Być może tylko zła regulacja jest, a płyn najczęściej cieknie z badziewnych węży do reduktora lub trójników tam najpierw patrz. Jeszcze reduktor - niby przebieg mały ale stan jego membran zależy też od wieku (kurcze 30 tys. za 5 lat??? - toć dopiero ledwo co koszt instalacji się wrócił). W każdym razie jeśli problemy będą mimo poprawki regulacji to ja bym taki reduktor zregenerował - to bardzo proste i są opisy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ForeCast
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa

Silnik dusi się, nie ma mocy przy nierozgrzanym silniku

Post autor: ForeCast » ndz sie 31, 2014 21:02

Co do rozgrzewania - część przed membraną wodną rozgrzewa się równo z silnikiem, część "gazowa" jest letnia gdy ta wodna jest już gorąca - nie wiem czy tak ma być, czy nie?
Być może tylko zła regulacja jest, a płyn najczęściej cieknie z badziewnych węży do reduktora lub trójników tam najpierw patrz.
Teoretycznie nic nie widać, ale przeczyszczę wszystko dookoła i popatrzę na to. Co ciekawe, przez weekend zrobiłem ponad 300 km i nie ubyło ani trochę płynu, gdzie wcześniej potrafiło w ciągu tygodnia miejskiej jazdy uciec spod maxa poniżej minimum
Jeszcze reduktor - niby przebieg mały ale stan jego membran zależy też od wieku (kurcze 30 tys. za 5 lat??? - toć dopiero ledwo co koszt instalacji się wrócił).
Taki jest mój trop, ale teraz pytanie - jeśli membrana by puszczała płyn (z tego co wyczytałem, to w tym modelu uszczelki nie było), to powinny być objawy w postaci białego dymka z wydechu lub jakieś wycieki z samego reduktora, mam rację?
Auto już kupiłem z instalacją - gdyby jej nie było, to bym pewnie nawet nie myślał o LPG, no ale skoro była, to nie narzekałem


Mój Golf:viewtopic.php?f=88&t=485892
Kupię zderzak przedni do Golfa mk3 w kolorze LP3G

niezalogowany
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob paź 20, 2012 11:18

Silnik dusi się, nie ma mocy przy nierozgrzanym silniku

Post autor: niezalogowany » pn wrz 01, 2014 18:40

U mnie cały reduktor jest jednakowo ciepły, tzn czy jednakowo to nie wiem, ale z każdej strony nie da się go dotknąć.

Dobrze byłoby podpiąć pod kompa.



Awatar użytkownika
mkoch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: ndz gru 16, 2012 02:18
Lokalizacja: Leszno/Wroclove

Silnik dusi się, nie ma mocy przy nierozgrzanym silniku

Post autor: mkoch » pn wrz 01, 2014 21:36

A ja bym po prostu pojechał do gazownika na przegląd i regulację.


Powoly, bo się rozpierdoly...

ForeCast
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa

Silnik dusi się, nie ma mocy przy nierozgrzanym silniku

Post autor: ForeCast » pn wrz 01, 2014 23:23

niezalogowany pisze:Dobrze byłoby podpiąć pod kompa.
Prawdopodobnie zamówię sobie interfejs do instalacji
A ja bym po prostu pojechał do gazownika na przegląd i regulację.
Jak wyżej, jeśli zakupię interfejs to sprawdzę jak wygląda dawkowanie gazu. Tylko że wszystko byłoby spoko, gdyby nie fakt że gdzieś znika płyn i obie te usterki powstały równocześnie, a w sumie szukając informacji o reduktorze nie spotkałem się, żeby ktoś opisywał taką lub podobną sytuację


Mój Golf:viewtopic.php?f=88&t=485892
Kupię zderzak przedni do Golfa mk3 w kolorze LP3G

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Silnik dusi się, nie ma mocy przy nierozgrzanym silniku

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 02, 2014 00:19

ForeCast, nie znam tego parownika , w moim Lovato taka usterka jest niemożliwa, w Landi który robiłem taka możliwośc jest bo między ciecza a lpg jest membrana gumowa. Proponuję nie zastanawiaj się kup za parę dych zestaw naprawczy, a jeśli nie chcesz sam regenerować to kup nowy reduktor za niecałe dwie stwóki i ten element będziesz miał z głowy na parę lat, niezależnie czy jest winien teraz czynie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG-dotyczy tylko inst.lpg”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości