Strona 1 z 4
					
				Jak sprawdzić rezystancje czujnika temperatury?
				: pn lut 26, 2007 16:39
				autor: janek822
				termostat wymieniony na Wahler i nic to nie dało(za niska temp ok 78st), pozostał do sprawdzenia czujnik cieczy chodzącej. Wiem że spr sie to miernikiem podpinając pin 1 i 3 i porównuje z tabelką. ale jak to zrobić? teperatura na wskaźniku musi być jakaś odpowiednia?silnik ma chodzić?wartość jaką sie odczyta z tabelki powinna odpowiadac tej na wskaźniku w desce rozdzielczej?
			 
			
					
				
				: pn lut 26, 2007 17:07
				autor: souler
				nagrzej silnik, odepnij wtyczke, zmierz jeden 1-3 czujnika i spojrz w tabelke. jak szafa i tabelka mowia to samo to ok, a jak nie, to czujnik do wymiany.
			 
			
					
				
				: pn lut 26, 2007 17:37
				autor: janek822
				ok dzięki o to chodziło, jeszcze musze kupic jakis miernik, mam nadzieje ze do takich prac wystarczy jakiś zwykły z marketu miernik za pare złotych (chyba żółty kolor)
			 
			
					
				
				: wt lut 27, 2007 01:29
				autor: gienekp007
				Może masz tą tabele i jakj możesz to napisz gdzie sie znajduje ten czujnik u mnie w audi to jest ten na chłodnicy??
			 
			
					
				
				: wt lut 27, 2007 23:27
				autor: janek822
				Sprawdziłem ten czujnik i z rezystancji wynuka że było 80 90st a na wskaźniku ledwo 70st, no i jeśli sie nie myle to czujnik do wymiany
gienekp007 pisze:Może masz tą tabele i jakj możesz to napisz gdzie sie znajduje ten czujnik u mnie w audi to jest ten na chłodnicy??
 nie wiem gdzie jest w audi a tabelka jest tu 
http://www.vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?p=799179 
			
					
				
				: wt lut 27, 2007 23:43
				autor: souler
				hmm ciekawe czemu jest taki rozjazd. wskaznik powinien pokrywac sie z rezystancja, a raczej odpowiednia temp dla rezystancji.
			 
			
					
				
				: śr lut 28, 2007 02:55
				autor: janek822
				ale rezystancje w wtyczce co idzie do czujnika tez mam sprawdzać? gubie sie juz w tym. Sprawdzałem to tak że zagrzałem silnik dośc mocno, na wskaźniku pokazało 70, zgasiłem motor, wypiąłem wtyczke z czujnika i z rezystancji w czujniku wyszło ok 90 st. chyba że pomyliłem piny ale wątpie w to
			 
			
					
				
				: śr lut 28, 2007 08:37
				autor: souler
				sprawdziles dobrze. mierzy sie czujnik, nie wtyczke. tylko szafa nie pokrywa sie z czujnikiem i to jest dziwne. u mnie czujnik jest walniety i rezystancja jest zbyt niska = ponad 100 st., ale szafa tez pokazuje tyle, a u ciebie zupelnie co innego.
			 
			
					
				
				: czw mar 01, 2007 02:13
				autor: gienekp007
				W takim razie mam pytanie skoro ci pokazuje 100 to czy ci się włącza wentylator i czy jak u mnie może byc walnięty czujnik i pokazuje 80 to czy też się włączy jak dostanie większą temp.
			 
			
					
				
				: czw mar 01, 2007 08:44
				autor: janek822
				szczerze to nie mam pojęcia, troche to dziwne, chce znaleźć przyczyne tego żeby na darmo nie wydawać kasy. 
gienekp007 pisze:skoro ci pokazuje 100 to czy ci się włącza wentylator i czy jak u mnie może byc walnięty czujnik i pokazuje 80 to czy też się włączy jak dostanie większą temp.
 u mnie nie było nigdy na wskaźniku 100, z trudem zagrzałem no temp( na wskaźniku) 88-90st i dopiero wtedy wentylator włączył sie na dosłownie pare sekund, co steruje załanczaniem wentylatora? czujnik czy wskaźnik? może jak czujnik jest walniety to na wskaźniku nie będzie 90st i went sie nie zalanczy. 
SouleR pisze:sprawdziles dobrze. mierzy sie czujnik, nie wtyczke. tylko szafa nie pokrywa sie z czujnikiem i to jest dziwne. u mnie czujnik jest walniety i rezystancja jest zbyt niska = ponad 100 st., ale szafa tez pokazuje tyle, a u ciebie zupelnie co innego
  spawdziłem wczoraj jeszcze raz, na zimnym z rezystancji czujnika wskazywał na ok 8st i tak za dworze było, w po zagrzaniu rezystancja czujnika wskazywała 85st a wskaźnik 72st. I kto mi wytłumaczy co jest grane??? dgyby ceny czujników były w granicy 20zł to bym zaryzykował, ale niemiecki bo taki planuje kupić to koszt ok 60-80zł (hella albo vemo) a reszta to 30 zł, nawet niby niemiecki HansPries za 45zł gość powiedział że to jest chinszczyzna.
 
			
					
				
				: czw mar 01, 2007 12:32
				autor: pioan1
				Witam
Sory. że się podepnę pod temat
 A czy w np w mojej Borze czy IV  TDI tez można sprawdzić oporność czujnika temp. i jakie wartosci powinien mieć.
 Czujnik jest chyba 4-pinowy
			 
			
					
				
				: czw mar 01, 2007 12:39
				autor: RobertP
				pioan1 pisze: A czy w np w mojej Borze czy IV  TDI tez można sprawdzić oporność czujnika temp. i jakie wartosci powinien mieć.
 Czujnik jest chyba 4-pinowy
tak, jest 4 pinowy
wartości masz w tabeli, tabela zapożyczona od 
Grzesiekk1982

 
			
					
				
				: czw mar 01, 2007 12:46
				autor: pioan1
				WIELKIE DZIęKI  RobertP
Przy najbliższej okażji masz u mnie +
 
    pozdrówka
			 
			
					
				
				: czw mar 01, 2007 13:44
				autor: souler
				wentyle sterowane sa termicznym zalacznikiem znajdujacym sie w chlodnicy. w tym przypadku wskazania temp nie gra roli. moze byc i 110, a wentyl zalaczy sie dopiero, gdy chlodnica bedzie goraca. podczas jazdy moze do tego w ogole nie dojsc, natomiast na postoju po jezdzie jak najbardziej.