Strona 1 z 7
					
				[MK3 TD] zawór upustowy turbo
				: czw paź 05, 2006 09:36
				autor: fryta79
				witam szukałem na forum ale nie znalazłem, zato znalazłem książkę w której jest napisane że w TD zawór upustowy turbo znajduje się na pompie i tu pojawia się moje pytanie czy tak jest i gdzie dokładnie on się znajduje? Dodam że mam pompe z grzybkiem.
			 
			
					
				
				: czw paź 05, 2006 12:18
				autor: Igor1
				na kolektorze ssącym jest turbina a od niej idzie taki grzybek z pretem który podłączony jest do turbiny jak sie mocno zaprzesz powinienes go poruszyć- powinien chodzić.
			 
			
					
				
				: czw paź 05, 2006 12:43
				autor: fryta79
				wedłóg tej książki to jest zawór bezpieczseństwa
			 
			
					
				
				: czw paź 05, 2006 15:24
				autor: greg
				fryta79, weź no poczytajk - na pompie grzybek to nie zawór upustowy, na turbo lub kolektorze to i owszem
			 
			
					
				
				: czw paź 05, 2006 16:05
				autor: fryta79
				[b]greg[/b], fryta79, weź no poczytajk - na pompie grzybek to nie zawór upustowy, na turbo lub kolektorze to i owszem
przeczytałeś moje pytanie?
wiem że to sterowanie odpływem paliwa w pompie 
zaciekawiło mnie to że w książce napisali że pompa jest wyposażona w zawór upustowy to mnie właśnie zastanawia.
A jak jesteś taki obcykany w temacie to powiedz mi gdzie jest ten zawór upustowy? 
silnik AAZ 
turbina KKK
			 
			
					
				
				: czw paź 05, 2006 21:21
				autor: evilvw78
				fryta79, wisz co myślałem nad tym bo mam taki sam zestaw jak ty ten zawór prawdopodobnie znajduje się pod gumką w kształcie lejka z boku tej gruszki z boost pinem patrżąc od przodu silnika to po prawej stronie
			 
			
					
				
				: czw paź 05, 2006 21:30
				autor: jaszczur
				tu macie fotę pod pozycja nr 12 jest ten zawór
			 
			
					
				
				: czw paź 05, 2006 22:07
				autor: greg
				fryta79 pisze:zaciekawiło mnie to że w książce napisali że pompa jest wyposażona w zawór upustowy to mnie właśnie zastanawia
więc zacznijmy od pompy - pompa posiada zawór przelewowy - nie wiem czemu nazwali upusowym - nadmiar paliwa z pompy i wtrysków idzie powrotem do zbiornika .
fryta79 pisze:A jak jesteś taki obcykany w temacie to powiedz mi gdzie jest ten zawór upustowy
 co do samego turbo - to nie przyglądałem się pompie w AAZ i nie wiem czy na turbo jest zawór upustowy - jeśli go nie ma i nie ma na kolektorze to jego rolę może przejmować w takim przypadku zawór recyrkulacji spalin - jak tylko będę obok takiego silnika to sobie obejrze i będę się mógł wypowiedzieć. 1,6TD posiadał 
 zawór regulacji nadciśnienia który był zamontowany na kolektorze ssącym
 
			
					
				
				: pt paź 06, 2006 09:00
				autor: fryta79
				[b]jaszczur[/b], [quote="jaszczur"]tu macie fotę pod pozycja nr 12 jest ten zawór 
turbina.JPG[/quote]
dzięki tak myślałem 
ale zastanawia mnie ten fragment cytuję: "zawór do regulacji ciśnienia doładowania ogranicza ciśnienie doładowaniado 0,83 bara (AAZ) lub 0,65 bara (1Z) zawór ten jest zamontowany na pompie wtryskowej i można go zobaczyć na rysunku nr 4.52"
obrazek jest w tej książce z której podałeś mi ten schemacik
ps jak wkleić załącznik?
			 
			
					
				
				: pt paź 06, 2006 09:18
				autor: greg
				fryta79 pisze:ale zastanawia mnie ten fragment cytuję: "zawór do regulacji ciśnienia doładowania ogranicza ciśnienie doładowaniado 0,83 bara (AAZ) lub 0,65 bara (1Z) zawór ten jest zamontowany na pompie wtryskowej i można go zobaczyć na rysunku nr 4.52
jest tą błąd drukarski - powinno być nr. 4.64 
[ Dodano: Pią Paź 06, 2006 9:21 am ]
na rysunku 4.52 masz na dole podpisane 
skok sworznia przegubu kulowego między zderzakiem biegu jałowego (A) a zderzakiem prędkości maksymalnej (B) musi wynosić 32mm+-1 
			
					
				
				: pt paź 06, 2006 09:37
				autor: fryta79
				na rysunku 4.64 jest pokazana turbosprężarka, a w tamtym fragmęcie jest napisane że zawór jest na pompie. a zdięcie 4.52 przedstawia właśnie pompe z grzybkiem.
			 
			
					
				
				: pt paź 06, 2006 09:52
				autor: greg
				fryta79, przeczytałem - masz rację - jest napisane o zaworze upusrowym (na turbo) i zaworze regulacji ciśnienia dołądowania (wg. książki na pompie) z zaznaczeniem ze grzybek to urządzenie wzbogacające - a co za tym idzie teoretycznie powinno być przed grzybkiem ale ja nic takiego  nie widziałem i na rysunku też tego nie widać żeby coś takiego było - regulacja ciśnienia powinno być właśnie przy turbo a nie przy pompie
			 
			
					
				
				: pt paź 06, 2006 10:21
				autor: fryta79
				może grzybek spełnia obydwie funkcje?
przy maksymalnym uchyle sprężyny przepuszcz część powietrza.
czytałem gdzieś na forum że po zmianie bost pinu wzrosło ciśnienie doladowania/
Pytam dlatego że chciałem podnieść ciśnienie, zawór za turbo już się skończyła regulacja a ciśnienie tylko 0.85 więc szukam tego drugiego zaworu
			 
			
					
				
				: pt paź 06, 2006 19:15
				autor: Dj Darecki
				fryta79 pisze:czytałem gdzieś na forum że po zmianie bost pinu wzrosło ciśnienie doladowania/ 
Mi wzrosło ale  minimalnie  o około 0.05 bara  
 
 
fryta79 pisze:zawór za turbo już się skończyła regulacja a ciśnienie tylko 0.85 więc szukam tego drugiego zaworu
Mi też sie skończyła regulacja na 0.75 bara ( bieda ) podobno można dospawać dłuższą śrube  do regulacji  , ale nie wiem czy to coś da.
I nie ma drugiego zaworu do regulacji ciśnienia.Bynajmniej w AAZ z turbo KKK03
Tylko zwiekszenie ilości spalin może rozkręcić  szybciej  turbawke 

Pozdro