Strona 1 z 1

[TDI CR] Golf MK6 2.0 TDI CBAB Kopci po rozgrzaniu i dużo pali

: pn mar 23, 2020 20:28
autor: Gringo_w
Witam, wszystkich. Kupiłem auto j.w. rocznik 2009, przebieg 236 tys i mam problem jak w temacie. Na zimnym wszystko wygląda ok. Po osiągnięciu temperatury 80-90 stopni zaczyna się dramat - auto kopci na biało/siwo po dodaniu gazu do tego bardzo niemiły drapiący smród prawdopodobnie niespalonego paliwa (na zimnym jest czysto i nie ma tego problemu) . W aucie wymieniono wszystkie podstawowe części i płyny eksploatacyjne - rozrząd z pompą wody, olej, płyny filtry ( w tym paliwa) rolki i i paski. Zauważyłem, że przed wymianą oleju było sporo i był trochę rozrzedzony jakby zmieszany z paliwem.

Sprzedawca auta mówił mi, że auto sprowadził jako zepsute z Francji, nie chciało jeździć i naprawę zaczął od poszukiwania stanu wtrysków - dał mi wydruki z pomiarów wtrysków z których wynika, że wszystkie maja parametry dobre co też potwierdził później mój mechanik, który wymieniał rozrząd i po podpięciu kabla z vcds niczego niepokojącego w tych parametrach nie stwierdził. Sprzedawca jako przyczynę zepsucia auta podał problemy z zapchanym DPFem, który wg niego został naprawiony. W moim odczuciu jednak coś musiało zostać skopane bo podejrzewam że auto cały czas próbuje dopalać DPF i ten proces nigdy się nie kończy - przegoniłem auto ponad 200 KM na dwupasmówce nie oszczędzając na obrotach i jak kopcił na ciepłym tak kopci. Na postoju/światłach pokazuje 1l/h i licznik obrotów pokazuje 1000rpm. Na razie zrobiłem niecałe 300 Kilometrów i przeraża mnie, że spaliło już pół baku więc spalanie wychodzi ponad 10L/100km.

Kolejny elektryk samochodowy po kilku dniach poddał się, wg niego coś jest nie tak z tym dpf albo nawet raczej z softem obsługującym ten dpf - być może ktoś próbował jakiegoś emulowania albo coś nie wiadomo co - sam jest ciekaw jak się ta sprawa zakończy. Próbował tam kamerką zajrzeć czy ten dpf nie został usunięty ale nie jest w stanie tego na 100% potwierdzić czy tak czy nie w każdym razie wg niego był on rozbierany, a potem obudowa zespawana i trudno powiedzieć na 100%. Niestety zdany jestem teraz już tylko na Waszą pomoc. Co poradzicie ?

[TDI CR] Re: Golf MK6 2.0 TDI CBAB Kopci po rozgrzaniu i dużo pali

: pn mar 23, 2020 23:55
autor: muszkatobiasz
jesli obudowa spawana to wiadomo co jest jednie sprawdzić kompem czujnik ciśnienia spalin jakie ma parametry wpisać wymianę filtra dpf i zobaczyć co się stanie,jeśli nic najlepiej usunąć programowo i tyle

[TDI CR] Re: Golf MK6 2.0 TDI CBAB Kopci po rozgrzaniu i dużo pali

: wt mar 24, 2020 00:24
autor: Gringo_w
Czyli jednak raczej filtr DPF usunięty ? Dziwi mnie dlaczego nie kopci wcale na zimnym...
Mam kilka zdjęć z VCDSa od mechanika może to coś da więcej pewności...
Zdjęć mam więcej ale na forum pisze by dać max 3

ObrazekObrazekObrazek

[TDI CR] Re: Golf MK6 2.0 TDI CBAB Kopci po rozgrzaniu i dużo pali

: wt mar 24, 2020 22:26
autor: muszkatobiasz
bo wypalanie musi być na rozgrzanym motorze i układzie i wtedy zaczyna kopcić

[TDI CR] Re: Golf MK6 2.0 TDI CBAB Kopci po rozgrzaniu i dużo pali

: śr mar 25, 2020 19:01
autor: Gringo_w
OK dziękuję za odpowiedź. Rozumiem, że wrzucone zdjęcia z VCDS nikomu niczego konkretnego nie mówią?

[TDI CR] Re: Golf MK6 2.0 TDI CBAB Kopci po rozgrzaniu i dużo pali

: śr mar 25, 2020 22:47
autor: muszkatobiasz
na tych zdjęciach nie ma nic ciekawego

[TDI CR] Re: Golf MK6 2.0 TDI CBAB Kopci po rozgrzaniu i dużo pali

: pn mar 30, 2020 23:15
autor: marmi m
Niestety tutaj widać na 100% że problem leży w dpf, po pierwsze oil volume 0 ml to oznacza tylko tyle że ktoś skasował poprzednią wartość, prawdopodobnie filtr jest, został wsadzony po regeneracji, zapewne niezbyt udanej, ciśnienie 36 mbar gigantyczne... do tego zapełnienie prawie max więc usiłuje wypalić co się nie udaje, dziwne że nie zapala się lampka dpf...

zostaje ci dopalenie dpf przez wymuszone vcds, jeśli nie pomoże to tylko wizyta w serwisie od filtrów i albo wymiana, albo usunięcie, jazda na dłuższą metę z takim czymś skończy się upaleniem turbawki, egr itd...

[TDI CR] Re: Golf MK6 2.0 TDI CBAB Kopci po rozgrzaniu i dużo pali

: wt mar 31, 2020 21:10
autor: Gringo_w
Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Wreszcie mam bardzo ściśle zawężony krąg poszukiwań i wiem jakiego dokładnie specjalisty szukać. :bigok:
Jak tylko uda mi się wyrwać do mechanika to dam znać co się okazało tylko w obecnych czasach nieprędko chyba będzie się można z domu wydostać.

[TDI CR] Re: Golf MK6 2.0 TDI CBAB Kopci po rozgrzaniu i dużo pali

: wt maja 05, 2020 20:23
autor: Gringo_w
No i kolega marmi m miał rację, jeszcze raz bardzo dziękuję! Wkład DPF był totalnie zapchany i nie dało się go zregenerować. Fachman zrobił co trzeba i póki co auto chodzi jak ta lala i zero kopcenia! Dzięki wszystkim za wskazówki i chęci pomocy. :pub: