[TDI CR] Golf MK6 2.0 TDI CBAB Kopci po rozgrzaniu i dużo pali

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gringo_w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:09
Lokalizacja: śląsk

[TDI CR] Golf MK6 2.0 TDI CBAB Kopci po rozgrzaniu i dużo pali

Post autor: Gringo_w » pn mar 23, 2020 20:28

Witam, wszystkich. Kupiłem auto j.w. rocznik 2009, przebieg 236 tys i mam problem jak w temacie. Na zimnym wszystko wygląda ok. Po osiągnięciu temperatury 80-90 stopni zaczyna się dramat - auto kopci na biało/siwo po dodaniu gazu do tego bardzo niemiły drapiący smród prawdopodobnie niespalonego paliwa (na zimnym jest czysto i nie ma tego problemu) . W aucie wymieniono wszystkie podstawowe części i płyny eksploatacyjne - rozrząd z pompą wody, olej, płyny filtry ( w tym paliwa) rolki i i paski. Zauważyłem, że przed wymianą oleju było sporo i był trochę rozrzedzony jakby zmieszany z paliwem.

Sprzedawca auta mówił mi, że auto sprowadził jako zepsute z Francji, nie chciało jeździć i naprawę zaczął od poszukiwania stanu wtrysków - dał mi wydruki z pomiarów wtrysków z których wynika, że wszystkie maja parametry dobre co też potwierdził później mój mechanik, który wymieniał rozrząd i po podpięciu kabla z vcds niczego niepokojącego w tych parametrach nie stwierdził. Sprzedawca jako przyczynę zepsucia auta podał problemy z zapchanym DPFem, który wg niego został naprawiony. W moim odczuciu jednak coś musiało zostać skopane bo podejrzewam że auto cały czas próbuje dopalać DPF i ten proces nigdy się nie kończy - przegoniłem auto ponad 200 KM na dwupasmówce nie oszczędzając na obrotach i jak kopcił na ciepłym tak kopci. Na postoju/światłach pokazuje 1l/h i licznik obrotów pokazuje 1000rpm. Na razie zrobiłem niecałe 300 Kilometrów i przeraża mnie, że spaliło już pół baku więc spalanie wychodzi ponad 10L/100km.

Kolejny elektryk samochodowy po kilku dniach poddał się, wg niego coś jest nie tak z tym dpf albo nawet raczej z softem obsługującym ten dpf - być może ktoś próbował jakiegoś emulowania albo coś nie wiadomo co - sam jest ciekaw jak się ta sprawa zakończy. Próbował tam kamerką zajrzeć czy ten dpf nie został usunięty ale nie jest w stanie tego na 100% potwierdzić czy tak czy nie w każdym razie wg niego był on rozbierany, a potem obudowa zespawana i trudno powiedzieć na 100%. Niestety zdany jestem teraz już tylko na Waszą pomoc. Co poradzicie ?



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2590
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

[TDI CR] Re: Golf MK6 2.0 TDI CBAB Kopci po rozgrzaniu i dużo pali

Post autor: muszkatobiasz » pn mar 23, 2020 23:55

jesli obudowa spawana to wiadomo co jest jednie sprawdzić kompem czujnik ciśnienia spalin jakie ma parametry wpisać wymianę filtra dpf i zobaczyć co się stanie,jeśli nic najlepiej usunąć programowo i tyle



Gringo_w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:09
Lokalizacja: śląsk

[TDI CR] Re: Golf MK6 2.0 TDI CBAB Kopci po rozgrzaniu i dużo pali

Post autor: Gringo_w » wt mar 24, 2020 00:24

Czyli jednak raczej filtr DPF usunięty ? Dziwi mnie dlaczego nie kopci wcale na zimnym...
Mam kilka zdjęć z VCDSa od mechanika może to coś da więcej pewności...
Zdjęć mam więcej ale na forum pisze by dać max 3

ObrazekObrazekObrazek



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2590
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

[TDI CR] Re: Golf MK6 2.0 TDI CBAB Kopci po rozgrzaniu i dużo pali

Post autor: muszkatobiasz » wt mar 24, 2020 22:26

bo wypalanie musi być na rozgrzanym motorze i układzie i wtedy zaczyna kopcić



Gringo_w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:09
Lokalizacja: śląsk

[TDI CR] Re: Golf MK6 2.0 TDI CBAB Kopci po rozgrzaniu i dużo pali

Post autor: Gringo_w » śr mar 25, 2020 19:01

OK dziękuję za odpowiedź. Rozumiem, że wrzucone zdjęcia z VCDS nikomu niczego konkretnego nie mówią?



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2590
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

[TDI CR] Re: Golf MK6 2.0 TDI CBAB Kopci po rozgrzaniu i dużo pali

Post autor: muszkatobiasz » śr mar 25, 2020 22:47

na tych zdjęciach nie ma nic ciekawego



Awatar użytkownika
marmi m
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 729
Rejestracja: pn sie 08, 2011 23:08
Lokalizacja: K-ce

[TDI CR] Re: Golf MK6 2.0 TDI CBAB Kopci po rozgrzaniu i dużo pali

Post autor: marmi m » pn mar 30, 2020 23:15

Niestety tutaj widać na 100% że problem leży w dpf, po pierwsze oil volume 0 ml to oznacza tylko tyle że ktoś skasował poprzednią wartość, prawdopodobnie filtr jest, został wsadzony po regeneracji, zapewne niezbyt udanej, ciśnienie 36 mbar gigantyczne... do tego zapełnienie prawie max więc usiłuje wypalić co się nie udaje, dziwne że nie zapala się lampka dpf...

zostaje ci dopalenie dpf przez wymuszone vcds, jeśli nie pomoże to tylko wizyta w serwisie od filtrów i albo wymiana, albo usunięcie, jazda na dłuższą metę z takim czymś skończy się upaleniem turbawki, egr itd...


CC 1,7CDTI --> VW GOLF V 1,9TDI -->GOLF 6 2.0TDI CR

Obrazek

Gringo_w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:09
Lokalizacja: śląsk

[TDI CR] Re: Golf MK6 2.0 TDI CBAB Kopci po rozgrzaniu i dużo pali

Post autor: Gringo_w » wt mar 31, 2020 21:10

Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Wreszcie mam bardzo ściśle zawężony krąg poszukiwań i wiem jakiego dokładnie specjalisty szukać. :bigok:
Jak tylko uda mi się wyrwać do mechanika to dam znać co się okazało tylko w obecnych czasach nieprędko chyba będzie się można z domu wydostać.



Gringo_w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:09
Lokalizacja: śląsk

[TDI CR] Re: Golf MK6 2.0 TDI CBAB Kopci po rozgrzaniu i dużo pali

Post autor: Gringo_w » wt maja 05, 2020 20:23

No i kolega marmi m miał rację, jeszcze raz bardzo dziękuję! Wkład DPF był totalnie zapchany i nie dało się go zregenerować. Fachman zrobił co trzeba i póki co auto chodzi jak ta lala i zero kopcenia! Dzięki wszystkim za wskazówki i chęci pomocy. :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości