[TDI] Pytania zielonego :) Golf 7 variant 2014 r

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marusieczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt sie 16, 2019 21:59

[TDI] Pytania zielonego :) Golf 7 variant 2014 r

Post autor: marusieczek » pt sie 16, 2019 22:21

Cześć, na początku piszę otwarcie, że nigdy nie czułem się dobrze w temacie samochodów, silników, itp.. i mam kilka pytań.

Kupiłem Golfa 7 variant kombi, 1.6, 105KM. Samochód był serwisowany w ASO. Samochód kupiony od firmy, gdzie kolega był zastępcą kierownika odpowiedzialnego za logistykę w firmie.
Mam kilka pytań odnośnie eksploatacji samochodu: co ile km zmieniać olej? Czy wymienić rozrząd? Czy wymieniać filtr paliwa? Golf ma przejechane 170 tys km (kupiony przy 160 tys km, od razu olej zmieniony).
Bardzo proszę o wskazówki na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę, czy jest co już natychmiast powinienem wymienić?
Ogólnie samochód dobrze się sprawuje.

Przed zakupem, po odpaleniu silnika czułem drgania. Poprosiłem diagnostyka o sprawdzenie tego. Poniżej więcej info:

"Ogólnie komputer nie wskazuje na poważne usterki.
Wibracje może powodować wtryskiwacz na 3 cylindrze. Pracuje nieco gorzej od pozostałych które go korygują.
Norma wskazań korekcji dawki dla wtrysku to max 2,6mg, teraz jest na 3 cylindrze 1,26mg więc na razie nic bym z tym nie robił. Występuje to tylko na biegu jałowym. W czasie jazdy wskazania były prawidłowe.
DPF jest zapełniony na 46g, norma to 60g. Tak jak mówiłem popiół gromadzi się latami.
Teoretycznie DPF powinno wymienić się przy 60g, ale zazwyczaj pierwsze objawy zapełnienia pojawiają się
przy 70g i więcej. Błąd 5174 - Regulacja ciśnienia paliwa może być spowodowany wieloma rzeczami, pojawił się jako chwilowy/sporadyczny. Może go powodować praca wyżej podanego wtryskiwacza. Generalnie nic bym na dzień dzisiejszy nie wymieniał w aucie, raczej
czekał na pojawienie się poważniejszych objawów."

Po zakupie auta, też te drgania były odczuwalne, np gdy stawałem na światłach. Po dwóch miesiącach ustało. Samo z siebie.

Proszę Was o wskazówki, porady lub informację czy mam się czegoś obawiać. Dziękuję



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5929
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

[TDI] Re: Pytania zielonego :) Golf 7 variant 2014 r

Post autor: grg474 » ndz sie 18, 2019 20:05

zamiast dumać co się zepsuje to jeździć i się cieszyć. Olej - teoria co 30tys - wymieniaj co 15 tys. Filtr paliwa można wymienić - skąd wiesz co gdzie ktoś tankował


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

marusieczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt sie 16, 2019 21:59

[TDI] Re: Pytania zielonego :) Golf 7 variant 2014 r

Post autor: marusieczek » pn sie 19, 2019 08:49


Co 15 tys? Co 30 tys?

Z tego co słyszałem to olej wymienia się co 10 tys?
Jeżdżę na Castrol Edge Titsnium 5w-30 Full Synhetic.

Czy zmieniać rozrząd? Słyszało się o historiach, gdzie pękł pasek, który rozwalał cały silnik. To mit?



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

[TDI] Re: Pytania zielonego :) Golf 7 variant 2014 r

Post autor: Hubi14 » pn sie 19, 2019 21:36

co do wymian oleju to zależy jak jeździsz, czy dużo po mieście, czy autostradowo, czy spokojnie, czy z zacięciem sportowym... 15k nalotu to taki max dla spokojnej autostradowej jazdy.. ważne też jest by zrobić to raz w roku jak nie osiągniesz przebiegu... ja w moim MK4 na pompkach zmieniam co 15k i wypada mi to dwa razy w roku i auto jeździ



Awatar użytkownika
marmi m
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 743
Rejestracja: pn sie 08, 2011 23:08
Lokalizacja: K-ce

[TDI] Re: Pytania zielonego :) Golf 7 variant 2014 r

Post autor: marmi m » pt sie 23, 2019 22:14

Olej zmienia się co 15 tyś nie więcej jeśli chcesz jeszcze tym autem pojezdzić, filtr paliwa też sie wymienia to obowiązkowy punkt w dieslu, szczególnie w cr...

Rozrząd jest ok i pasek w tym silniku nie strzela, teoretycznie interwał wymiany zależnie od roku to 180-210 tyś km, chyba że cieknie pompa wody która jest na pasku, generalnie 7 lat to również pora na wymianę rozrządu, rozrząd wraz z pompą wody do wymiany, fortuny nie kosztuje.

A co do wtrysków to owszem wedle vcds norma to +- 2,6 ale to absurdalna norma, jeśi wtrysk ma korelację na 1,26 to już dośc dużo i należy go obserwować i zapewne w końcu trzeba będzie zrobić z nim porządek.


CC 1,7CDTI --> VW GOLF V 1,9TDI -->GOLF 6 2.0TDI CR

Obrazek

marusieczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt sie 16, 2019 21:59

[TDI] Re: Pytania zielonego :) Golf 7 variant 2014 r

Post autor: marusieczek » pn sie 26, 2019 10:05

Dziękuję za pomoc



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 28 gości