[TDI PD] Golf 4 - Montaż pompowtrysków po regeneracji

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Jaznb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw mar 29, 2018 09:59
Auto: Volkswagen Golf

[TDI PD] Golf 4 - Montaż pompowtrysków po regeneracji

Post autor: Jaznb » czw cze 06, 2019 23:34

Witam. Pacjent: VW Golf 4, 1.9 TDI ATD, 2003r., 74 kW, 100 KM
Chodzi mi o to jak wyglądają czynności krok po kroku przy montowaniu pompowtrysków bo na kilku filmikach widziałem że coś tam ustawiali suwmiarką a pozniej jeszcze zegarem ustawiali wałek rozrządu. Odebrałem moje pompowtryski z regeneracji i w poniedziałek ide z nimi na montaż i chciałbym wiedzieć jak to wygląda celem kontroli mrchaniora :)

Ps: skąd wziąc te wymiary ktore ustawia sie pompowtryski suwmiarką?



Awatar użytkownika
DaroS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob gru 04, 2004 10:42
Lokalizacja: Wodzislaw
Kontakt:

[TDI PD] Re: Golf 4 - Montaż pompowtrysków po regeneracji

Post autor: DaroS » ndz cze 09, 2019 10:44



Golf 2 1.6D - sama frajda, Golf 1.8GL AAM - niezawodny
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9197
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI PD] Re: Golf 4 - Montaż pompowtrysków po regeneracji

Post autor: wesol » ndz cze 09, 2019 12:22

Te odległości bid głowicy nie są tak mega ważne. Oczewiscie nie można pompek ustawiać krzywo, jedną w lewo druga w prawo itd. poprostu ustawić je na oko prosto w gnuezdzie. Dobić lekko by pompka siadła do końca w gnuezdzie, dokręcić śrubkę dociskową ze stopką. Ważny jest naciąg pompki! Tu poprostu ustawiamy jazda pompkę równo na te 180 stopni ewentualnie nieco więcej bo tak kiedyś było 270 stopni. Tu chodzi oto by nie zrobić tak że jedną pompkę na 180 stopni a drugą na 700 stopni itd.
To czy pompkę w gnieździe ustawisz pół milimetra w bok to nie ma znaczenia. Wyciągałem i zakładałem dziesiątki razy pompki w silnikach. Naciąg na 180 stopni robi się tam gdzie duża moc czyli np 200-300 koni bo jak się ustawi np z tolerancja jeszcze ponad 270 stopni to na hamowni zgubimy parę koni.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 34 gości