[TDI PD] Wibracje i utrata mocy.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

milerr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 21, 2018 10:47
Lokalizacja: SPS
Auto: Bora TDI 160ps, 344Nm
Silnik: MOD

[TDI PD] Wibracje i utrata mocy.

Post autor: milerr » czw maja 23, 2019 13:37

Witam.
Wczoraj przy spokojnej jeździe po ekspresówce poczułem najpierw słabe wibracje od czasu do czasu, potem się nasiliły aż w końcu były bardzo silne, a auto zaczęło zwalniać.
Zatrzymałem się, silnik pracował jakby na 2 cylindry, albo i na jeden, musiałem ruszyć aby znaleźć jakieś lepsze miejsce na postój. Auto nie chciało jechać, nawet z pełnym gazem, z rury nie było dymu, ale wibracje wzrastały bardzo gdy próbowałem się rozpędzić. Zrezygnowałem, zjechałem na bok, wyłączyłem silnik i polazłem zaglądać pod maskę, ale nic tam nie zauważyłem. Wożę w aucie OBD eleven, podłączyłem się, ale w kompie zero błędów. Uznałem, że muszę się jakoś dotoczyć te 1,5km do parkingu, odpaliłem i się okazało że auto znowu jedzie.
Nie wiem czy to ważne, ale rano wymieniałem olej, po drodze dolewałem 32l paliwa, i tak po 10km od zatankowania zaczęły się pierwsze lekkie wibracje.

Wie ktoś czego szukać ? Mam długą trasę przed sobą i boję się, że zdechnie gdzieś na autostradzie. Gdyby były jakieś błędy to sprawa prosta, a tak to nawet mechanik nie umie mi powiedzieć co się stało, i rozkłada ręce.
Kupiłem i będę wymieniał filtr paliwa, choć ma niecałe 29tys przejechane (tankuję tylko na schellu i circle, zwykłe paliwa).



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.

Post autor: muszkatobiasz » pt maja 24, 2019 00:36

na moje pompowtrysk albo paliwo do luftu albo wiązka sprawdź na kompie bipy i korekcje 23 i 13 grupa zobacz co dzieje się z bipami jak dodajesz gazu silnik rozgrzany



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.

Post autor: wesol » pt maja 24, 2019 07:02

Się zaczyna albomnawet już zaczęło od 5 lat raczej. Silniki na pd maja już swój wiek i zaczyna się gniazda, wiązka, pompki do luftu. Auto warte rynkowo po 5-7 tys a naprawa jakieś 2000 zł pompki z robota i oringami.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

milerr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 21, 2018 10:47
Lokalizacja: SPS
Auto: Bora TDI 160ps, 344Nm
Silnik: MOD

[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.

Post autor: milerr » pt maja 24, 2019 11:29

Sprawdziłem:
w grupie 13 jest: -0,52 / -0,61 / -0,35 / 1,44 (minimalnie się to zmienia)
w grupie 23: na wolnych 19 / 16 / 33 / 16, a przy około 3tys obr 29 / 35 / 22 / 16.
w grupie 18; na wolnych i przy dodawaniu gazu 0, przy odjęciu 4 (to chyba dobrze z tego co czytałem ?)
A i w grupie 4, pole 4 synchro angle -1,6 (to chyba źle ?).
Po wymianie filtra paliwa żadnych zmian, ale chyba z 15 razy musiałem włączać zapłon, aby wyszło paliwo na króćcu, który idzie do silnika, tak ma być ?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.

Post autor: wesol » pt maja 24, 2019 17:16

Problem w oringach lub samych pompkach.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

milerr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 21, 2018 10:47
Lokalizacja: SPS
Auto: Bora TDI 160ps, 344Nm
Silnik: MOD

[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.

Post autor: milerr » pt maja 24, 2019 17:57

Zestaw uszczelek VAGowski 038198051C, ponad stówkę na wtrysk, śruby do wtrysków po około 11zł, i chyba 5 śrub do wałka po 26zł.
Pewne, że to nie np od złego paliwa ? Chyba czas poszukać przepaści hehe ;)



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.

Post autor: wesol » pt maja 24, 2019 21:05

Jak się postarasz to kupisz za 30 zł na jedną pompkę a nawet i taniej bo wcale nie muszą być boscha. Śruby jak nie są wyciągnięte to nawet lepiej stare. Do walka to po co ci śruby.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

milerr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 21, 2018 10:47
Lokalizacja: SPS
Auto: Bora TDI 160ps, 344Nm
Silnik: MOD

[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.

Post autor: milerr » sob maja 25, 2019 08:21

Nie wiem czy śruby potrzebne, ale nie ważne, bo i tak sam tego nie będę umiał zrobić.
Te parametry wtrysków są aż tak złe ?
Synchronizacji wałka nie ruszać ? Rozrząd był wymieniany 9tys km temu (OE VAG), i po wymianie było ustawione -0.6



milerr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 21, 2018 10:47
Lokalizacja: SPS
Auto: Bora TDI 160ps, 344Nm
Silnik: MOD

[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.

Post autor: milerr » sob maja 25, 2019 19:59

Widzę, że nikt mi nie powie czy parametry zmierzone są złe czy dobre, ale nic to, norma widzę.
Kolejny objaw (chyba ujowego paliwa), przejechane ponad 350km, a wskazówka paliwa stoi na max.
W poniedziałek otwieram bak, i zobaczę co tam się porobiło. W odróżnieniu do wielu wątków, w których pytacz nie napisał czy i jak problem rozwiązał, ja to zrobię, prędzej czy później. Pozdrawiam "mistrzów kierownicy".



fifi93
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn wrz 25, 2017 10:31

[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.

Post autor: fifi93 » sob maja 25, 2019 22:20

Też dzisiaj wlałem rope rano i wracając z pracy po 14 auto sie przydusiło zeby przyspieszyć musiałem wciskac gaz do dechy opornie reagował i więcej jak 140 nie chciał isc zero reakcji na gaz zamiast przyspieszania było zwykłe pierdnięcie



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.

Post autor: wesol » ndz maja 26, 2019 14:06

Baniak po płynie od spryskiwaczy weź i zalej do niego ropy że 3 litry. Dwa wężyki do pompy tandem na podejście i powrót i do baniaczka. Z pominięciem filtra paliwa. Na filtrze paliwa tylko wężykiem zmostkój powrót z wyjściem. Wtedy wykluczysz paliwo kiepskie bak itd. po mojemu to problem w oringach lub samych pompkach masz.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

milerr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 21, 2018 10:47
Lokalizacja: SPS
Auto: Bora TDI 160ps, 344Nm
Silnik: MOD

[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.

Post autor: milerr » wt maja 28, 2019 20:43

W baku w sumie nic... pływak się odblokował i wskazuje dobrze.
Ciekawe dlaczego auto teraz normalnie jeździ, wtryski się same zregenerowały czy jak ? Cuda na kiju :chytry:



milerr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 21, 2018 10:47
Lokalizacja: SPS
Auto: Bora TDI 160ps, 344Nm
Silnik: MOD

[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.

Post autor: milerr » śr maja 29, 2019 17:19

Coś znalazłem, nie wiem czy to dobrze widać, ale żyły są na wierzchu. To kable do zaworu N75. Pytanie, czy zwarcie mogło wywołać opisywane wyżej skutki ?Obrazek



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.

Post autor: wesol » śr maja 29, 2019 17:42

Owszem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości