Potworne spalanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

robsonovski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw lis 23, 2017 13:02

Potworne spalanie

Post autor: robsonovski » czw lis 23, 2017 13:19

Witam wszystkich. Mój Mk 4 po wymianie uszczelek na pompie zaczął palić ok 10l/100 km w mieście, szukałem informacji na ten temat, koledzy sugerują kąt, ale sprawdziłem to i jest okej. Mechanik proponuje regulację nastawnika bez wcześniejszych oględzin. Dodam, że w tym czasie padł termostat, który również na pewno przyczynia się do większego spalania, teraz pytanie, czy to on nie jest głównym problemem? Auto nie kopci, pali na strzała, pracuje równo.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Potworne spalanie

Post autor: munior » czw lis 23, 2017 17:39

robsonovski pisze:Mój Mk 4 po wymianie uszczelek na pompie zaczął palić ok 10l/100 km w mieście
Jedyna możliwosć żeby po wymianie uszczelnień silnik spalał więcej ,to założenie nastawnika " na oko " bez sprawdzenia i ustawienie dawki paliwa .Ori to ok .4,4 mg ,mozna ustawić 1.2 mg i puki nie spadnie poniżej 1 mg ,to żadnego falowania obrotów nie bedzie ,ale spalanie na pewno wzrośnie ,bo dawka przeszło trzykrotnie większa
robsonovski pisze: Mechanik proponuje regulację nastawnika bez wcześniejszych oględzin.
.Nastawnik to się tylko ew.czysci ,jak ma powszechnie znane objawy zabrudzenia .Nic się tam w nim samo nie "rozregulowuje " wiec nie rozbierany ,żadnych regulacji nie wymaga


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

robsonovski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw lis 23, 2017 13:02

Potworne spalanie

Post autor: robsonovski » pt lis 24, 2017 17:17

Kontrola VAGiem wykazała, że problem leży po stronie termostatu.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Potworne spalanie

Post autor: munior » pt lis 24, 2017 18:02

robsonovski pisze:Kontrola VAGiem wykazała, że problem leży po stronie termostatu.
Vagiem termostat sprawdzać :panna: To czy termostat trzyma ,sprawdza się "ręcznie " macając dolny wąż chlodnicy i nic więcej nie jest potrzebne.A tak na marginesie to nawet jakby nie trzymał ,to żadne cytuje "potworne spalanie " na pewno nie bedzie z tego powodu ...może w mrozy ciut by i wzrosło ,ale na pewno nie w takich temp.jakie mamy obecnie.10 lat sie "bujam " z tdi i ich różnymi bolączkami i jak czasem czytam takie "sensacyjne" "diagnozy ",to mi rece opadają :panna:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

VakoS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lip 12, 2017 22:46
Lokalizacja: Elbląg
Auto: VW MK4 Kombi
Silnik: ATD

Potworne spalanie

Post autor: VakoS » pn lis 27, 2017 23:00

Witam nie chcialem otwierac nowego tematu, po wymianie przeplywomierza w 1.9 TDI 101km spalanie spadlo do 7-7.5l na 100km w trasie a w miescie wychodzi ok 8.5-9l, stary przeplywomierz byl na wykonczeniu tak mi powiedzial mechanik gdy wczesniej spalanie bylo w granicach 10l, ma ktos jakies pomysly co moze byc jeszcze nie tak bo z tego co slyszalem to max 6l powinien wypic nie wiecej a noga jest lekka :)



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Potworne spalanie

Post autor: przemlin » śr lis 29, 2017 23:39

1.blokujące sie hamulce... auto zwalnia z górki, ciazko to wyczuć/sprawdzić, zapieczone zaciski tylne/problem nie odbijającego ręcznego/ niecofające sie tłoczki przednich zacisków, jeśli płyn hamulcowy nigdy nie zmieniany to takie rzeczy sie dzieją
2. termostat nie sprawny niedogrzanie sie silnika'
3. lejące wtryski
4.nieszczelny dolot powietrza/sprawdź rury za turbosprężarka-ślady oleju na rórach dolotu/



VakoS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lip 12, 2017 22:46
Lokalizacja: Elbląg
Auto: VW MK4 Kombi
Silnik: ATD

Potworne spalanie

Post autor: VakoS » czw lis 30, 2017 16:26

Wstawiam link i nagranie odpalania mojego mk4 moze to cos pomoze w diagnostyce i cos wykluczy.
Sprawdze wszystkie mozlwosci przemlin ale moze po nagraniu uda sie cos zdiagnozowac dokladnie.
https://youtu.be/ns9gBHW15g4" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Re: Potworne spalanie

Post autor: krzycho85 » czw lis 30, 2017 19:43

Dlaczego tyle razy grzejesz świece przed odpaleniem i męczysz akumulator?



VakoS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lip 12, 2017 22:46
Lokalizacja: Elbląg
Auto: VW MK4 Kombi
Silnik: ATD

Potworne spalanie

Post autor: VakoS » pt gru 01, 2017 12:32

Zazwyczaj grzeje je 2 razy przy takiej pogodzie. Teraz zrobilem to wielokrotnie z tego wzgledu ze chcialem wykluczyc slabe nagrzanie swiec, golfik odpala tak samo niewazne czy swiece podgrzeje sie 1 czy 5 razy zawsze tak samo pyrka :)



kamikaze.
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr maja 08, 2013 21:14
Lokalizacja: Jaworzno

Potworne spalanie

Post autor: kamikaze. » śr gru 06, 2017 11:42

10l/100km :o Termostat odpuść, on takiego spalania nie spowoduje. Skoro było grzebane przy pompie to tam szukaj problemu. Hmm a jak sprawdzasz to spalanie? :)



Awatar użytkownika
marmi m
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 743
Rejestracja: pn sie 08, 2011 23:08
Lokalizacja: K-ce

Re: Potworne spalanie

Post autor: marmi m » czw gru 07, 2017 02:04

VakoS pisze:Zazwyczaj grzeje je 2 razy przy takiej pogodzie. Teraz zrobilem to wielokrotnie z tego wzgledu ze chcialem wykluczyc slabe nagrzanie swiec, golfik odpala tak samo niewazne czy swiece podgrzeje sie 1 czy 5 razy zawsze tak samo pyrka :)
Czysta kpina z tym grzaniem świec, nimi i tak steruje elektronika, zresztą sprawne tdi odpala ze wszystkimi spalonymi świecami spokojnie przy -15 odpala ciut dłużej niż twój przy takim cieple...

Spalanie 10 l po czym wniosek po komputerze czy sprawdzone tankowaniami?? Była ruszana pompa i tam lezy problem a nie po stronie termostatu i innych gratów..


CC 1,7CDTI --> VW GOLF V 1,9TDI -->GOLF 6 2.0TDI CR

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 29 gości