VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS, stuki

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Mariuszko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lis 29, 2016 19:54
Lokalizacja: Żmigród

VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS, stuki

Post autor: Mariuszko » śr lis 30, 2016 01:37

Na początek się przywitam z racji tego, że nie znalazłem tematu "przywitaj się"(za nie zauważenie takiego przepraszam).
Samochód nabyłem w niedzielę, jest to już mój drugi, ale pierwszy kupiony za duże pieniądze (pierwszy to Polo 6N 1.0 ALL po rodzicach). Auto sprowadzone z Niemiec.
No i jak przystało na porządnego nabywcę, od razu postanowiłem wymienić olej, mój ojciec jest wyczulony na stuki, a podczas pracy tego silnika na zimno i ciepło niczego nie słyszał. Sęk w tym, ze nie ma żadnej informacji, jaki tam był olej, ale to za chwilę.
Podjechałem do kolegi, który wszystkim dookoła serwisuje VAG'i. Usłyszał od razu, że coś jest nie tak z zaworami, jeden mu się wydawał zbyt hałasujący.
Auto ma DPF'a z którym nie zauważyłem problemów.

Moje pytanie jest następujące: czy jest to spowodowane zjeżdżonym olejem, którego w dodatku było w silniku na tyle mało, że ledwo bagnet na dole był mokry przy poziomie minimum (sprawdzane w garażu na zimnym silniku!)?
Nie chcę obstawiać z góry, że wałek + panewki + szklanki są do wymiany. Wiadomo, że to dałoby mu drugie życie.
Olej czarny, czyli norma jak na diesla, ale:
- filtr oleju produkcji 04.2014
- nie czuć zapachu paliwa
Przebieg: 234 000 km
Mam zamiar zerwać z procedurą Long Life, planuje wymiany oleju co 10 tys. kilometrów. Wiemy dobrze jak to wygląda...
Drugie pytanie, co byście doradzili mi, żeby wlać? Castrol Edge 5W-30/40? Przepłukam silnik jakimś tańszym olejem spełniającym normę 504/507 na dystansie 100-200km i wymienię na "lepszy". Jeżeli stuki będą, wtedy pojadę na sprawdzenie wałka i szklanek.

Pozdrawiam i liczę na pomoc, ponieważ poważnie podchodzę do tego tematu. Kocham te samochody i chcę dla nich dobrze :)
Ostatnio zmieniony pn gru 05, 2016 10:10 przez Mariuszko, łącznie zmieniany 1 raz.



Mariuszko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lis 29, 2016 19:54
Lokalizacja: Żmigród

VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS

Post autor: Mariuszko » śr lis 30, 2016 02:28

Myslałem, że BXE ma tylko te felerne panewki...
Inaczej bym tego nie kupił, ale może wytrzyma skoro już tyle przebiegu (głupie tłumaczenie) :D



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS

Post autor: Adamm » śr lis 30, 2016 08:37

zmien panewki, koszt nie duzya bedziesz mial spokoj, tez mam BLSa ale wykastrowanego z DPFa i EGR, do DPFa lej olej 5w30 bo jest czystszy, jak wywalisz DPF mozesz lac 5w40.

aaa i jeszcze jedno, mozesz zdjac pokrywe zaworow i obejrzec walek rozrzadu, czesto przy DPF i long life sie wycieraly walki, ja u siebie zalozylem nowy :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Mariuszko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lis 29, 2016 19:54
Lokalizacja: Żmigród

Re: VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS

Post autor: Mariuszko » śr lis 30, 2016 14:20

Adamm pisze:zmien panewki, koszt nie duzya bedziesz mial spokoj, tez mam BLSa ale wykastrowanego z DPFa i EGR, do DPFa lej olej 5w30 bo jest czystszy, jak wywalisz DPF mozesz lac 5w40.

aaa i jeszcze jedno, mozesz zdjac pokrywe zaworow i obejrzec walek rozrzadu, czesto przy DPF i long life sie wycieraly walki, ja u siebie zalozylem nowy :)
Te silniki miały panewki z zamkami, BXE nie miały ich więc nie ma różnicy? Mało jest informacji o korbie, trafiłem dwie historie ale w Passatach B6.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS

Post autor: Adamm » śr lis 30, 2016 15:10

Mariuszko pisze:Te silniki miały panewki z zamkami, BXE nie miały ich więc nie ma różnicy? Mało jest informacji o korbie, trafiłem dwie historie ale w Passatach B6.
Skad takie info ?
rozkodowując moją skode po VIN wychodzi mi nr panewki gornej 038 105 561 AM i dolnej 038 105 591 AM i podane zastosowanie w silnikach BJB, BKC, BXE, BLS, BKD, BMM, AZV, BMN

https://zapodaj.net/9377deadeb678.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS

Post autor: needved » śr lis 30, 2016 18:11

w BLS jak i BXE zdarzają się przypadki że korbowód wyłazi bokiem. A winny jest producent panewek, który robił je z gówna, a także tryb serwisowy LL
Nie jeden już na tym forum pisał o rozwalonym silniku w jego świeżo zakupionym BLSie
Także stawiaj auto do mechanika niech wymienia lub chociaż sprawdzi panewki wymieni olej i filtry i będziesz jeździł spokojnie...
Odpuść płukanie silnika tanim olejem, bo to zbędny koszt, lepiej przeznaczyć te 100zł na mechanika
Z tymi panewkami to nie żarty, na forum golfa V jest 40stron na ten temat, zdjęcia itp. poczytaj https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=3&t=7582



Mariuszko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lis 29, 2016 19:54
Lokalizacja: Żmigród

VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS

Post autor: Mariuszko » śr lis 30, 2016 22:58

Dzisiaj ojciec oparł się ręką o pokrywę zaworów; poczuł jakiś ruch. Była to śruba mocująca, mało tego, prawie wszystkie były odkręcone oO



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS

Post autor: Adamm » czw gru 01, 2016 08:41

Mariuszko, i nie walilo Ci olejem ?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Mariuszko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lis 29, 2016 19:54
Lokalizacja: Żmigród

VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS

Post autor: Mariuszko » czw gru 01, 2016 09:54

Trochę od tyłu mokro, gdzieś tam po wężach popłynęło.
Na oko przyjechałem tak 160km...



maxsymus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: czw kwie 14, 2016 19:46

VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS

Post autor: maxsymus » czw gru 01, 2016 21:41

Masz przejechane grubo ponad 200 000 więc śpij spokojnie co do wymiany panewek po takim przebiegu to jeśli masz jakiekolwiek pojęcie o silnikach to musisz wiedzieć że możesz to zrobić ale koniecznie trzeba wał przeszlifować pod nowe panewki w innym przypadku to głupota i wyrzucenie pieniędzy w błoto .Następna kwestia powtarzana o panewkach że w BXE są bez zamków a w pozostałych z zamkami jest oczywiście całkowicie błędna po roku 2000 praktycznie każdy producent stosuje panewki bez zamkowe a ludzie bzdury piszą jakby nie wiedzieli do czego kiedyś były stosowane zamki na panewkach ( na pewno nie po to aby się nie obracały :P ).Co do silników BXE są to motory wyprodukowane w milionach sztuk a na tym np. forum jest może z 10 -20 przypadków z których wynika że panewki się zatarły, aby dokładnie wiedzieć w czym problem to każdy kolega któremu się to przytrafiło powinien podać numer silnika wtedy można by było dokładnie zweryfikować czy jest to problem czy nie i jaka partia jest wadliwa ale jakoś nikt takiego numeru nie podaje czyli gdzieś dzwoniło ale nie wiadomo w jakim kościele :D



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS

Post autor: Michał_1977 » pt gru 02, 2016 08:22

Mariuszko, sprecyzuj temat,czyli w 2-3 słowach podaj opisz usterkę w tytule.
Taki tytuł,do raczej w dziale "sprzedam auto" :-)


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS

Post autor: Adamm » pt gru 02, 2016 08:47

maxsymus, nie do konca chyba masz racje

nie trzeba walu szlofiowac , bo nie wiem czy wiesz wal jest twardszy od panewek, jesli nie zatarly sie a tylko wykazuja nadmierne zuzycie wystarczy zmienic panewki i po problemie, profilaktyka...
poza tym jakie ma znaczenie ze ma grub 200tys, widzialem silniki z wywalonymi korbami po 120 i po 300 tys nie ma reguly,
wymienialem klientom profilaktycznie panewki w silnikach nie tylko bxe i byly juz podtarte....

ale kazdy robi jak uwaza, jego cyrk jego malpy tylko potem placz ...


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

maxsymus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: czw kwie 14, 2016 19:46

Re: VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS

Post autor: maxsymus » pt gru 02, 2016 22:47

[quote="Adamm"]maxsymus, nie do konca chyba masz racje

nie trzeba walu szlofiowac , bo nie wiem czy wiesz wal jest twardszy od panewek, .....człowieku objawiasz tu oczywistość oczywistą :P (że panewki się szybciej zużywają to jest jasne jak słońce ale wał się także zużywa :banghead: ) reszta jest milczeniem bo jak można wymieniać panewki bez szlifu wału w aucie które ma grubo ponad 200 000 ? Oczywiście że można ale silnik na pewno za długo nie pochodzi a taka naprawa to żadna naprawa szkoda na nią czasu i kasy ...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS

Post autor: Michał_1977 » sob gru 03, 2016 06:22

maxsymus pisze:bo jak można wymieniać panewki bez szlifu wału w aucie które ma grubo ponad 200 000 ?
Uwierzysz jak Ci napiszę,że wyjąłem wał z 1Z (swap do AAZ),który miał grubo ponad 300kkm i po zmierzeniu mikrometrem,czy wystąpiła owalizacja czopów korbowych,wyszło że tylko na jednym czopie jest różnica (owalizacja) 0,01mm?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości