TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: -michau- » pn sty 22, 2018 12:52

Podgrzewacz czy chodzi ci o zaworek zwrotny filtra paliwa?


GTB... :satan:

adbi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn sty 22, 2018 10:39

TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: adbi » pn sty 22, 2018 13:30

Tak chodzi o ten zaworek, nazywam to podgrzewacz bo z taką nazwą często się spotykałem na forach i sklepie



skalim1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn sty 26, 2015 22:30

TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: skalim1 » ndz sty 28, 2018 12:06

Witam,
Pacjent VW Passat B4 1.9 1Z (zmodzony ale myślę żę to nieistotne przy problemie).
Akumulator, rozrusznik, masa okej, kręci żwawo. Ciężko odpala, na zimnym z 4sek kręcenia, na ciepłym dłuuuugo, ze 2 razy mi zupełnie nie odpalił.
Filtry nowe, paliwa bez podgrzewacza. Obstawiam N108 (chociaż w testach pracuje) bądź tłokorozdzielacz.
Co myślicie? Wypowie się ktoś?

Basic settings:
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_2Y4GL.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_3z9q5oi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_mNH2l7.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Statyczny:
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_s62aiF.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_Q6lP90Q.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_48vWr0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_g86Fx.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_xDGB48k.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dynamiczny:

Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_H6g868c.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_EDp9188.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_EO26Ve.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_mOffh3q.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_r74n2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_bI410.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_i4z6yB.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_osh4J15.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-010_011_694AC6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_t2u5x.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: munior » wt lut 06, 2018 18:58

skalim1 pisze:Obstawiam N108 (chociaż w testach pracuje) bądź tłokorozdzielacz.
Co myślicie? Wypowie się ktoś?
N108 nie ma nic do odpalania ,bo jego praca zaczyna sie dopiero po odpaleniu silnika .Tłokorozdzielacz jak najbardziej moze byc przyczyną .Mod widze że "pojechany" na maxa z dawką i doladowaniem na full,,,jak szaleć to na szaleć :grin:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: Garrison » wt lut 06, 2018 19:52

Pytanie do wszystkich, którzy problem długiego kręcenia na ciepłym rozwinęli poprzez edycję mapy silnika. Tuner zmieniał wymaganą ilość obrotów w całym zakresie, tj. objął nawet zimny silnik? Jeśli się orientujecie, to jakie wartości podał i przy ilu obrotach na minutę zaczyna dziać się magia?



Awatar użytkownika
Damian1992
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob kwie 07, 2018 07:39
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Kontakt:

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: Damian1992 » czw lis 29, 2018 10:42

Witam, nie dawno podjąłem się próby podłączenia opornika w celu oszukania ECU korzystając z poradnika użytkownika "grinio" który znajduję się w tym temacie na stronie 7 aczkolwiek jako ze dopiero zaczynam swoje hobby w stylu "zrób to sam" uważam że w poradniku brakuje czystej prostoty pokazania nawet totalnemu laikowi co jak i gdzie, dodam również że wprowadziłem małą modyfikacje w/w poradnika ponieważ zasada działania została taka sama jednak pracy mniej.

PACJENT : VW Golf MK4 Variant 1,9 TDI 90 KM ALH
DIAGNOZA: Auto po rozgrzaniu odpala jak by chciał a nie mógł.

Przed przystąpieniem do prac należy wykonać próbe czyli na ciepłym zgaszonym silniku odłączyć czujnik temperatury ciecz chłodzącej a następnie uruchomić silnik, jeśli wina leży właśnie w tym miejscu już przy starcie usłyszymy znaczną poprawę rozruchu silnika.
Kolejnym ważnym krokiem dla bezpieczeństwa odpiąć klemy od naszego AKU na czas pracy.

Przedstawiam listę rzeczy których ja używałem które prócz jednej pozycji przyjmijmy że są konieczne.Obrazek

Gdy jesteśmy zaopatrzeni w wymagane przedmioty czas zacząć naszą prace od najłatwiejszego czym jest podpięcie się jednym z przewodów (w moim wypadku czerwony) zakończony końcówką oczkową która ułatwi zamocowanie przewodu, kolejną czynnością jest dokładne zabezpieczanie przewodu oraz przemyślane dociągnięcie go do naszego wybranego miejsce a przekaźnik.
Obrazek

Następny krok polega na wpięciu się naszym przewodem (w moim wypadku kolor niebieski) w przewód koloru Niebieskiego w 2 pinowej wtyczce wpiętej do alternatora oraz jak wyżej doprowadzenia go do przekaźnika zabezpieczeniu.
Obrazek

W tym kroku najtrudniejszym należy sie wkupić uważnie obserwować kolory przewodów wychodzących z wtyczki
Będziemy pracowali na przewodach NR 1 (zielono - brązowy) oraz NR 3 (niebiesko - brązowy), oba piny we wtyczce są koloru złotego.
Zaczynamy od przewodu NR 1 który w odpowiednio wygodnym miejscu za wtyczką musimy rozciąć i do obu końcówek dolutować dwa różne przewody (w moim wypadku kolor czarny i zielony) docinamy je do długości wystarczającej do przekaźnika ale nie zabezpieczamy jeszcze z powodu takiego że dojdzie nam jeszcze jeden.
Przewód NR 3, używamy wpięcia z naszym przewodem w który wcześniej wmontowaliśmy już opornik, aby nie rozcinać tego przewody a następnie razem z poprzednim dwoma zabezpieczamy to w jedną wiązkę prowadzimy do przekaźnika.
Obrazek

Następnie przy użyciu wsuwek zakańczamy wszystkie 5 przewodów i podłączamy według schematu w moim wypadku wyglądało to tak:
Akumulator - czerwony - 85
Alternator - niebieski - 86
Przewód NR 3 z wpiętym opornikiem - żółty - 87
Przewód NR 1 "OD WTYCZKI" - zielony - 87a
Przewód NR 1 "DO ECU" - czarny - 30
Obrazek


A tutaj daje poglądowo jak to powinno wyglądać wszystko w jednym miejscu oraz dwie fotki z mojej pracy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Robiłem tym sposobem już w 4 samochodach różnych oznaczeń w każdym działa bez problemu d tej pory ale warto jest przeprowadzić test VAGiem jaką temperature widzi komputer .

CEL ZAMIERZONY:
W momencie przekręcenia stacyjki komputer dzięki opornikowi widzi temp około 5 stopni(Ale wskazówka na liczniku wskazuje tyle ile jest) dzięki czemu odpala bardzo dobrze po uruchomieniu silnika dostajemy prąd z alternatora przekaźnik robi klik i wszystko działa tak jak trzeba!;)


Jak pisałem nie jestem profesjonalistą w żadnej dziedzinie mechaniki elektryki wiec jeśli coś złe nazwałem bądź ktoś ma jakaś poradę proszę pisać na pewno zapoznam się z nią dzięki temu człowiek edukuje się cały czas pozdrawiam!!;)



Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4413
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: majekMK2 » sob gru 08, 2018 22:04

Witam. Mam problem z moim arl gdy jest ciepły jak go odpalam to zaraz gaśnie i ma brak reakcji na gaz przez chwilę. Ma też niższe obroty i albo się podniosą albo zgaśnie, błędów nie ma silnik ma 200km dawka na rozruch poprawione przez tunera i tak gdy odpialem czujnik temp. Wszystko wróciło do normy no to wymieniłem czujnik ori może 2 dni było ok zamówiłem kolejny to znów tydzień i problem pojawił się kolejny raz pomóżcie gdzie jeszcze szukać przyczyny


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Awatar użytkownika
Damian1992
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob kwie 07, 2018 07:39
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Kontakt:

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: Damian1992 » ndz gru 09, 2018 01:28

MajekMK2 w tym wypadku paradoksem moze byc (tak jak u mnie jedynie objawy delikatnie inne) to ze ten właśnie czujnik jest dobry! Xd

Przy starcie na ciepłym komputer dobiera zla dawkę paliwa i autro z trudem odpala badz sa o grosze objawy z tego co piszesz , moze to i łopatologicznie ale opornik aby oszukac przez chwilę ECU to najtansze rozwiązanie


Ale to tylko moje skromne zdanie typowego Hobbysty ktory przerobil ten problem sprawdzając wszystko co nie zeiazalo sie z niepotrzebnymi kosztami:)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: Michał_1977 » ndz gru 09, 2018 11:37

majekMK2 pisze:
sob gru 08, 2018 22:04
pomóżcie gdzie jeszcze szukać przyczyny
Wykręć nypel z tandem pompy i wkręć miernik ciśnienia. Zmierz ciśnienie paliwa na zimnym i na całkowicie rozgrzanym silniku.
Na rozgrzanym w zakresach - obroty biegu jałowego, przy 2000rpm i 3500-4000rpm.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4413
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: majekMK2 » ndz gru 09, 2018 13:07

Ok dobrze pomyślę nad tym przekaźnikiem😊co do ciśnienia jutro sprawdzę i podeślę ile pokazuje


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

M4cis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn maja 28, 2018 17:57
Auto: Volkswagen Golf

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: M4cis » pn gru 10, 2018 21:40

Mam problem z rozrusznikiem, czasami na zimnym pali od dotknięca kluczyka, a czasem tak jakby miał opór. Na ciepłym silniku trzeba trochę pokręcić. Auto to Bora 1.9 tdi ajm 6 biegów.
Rozrusznik to 02m911023a czy będzie pasował z literką M na końcu od 2.0 tdi?



Baruum215
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sty 03, 2019 16:31

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: Baruum215 » wt sty 22, 2019 10:05

Może to być spowodowane chociażby wtryskami,tutaj masz więcej info http://www.wtryskiwacz.com/aktualnosci/ ... -informuja , ale sprawdź ciśnienie, u mnie wystarczyło przeczyścić wtryski i auto odpala czy zimne czy ciepłe, a był podobny problem.
Ostatnio zmieniony wt lut 05, 2019 16:35 przez Baruum215, łącznie zmieniany 1 raz.



Baruum215
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sty 03, 2019 16:31

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: Baruum215 » pt lut 01, 2019 10:46

I jak zdiagnozowałeś przyczynę? Jeśli tak to daj znać co wyszło :)



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Re: TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

Post autor: xlsss » pn paź 28, 2019 14:29

Panowie mam problem. Od 3 lat co sezon zmieniam świece żarowe w moim mk3 1.9 TD AAZ. Zwykłe, krótkie świeczki... Wcześniej to 6 lat jeździłem na jednych aż padły 3 na raz. Były marki Champion. W 2017 przed zimą wymieniłem na NGK. Zimą odpalał ok, latem też ale przyszedł sezon zimowy i znowu problem z odpalaniem (nierówna praca, mały dymek z wydechu). Zmieniłem na Championy (myślałem że znów pojeżdżę 5-6 lat). Wszystko śmigało aż do teraz. Zamontowane championy sprawdziłem miernikiem, pokazują 1.6 Ohma, jedna świeczka tylko poszła na 2,2. Niby są sprawne, ale problem z odpaleniem jak co sezon zimowy. Pytanie czy ja kupuję jakieś trefne świece, czy może problem leży gdzie indziej ? 12V leci na świeczki, filtr powietrza wymieniony. Zastanawiam się nad filtrem paliwa ewentualnie wtryskiwaczami ale czy to byłoby powodem czarnego dymku rano przy odpalaniu?? Wiem wiem, powinienem wykręcić świecę i podłączyć na krótko do akumulatora, ale w tym silniku to jest masakra. Macie jakieś pomysły ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości