wywala płyn korkiem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
M98DNM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 13:48
Lokalizacja: KBC
Kontakt:

wywala płyn korkiem

Post autor: M98DNM » czw kwie 14, 2016 14:13

witam, mam silnik aaz
tydzien temu po przycisnieciu na 3ce i potem normalnej jezdzie przez km temperatura skoczyła mi do 100 stopni i delikatnie wywaliło mi płyn, ale korek był w takiej se formie.
miałem nieszczelny króciec na głowicy , wiec go wymieniłem co by sie układ nie zapowietrzał, jednakze był najwidoczniej gdzies minimalnie pekniety i rozwaliło mi co tak ze 70% wody wywaliło i temperatura w pewnym momencie skoczyła do 110 stopni , wtedy go zgasiłem bo nie miało itak co go wystudzic a nie cisłem go wogóle.
2 dni póxniej zmieniłem króciec, dolałem płynu , odpowietrzyłem układ, zmieniłem zbiornik z korkiem i silnik jakby zbyt szybko sie nagrzewał, z kratek normalnie leciało ciepłe powietrze w kabinie, jak mu przycisłem do 3-4 tys i turbo wstało (przez jakies 5-10s) temperatura skoczyła do 100 i wywaliło płyn.
weze od chłodnicy nie sa twarde , powiedział bym nawet ze sa miekkie
mam zamiar jechac na test spalin w płynie bo podejrzewam głowice
a Wy jak to widzicie ?
co ciekawe nigdzie przed tym pierwszym razem go nie pałowałem, zawsze studziłem , głowice juz zmieniałem w lipcu bo sie gniazda zapadły i wszystko było dobrze do ostatniego tygodnia.

Prosze o pomoc


Mówcie mi Kola , M98DNM to tylko nick na tym forum ;)
viewtopic.php?f=88&t=369170" onclick="window.open(this.href);return false; <== BlackMK3
>>> [f].com/BlackMk3 <<<
Obrazek

maxsymus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: czw kwie 14, 2016 19:46

Re: wywala płyn korkiem

Post autor: maxsymus » pt kwie 15, 2016 18:58

Witam przy takich objawach może być wiele przyczyn np. padła uszczelka pod głowicą , pęknięta głowica



Awatar użytkownika
M98DNM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 13:48
Lokalizacja: KBC
Kontakt:

wywala płyn korkiem

Post autor: M98DNM » sob kwie 16, 2016 14:15

No tyle to sam sie domyslilem.
Tyle ze moze to byc spowodowane np zacietym termostatem lub niedroznym ukl chlodzenia ?


Mówcie mi Kola , M98DNM to tylko nick na tym forum ;)
viewtopic.php?f=88&t=369170" onclick="window.open(this.href);return false; <== BlackMK3
>>> [f].com/BlackMk3 <<<
Obrazek

Awatar użytkownika
areczek0000000
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 628
Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12

wywala płyn korkiem

Post autor: areczek0000000 » sob kwie 16, 2016 22:07

wymienił bym korek zbiorniczka wyrównawczego,przepłukał układ chłodzenia i wymienił termostat.


Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/

Awatar użytkownika
M98DNM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 13:48
Lokalizacja: KBC
Kontakt:

wywala płyn korkiem

Post autor: M98DNM » sob kwie 16, 2016 22:37

w poniedziałek wywale termostat i zobacze czy to on jest winien
zbiornik z korkiem zmieniony , moze byc tez tak ze zapowietrzyl sie układ obok termostatu i sie nie otwierał bo nie miał temperatury


Mówcie mi Kola , M98DNM to tylko nick na tym forum ;)
viewtopic.php?f=88&t=369170" onclick="window.open(this.href);return false; <== BlackMK3
>>> [f].com/BlackMk3 <<<
Obrazek

Awatar użytkownika
grafitowy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr maja 06, 2015 19:21

wywala płyn korkiem

Post autor: grafitowy » ndz kwie 17, 2016 16:51

Ja miałem podobny problem jak przytkał mi się odpowietrznik w chłodnicy, ten co idzie z niego wężyk do zbiorniczka.



krzysz.karpie

wywala płyn korkiem

Post autor: krzysz.karpie » ndz kwie 17, 2016 19:52

W zeszłym tyg przechodziłem podobny rytułał :) Wymiany jakie dokonałem:
rozrząd z pompą wody
króciec z czujnikiem temperatury
termostat
oringi do rur chłodniczki nagrzewnicy (padły od wysokiego ciśnienia)
zbiorniczek wyrównawczy z korkiem
po każdej wymianie miałem nadzieję że to już to, ale winne wszystkiemu było zbyt duże ciśnienie które robiła padnięta uszczelka pod głowicą. Jedyna różnica, mi silnik nie łapał wyższej temperatury. maks 90. Pierwsze sprawdź termostat bo nie jest drogi. A skoro nie masz dużego ciśnienia z uwagi na miękkie węże to wymiana termostatu może pomóc. Jeśli nie to możesz się brać za UPG.



Awatar użytkownika
M98DNM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 13:48
Lokalizacja: KBC
Kontakt:

wywala płyn korkiem

Post autor: M98DNM » pn kwie 18, 2016 10:56

Dzis sie nim jeszcze przejade i posprawdzam jakie sa cieple i twarde weze , jutro wywale termostat i wsadze go do wrzatku i zobaczymy


Mówcie mi Kola , M98DNM to tylko nick na tym forum ;)
viewtopic.php?f=88&t=369170" onclick="window.open(this.href);return false; <== BlackMK3
>>> [f].com/BlackMk3 <<<
Obrazek

Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

wywala płyn korkiem

Post autor: Havan » pn kwie 18, 2016 12:58

miałem takie same objawy w żony aucie. Cudów tutaj nie ma... UPG.


Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.

Awatar użytkownika
M98DNM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 13:48
Lokalizacja: KBC
Kontakt:

wywala płyn korkiem

Post autor: M98DNM » pn kwie 18, 2016 20:10

Zagadka na dzisiaj:
jadac normalnie temperatura powoli rosnie do 75 , jak mu przycislem pare razy pod rzad temperatura hopsnela powoli do 95-98 stopni , tradycyjnie wywalilo z korka plyn ale przy tej temp to normalne.
Wszystkie weze miekkie , gorny od chlodnicy ma z 50/70 bo nie parzy , mozna normalnie go trzymac , dolny od chlodnicy ma z 20.....
Czy to termostat ?


Mówcie mi Kola , M98DNM to tylko nick na tym forum ;)
viewtopic.php?f=88&t=369170" onclick="window.open(this.href);return false; <== BlackMK3
>>> [f].com/BlackMk3 <<<
Obrazek

Awatar użytkownika
grafitowy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr maja 06, 2015 19:21

wywala płyn korkiem

Post autor: grafitowy » pn kwie 18, 2016 21:14

Prawdopodobne że termostat, do tej letniej temperatury ok. 20 stopni to sie poprostu moze nagrzewac przez zamkniety termostat. Wymien termostat, ja dałem ostatnio ok 50zł za oryginał i może godzina roboty :bajer:



krzysz.karpie

wywala płyn korkiem

Post autor: krzysz.karpie » pn kwie 18, 2016 22:15

Ja obstawiam termostat. Mowią że Wahler dobre produjkuje. Sam mam i odpukać.

Ale jeszcze jedno. Orientujesz sie napewno gdzie masz termostat. Złap po nagrzaniu waz bezposrednio przed nim. Jezeli jest chlodny no to go wymien. Powinno byc ok.



Awatar użytkownika
M98DNM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 13:48
Lokalizacja: KBC
Kontakt:

wywala płyn korkiem

Post autor: M98DNM » pn kwie 18, 2016 22:22

Mam zalozonego wahlera , z rok temu montowany i do tego czasu problemu nie bylo
Jutro go wyciagne , co dziwne przy 95*C wentylator stal, mozliwe jest to ze w chlodnicy byla nizsza temperatura niz na kroccu glowicy ale tez musze to sprawdzic.
Jest nadzieja ze to nie glowica.....


Mówcie mi Kola , M98DNM to tylko nick na tym forum ;)
viewtopic.php?f=88&t=369170" onclick="window.open(this.href);return false; <== BlackMK3
>>> [f].com/BlackMk3 <<<
Obrazek

Awatar użytkownika
grafitowy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr maja 06, 2015 19:21

wywala płyn korkiem

Post autor: grafitowy » pn kwie 18, 2016 23:04

Czujnik wentylatora jest w chłodnicy i jeśli przypuszczalnie nie otwiera sie termostat to ten czujnik nie osiagnie zadanej temperatury takiej jak ten przy głowicy. Oby nie głowica :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 49 gości