Cyknięcie przy 2500 obr.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
maxx10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: wt mar 21, 2006 23:06
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Cyknięcie przy 2500 obr.

Post autor: maxx10 » śr kwie 12, 2006 21:56

Witam,
Ostatnio zauważyłem w swoim Golfie że (zwłaszcza na zimnym silniku) podczas przyśpieszania przy 2500 obrotów gdzieś z za tablicy rozdzielczej dochodzi pojedynczy odgłos "cyk" (tak jakby załączał się jakiś sterownik) podczas schodzenia z obrotów również to występuję. Może ktoś jest w stanie wyjaśnić mi co to za cykanie.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr kwie 12, 2006 22:21

Jesli dzieje sie to zaraz po odpaleniu auta - na zimnym silniku to po prostu przekaźnik odłacze świece żarowe - w tdi sa 2 fazy grzania swiec - faza główna (przed uruchomieniem silnika) i tzw afterglow - czyli podgrzewanie mniejszą moca juz po uruchomieniu silnika w celu poprawy jego kultury pracy. Długośc fazy afterglow zalezna jest od temperatury silnika, natomiast podgrzewanie jest wyłaczane powyżej 2500obr. Jednym słowem nie ma sie czym martwić, oprócz tego że piłujesz auto na zimnym silniku - przy takim stylu jazdy zacząłbym na Twoim miejscu odkładac na nowe turbo :P


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
maxx10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: wt mar 21, 2006 23:06
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: maxx10 » śr kwie 12, 2006 22:33

Wcale nie piłuje dopiero to zauważyłem. Odgłos jest faktycznie jak przekaźnika, dziwne jest to że jak spada z obrotów do przy 2500 znowu coś się załącza (lub rozłącza) Do jakiej temp. silnika przekaźnik podgrzewa świece na "tzw afterglow - czyli podgrzewanie mniejszą moca juz po uruchomieniu silnika"????



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw kwie 13, 2006 00:41

ciezko powiedzieć - nigdzie w materialach nie natknąlem sie na tą informacje, ale z obserwacji wynika że trwa to kilkanascie kilkadziesiąt sekund - i raczej jest to determinowane temperaturą chłodziwa i na podstawie tego jest dobierany czas - jak sądze.
W tym czasie ponizej 2500obr świeczki bedą grzały a przekażnik pykał - powyzej tych obrotów praca ukladu jest przerywana


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » czw kwie 13, 2006 15:11

mój silnik podgrzewanie drugiej fazy ma w temp -15*C około 3 min a obecnie przy +12*C jest to ~30 sek


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw kwie 13, 2006 15:50

Hmm, ja myslalem , ze jak nie ma pierwszej fazy (powyzej 9 st.C) to drugiej tez nie. Szczerze mowiac to nie zwrocilem na to uwagi...



Awatar użytkownika
maxx10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: wt mar 21, 2006 23:06
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: maxx10 » sob kwie 15, 2006 14:50

Dzięki Panowie za pomoc.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości