Zmiana kąta wtrysku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Denior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt mar 07, 2008 20:08
Lokalizacja: Kraków

Zmiana kąta wtrysku

Post autor: Denior » pn wrz 26, 2011 19:05

Witajcie potrzebuję trochę oświecenia w temacie, silnik ASV + virus, strasznie klepie chciałem troszeczę opóźnić kat wtrysku i pojawił się problem. Kręcąc kołem od pompy zmieniam kąt statyczny który w/g moich obserwacji jest korygowany automatycznie zaraz po odpaleniu silnika. I teraz moje pytanie czy jest jakaś mozliwość zmiany nastawów kąta dla pracującego silnika przez program czy tylko wyłącznie korekcja virusa u tunera?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Zmiana kąta wtrysku

Post autor: italiano_83 » pn wrz 26, 2011 21:42

Denior pisze:Kręcąc kołem od pompy zmieniam kąt statyczny który w/g moich obserwacji jest korygowany automatycznie zaraz po odpaleniu silnika.
Tak właśnie ma być :helm:


Jeśli chcesz zmienić nastawy kąta wtrysku na pracującym silniku, to trzeba to edytować w ECU - dynamiczny kąt wtrysku
Statyczny ustawia się na kole pompy wtryskowej.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Denior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt mar 07, 2008 20:08
Lokalizacja: Kraków

Zmiana kąta wtrysku

Post autor: Denior » pn wrz 26, 2011 23:30

no ale czy można to zrobić np z VAGA czy tylko edycja map u tunera?



Awatar użytkownika
ryszkens
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 12:44
Lokalizacja: Śląskie

Zmiana kąta wtrysku

Post autor: ryszkens » wt wrz 27, 2011 00:41

Denior pisze:no ale czy można to zrobić np z VAGA czy tylko edycja map u tunera?
Wydaje mi sie, że mechanicznie poprawiasz pompą, a softowo tylko tuner.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Zmiana kąta wtrysku

Post autor: wesol » wt wrz 27, 2011 10:03

No tak ale kracac kolem na pompie to tez zmienia sie i dynamiczny. Poprostu ECM ma zapisane z ema zmieniac zaleznie od warunkow pracy( obciazenie, proces odpalania, bieg jalowy czy obroty podwyzszone itp). ECM nie ustawia z ema byc np 50 czy 60 tylko ECM przyspiesza badz opoznia np o 10 czy np o 30 jednostek. Inaczej mowiac jak mas zustawiony kat na 50 to przy odpalaniu kat jest ustawiany na 38 ( wyprzedzany o 12) gdy np podczas jazdy bedzie czasami wiekszy jak 60 czy 70 to poprostu opoznia o 10 czy 20 jednostek.

Kąt masz miec ustawiony w okolicy 50 na vagu podczas pracujacego silnika na jalowych obrotach. Jesli komus nieco przeszkadza twarda praca to sobie opóźnia o 5-10 jednostek a jak ktos lubi miec wyrywne auto to sobie przyspiesza o tyle samo od tych nastaw standardowych.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Denior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt mar 07, 2008 20:08
Lokalizacja: Kraków

Re: Zmiana kąta wtrysku

Post autor: Denior » wt wrz 27, 2011 15:47

O widzisz - to jest bardzo dobra informacja - dzięki :okej:



Awatar użytkownika
Faja
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt sie 28, 2007 22:17
Lokalizacja: Puławy

Zmiana kąta wtrysku

Post autor: Faja » wt wrz 27, 2011 15:55

Kąt ma być ustawiony w okolicy 50 na pracującym silniku w NASTAWACH PODSTAWOWYCH - basic setting. Przy normalnej pracy nawet przy źle ustawionym początku wtrysku sterownik skoryguje wartość do 50 co może zmylić.
A poza tym w adaptacjach można przy pomocy vaga zmieniać w niewielkim zakresie ustawienie początku wtrysku tak jak dawkę, obroty jałowe itp. Nie wszystkie sterowniki na to jednak pozwalają.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Zmiana kąta wtrysku

Post autor: wesol » wt wrz 27, 2011 16:51

Faja pisze:Przy normalnej pracy nawet przy źle ustawionym początku wtrysku sterownik skoryguje wartość do 50 co może zmylić.
No wlasnie nie ustawi na tych 50 bo sam sobie podlub w aucie i sprawdz z ejak deczko dasz wiecej to bedzie wahlowac w wyzszym zakresie a jak dasz ponizej 50 to bedzie tez wahlowac w nizszym zakresie. Ustwiajac idealnie w punkt 50 to jest jakby ustawienie standardowe do ktorego sie odnosi ECM regulujac kat. ECM nie interesuje ze tak powiem czy kat jest ustawiony na 20 czy na 80 wahania sa takie same. ANi z 80 nie zrobi ci 50 ani z 20 nie zrobi ci 50


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Re: Zmiana kąta wtrysku

Post autor: DANIEL LHR » wt wrz 27, 2011 18:26

wpisz login 12233 i w adaptacjach kanal 04 mozesz sobie regulowac cala mapke kata wtrysku na + lub -. bedziesz widzial jak zmienia sie kat na biegu jalowym. Ja u siebie skorygowalem w sofcie tak zeby miekko pracowal



Denior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt mar 07, 2008 20:08
Lokalizacja: Kraków

Re: Zmiana kąta wtrysku

Post autor: Denior » śr wrz 28, 2011 08:11

Dzięki Koledzy za informacje - trochę mi się rozjaśniło w głowie, kąt wczoraj ustawiłem na 45 w BS i jeszcze jest głośno dzisiaj sprawdzę w adaptacjach, co tam jeszcze można podregulować i na jakich kanałach, jest to w miarę łatwe czy wymaga instrukcji?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 24 gości