[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DjExit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

Post autor: DjExit » ndz wrz 25, 2011 13:00

Witam. Jest wiele tematów dotyczących falujących obrotów na biegu jałowym, natomiast ja mam odwrotną sytuacje. Silnik mam po modyfikacji programu bez ruszania bebechów, moc szacowana (nie potwierdzona hamownią) to 125KM. Od ponad roku jeździłem na tym programie i wszytko było ok. Jednak od 2 miesięcy coś zaczęło się dziać niedobrego. Kiedy wciskam "Gaz do dechy" Na 3, 4 i 5 biegu to ładnie się zbiera, ciśnienie doładowania rośnie aż do 1,3 Bara i nagle spada o 0,6, znowu rośnie do 1,4 i spada. I tak faluje, z okresem ok 1s. Oczywiście w odczuciu poza wskaźnikiem doładowania czuć rosnące i malejące przyśpieszenie (szarpanie i zwalnianie) oraz zmienny ton silnika, dymienia nie zauważam. Spadło ogólne przyśpieszenie samochodu i wyprzedzanie nie jest już takie bezpieczne.. Najpierw problem był sporadyczny, raz na jakiś czas przy "killowaniu" mi się to przytrafiło, a teraz już za każdym razem. Jak ciśnienie doładowania przekracza 1 - 1,3 Bara to zaczyna się to falowanie. Dolot sprawdziłem, nigdzie nie ma prawa przeciekać. Co jeszcze może być przyczyną ? VAG nie wywala żadnych błędów.


VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage :satan: ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage :satan: :satan: ---> ARL + GTB2265VKLR + HF100 + Świątek + Big FMIC + Straight Pipe 3" = 320KM, 650Nm Stage: :satan: :satan: :satan: ---> Pewnie autokasacja

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

Post autor: munior » ndz wrz 25, 2011 16:13

DjExit pisze:Silnik mam po modyfikacji programu bez ruszania bebechów, moc szacowana (nie potwierdzona hamownią) to 125KM.
Moim zdaniem to albo fizycznie przycina się coś co odpowiada za zbijanie ciśnienia doładowania ,albo ....hmm ...nic poza tym nie przychodzi mi do głowy ...zrobiłbym jeszcze experyment i odpiął wężyk z gruszki WG,wykluczysz w ten sposób n75 i całą jego "wężykologię "A to :bajer:
DjExit pisze: Silnik mam po modyfikacji programu bez ruszania bebechów, moc szacowana (nie potwierdzona hamownią) to 125KM.
nie jest możliwe samym programem ,bez zmiany choćby wtryskiwaczy...koło 110 góra na ori wtryskach ,i nie trzeba do tego hamowni ,wystarczy zdrowy rozsądek :grin:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Re: [1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

Post autor: DANIEL LHR » ndz wrz 25, 2011 18:57

zmien n75 powinno pomuc



Awatar użytkownika
DjExit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

Post autor: DjExit » pn wrz 26, 2011 16:31

Pardon! Wtryski z AFN już od dawna siedzą :) Reszta seria. Sprawdzę to odpięcie wężyka, poza tym dam filmik jak to mniejwięcej wygląda.


VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage :satan: ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage :satan: :satan: ---> ARL + GTB2265VKLR + HF100 + Świątek + Big FMIC + Straight Pipe 3" = 320KM, 650Nm Stage: :satan: :satan: :satan: ---> Pewnie autokasacja

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688

Awatar użytkownika
DjExit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

Post autor: DjExit » sob lut 18, 2012 18:12

Witam, przepraszam za odkopywanie tematu ale dopiero w ciągu ostatnich dni poczyniłem jakieś kroki w temacie. Panowie wymieniłem zawór N75, na używkę z jakiegoś audi rocznik '98, (4 lata młodsza niż moje auto) i niestety, tylko się wykosztowałem bo objawy nie ustały :( Dzieje się dokładnie to samo, auto przyśpiesza do 2500-3000obr/min i zaczyna szarpać, albo raczej "falować", tak jakbym dodawał i odejmował gazu, dodatkowo v-max to 140km/h gdzie jeszcze pół roku wcześniej zanim się to zaczęło poleciałem 200km/h na autobahnie.. W czym mogę jeszcze szukać przyczyny ? VAG nie wywala żadnych błędów :( Wolałbym żeby to nie była wymiana sprężarki..


VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage :satan: ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage :satan: :satan: ---> ARL + GTB2265VKLR + HF100 + Świątek + Big FMIC + Straight Pipe 3" = 320KM, 650Nm Stage: :satan: :satan: :satan: ---> Pewnie autokasacja

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

Post autor: Adamm » sob lut 18, 2012 19:54

DjExit, szukaj przyczyny w uzywanym n75, ciekawi mnie ile dales za uzywke bo nowka kosztuje ok 125 zl i masz pewnosc ze jest sprawna, wezyki przy okazji zmieniles?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

Post autor: Haki » sob lut 18, 2012 20:11

Powiedz jeszcze kolego - w jakim stanie filtry u Ciebie ... i kiedy wymieniane


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
DjExit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

Post autor: DjExit » sob lut 18, 2012 20:57

Filtry były nówki przed zimą, czyli wymieniałem już w trakcie występowania problemu za używke N75 dałem 50zł z przesyłką a nówki z tego co widziałem wszędzie w okolicach 200pln. Sprzedawca zapewniał, że 100% sprawny :/ Najgorzej że nie wiem jak sprawdzić czy to na pewno N75, jak znowu kupie nówke to już w sumie popłynę 250zł w błoto.. Doradźcie coś koledzy..

PS: Wężyków nie wymieniałem ale sprawdzałem stan czy nie przetarte itp, w prawdzie są już brudne i w ogóle ale żadnych przetarć, chyba, że pękną gdzieś pod oplotem ale jak to sprawdzić?


VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage :satan: ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage :satan: :satan: ---> ARL + GTB2265VKLR + HF100 + Świątek + Big FMIC + Straight Pipe 3" = 320KM, 650Nm Stage: :satan: :satan: :satan: ---> Pewnie autokasacja

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

Post autor: Adamm » sob lut 18, 2012 21:05

DjExit, zmostkuj wezyk idacy od turbo z tym do gruszki , doladowanie powinno sie trzymac w okolicy 0.5 - 0.6 bar ale nie powinno falowac, jesli tak bedzie do wyje. znaczy wywaleni n75


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

Post autor: munior » ndz lut 19, 2012 00:27

DjExit pisze:za używke N75 dałem 50zł z przesyłką
O ile ten uzywany n75 "robił "sporadycznie on-off( bo nie zawsze "tyra" przy zbijaniu ciśnienia :grin: )to prawdopodobnie jest ok.gorzej jak robił najcięższą robotę ,czyli ciągłe klepanie przy zbijaniu ciśnienia ...wtedy mimo że elektrycznie jest ok.czyli otwiera sie i zamyka ,to moze się w tym "spóżniać "co objawia się przeładowaniem .Najprostszy test to bajpas ,jak pisze Adamm, czyli spięcie razem węzyka niebieskiego (do guszki ) z czerwony(z turbiny) ....albo z turbiny bezpośrednio do gruszki ,jak kto woli


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
DjExit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

Post autor: DjExit » ndz lut 19, 2012 13:01

Mam programem zwiększone ciśnienie do 1,2 Bar, więc jak mówiłem turbo na manometrze pompuje do 1,3 i nagle spada aż o 0,6 auto nagle traci przyśpieszenie i znowu pompuje do 1,3 jest "kopniak" i tak w kółko..


VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage :satan: ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage :satan: :satan: ---> ARL + GTB2265VKLR + HF100 + Świątek + Big FMIC + Straight Pipe 3" = 320KM, 650Nm Stage: :satan: :satan: :satan: ---> Pewnie autokasacja

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

Post autor: Haki » ndz lut 19, 2012 13:37

Powiedz kolego jeszcze bo napisałeś ,że bebechy nie ruszane w aucie ( o wtryskach napisałeś później ,że z AFN-a siedzą ) a przypadkiem turbinki VNT też nie masz u siebie zamontowanej ??


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

Post autor: Adamm » ndz lut 19, 2012 13:51

zrob ten baypas bo tak bedziemy wrozyc z fusow, dla mnie to po prostu nietrzymajacy n75 i tyle


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

Post autor: JABcok20 » ndz lut 19, 2012 14:30

Może wina nie leży po stronie turbiny... ani zaworka, może pedał gazu mu siada, miałem kiedyś taki przypadek że samochód pod maksymalnie wciśniętym pedale gazu przerywał, vag pokazywał wciśnięcie pedału maks nagle zero i tak w kółko.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości