1.6td problem po zmianie pompy na 10mm

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mr_jaru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
Lokalizacja: Zamość/Wrocław
Kontakt:

1.6td problem po zmianie pompy na 10mm

Post autor: mr_jaru » sob wrz 24, 2011 18:22

witam. zmieniłem dzisiaj tłokorozdzielacz na 10mm. generalnie nie wiem z jakiego auta pochodził bo dostałem całą pompe niby 12mm ale okazało sie po wypatroszeniu ze ktoś już maczał tam palce i jest głowiczka 10mm. sprężyny tłokorozdzielacza miały ponad 37mm ,nurniki były całe tak jak w samochodach renault a nie tak jak w vw dwuczęściowe,podkładki miedzy falą a tłoczkiem nie było. fala ma numer de 045. przy montażu dałem sprężyny 34mm, podsadzenie z pompy sb. auto zapaliło tyle ze mocno klekotało wiec przestawiłem i jeden ząb na pompie i zaczął ładnie chodzić. jak ostygł to ciężko pali, świece grzeją ale po kilku kręceniach dopiero zapala i ma niskie obroty po zapaleniu przez chwilę. na pewno lepiej jedzie nawet na bezdymnej dawce z tego ca zauważyłem. wolniej tez schodzi z obrotów i przy ruszaniu spadają wiec trzeba dać trochę więcej gazu( podejrzewam ze nurniki mogą być nie z tej głowiczki bo taki sam efekt miałem gdy zmieniałem je u siebie na pompie 9mm, chodź pewności nie mam). teraz pytanie czy da rade ogarnąć ten temat by normalnie to chodziło,czy trzeba coś w tym zestawie zmienić. czekam na waszą pomoc bo na pewno lepiej znacie temat niż ja. po wyciągnięciu przyspieszacza pali od strzała czyli za późny kat wtrysku,pytanie teraz jak go ustawic bo chyba mam go max do przodu przy cofniętym kole o ząbek? moze trzeba pobawić sie z wewnetrznym ciśnieniem w pompie?


jaru

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

1.6td problem po zmianie pompy na 10mm

Post autor: t0mal » sob wrz 24, 2011 19:50

Falę na pewno dobrze założyłeś?



Awatar użytkownika
mr_jaru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
Lokalizacja: Zamość/Wrocław
Kontakt:

1.6td problem po zmianie pompy na 10mm

Post autor: mr_jaru » sob wrz 24, 2011 20:02

jakbym złe założył to chyba nie odpaliłby


jaru

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

1.6td problem po zmianie pompy na 10mm

Post autor: t0mal » sob wrz 24, 2011 20:07

Odpali, odpali, tym bardziej, że nie masz nurników.

Na początek ustaw wydatek, bo masz za duży, napisałeś
ma niskie obroty po zapaleniu przez chwilę. na pewno lepiej jedzie nawet na bezdymnej dawce z tego ca zauważyłem. wolniej tez schodzi z obrotów i przy ruszaniu spadają
czyli musisz odkręcić zdeżak dźwigni gazu za pompą i podnieść obroty, bądź dawkę



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

1.6td problem po zmianie pompy na 10mm

Post autor: vision » sob wrz 24, 2011 20:31

ciekawe bo fala pochodzi z lewej pompy , a oznaczenie tej pompy to 11mm wynika z fali i wnioskuje że pompę dostałeś jako uszkodzoną bo ktoś zastosował prawy tłoczek co by ci ori. nawet nie zagadał :kac:
zastosuj prawą fale
t0mal pisze:Odpali, odpali, tym bardziej, że nie masz nurników.
nie odpali po zmiana położenia fali i ustawieniu na znakach pompy , nie ja jeden to próbował i ni hu hu ino zalewa , a jakim cudem tobie by odpalił to nie wiem :-(
Ostatnio zmieniony sob wrz 24, 2011 21:02 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.


sprzedam
- silnik AAZ sprawny w całość/części, skrzynia CHA itd VW B3
- kierownica US MK2
- chłodnica oleju /przewody /podstawa z termostatem pod T ( komplet )
- chłodnica oleju wodna + podstawa pod T
- tempomat mechaniczny VW TD/Pb (kompletny )

Awatar użytkownika
mr_jaru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
Lokalizacja: Zamość/Wrocław
Kontakt:

1.6td problem po zmianie pompy na 10mm

Post autor: mr_jaru » sob wrz 24, 2011 20:56

powiedz mi jeszcze czy fala de 609 bedzie dobra do tego zestawu bo taka posiadam?


jaru

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

1.6td problem po zmianie pompy na 10mm

Post autor: t0mal » sob wrz 24, 2011 21:00

Ale miałem czuja, że coś z falą :)

vision, mi się "udało" odpalić mojego grata z falą przekręconą o 180 stopni - fala i tłoczek 11mm z transita. Silnik kulawo pracował i ciągle kopcił na biało, ale nawet dało się jeździć :helm:



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

1.6td problem po zmianie pompy na 10mm

Post autor: vision » sob wrz 24, 2011 21:04

t0mal pisze:Ale miałem czuja, że coś z falą :)

vision, mi się "udało" odpalić mojego grata z falą przekręconą o 180 stopni - fala i tłoczek 11mm z transita. Silnik kulawo pracował i ciągle kopcił na biało, ale nawet dało się jeździć :helm:
to nie wiem , bynajmniej tym co znam nie zapalił
609 z forda transita 11 prawa TDi a bym zapomniał jeszcze jena sprawa pompa ci się rozleci , dużo tym jeździłeś?


sprzedam
- silnik AAZ sprawny w całość/części, skrzynia CHA itd VW B3
- kierownica US MK2
- chłodnica oleju /przewody /podstawa z termostatem pod T ( komplet )
- chłodnica oleju wodna + podstawa pod T
- tempomat mechaniczny VW TD/Pb (kompletny )

Awatar użytkownika
mr_jaru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
Lokalizacja: Zamość/Wrocław
Kontakt:

1.6td problem po zmianie pompy na 10mm

Post autor: mr_jaru » sob wrz 24, 2011 21:23

tylko dzisiaj parę kilometrów. czyli co jak wrzucę fale de 609 powinno być ok do tego tłoczka?


jaru

Awatar użytkownika
muaythai7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr gru 09, 2009 23:50
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

1.6td problem po zmianie pompy na 10mm

Post autor: muaythai7 » pn wrz 26, 2011 17:51

Ja u siebie kiedyś też za pierwszym razem założyłem o 180 stopni i też zapalił, ale strasznie rzucało nim na wolnych obrotach a na wyższych to szedł ale kopcił na granatowo. :grin:


Mk1 w budowie.
AAZ+

Awatar użytkownika
mr_jaru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
Lokalizacja: Zamość/Wrocław
Kontakt:

Re: 1.6td problem po zmianie pompy na 10mm

Post autor: mr_jaru » pn wrz 26, 2011 19:55

niestety na fali de 609 nie chce chodzić, głośno chodzi,kopci na siwo o ciezko schodzi z obrotów. założylem teraz stary tłokorozdzielacz 9mm i mam problem bo strasznie falują obroty. co mogłem złożyć nie tak?


jaru

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

1.6td problem po zmianie pompy na 10mm

Post autor: t0mal » pn wrz 26, 2011 21:54

[b]mr_jaru[/b], pisze:głośno chodzi,kopci na siwo o ciezko schodzi z obrotów
Ciężko będzie postawić diagnozę na odległość, jedyne co mogę poradzić to żebyś się upewnił, czy fala jest dobrze założona.
Fala jest założona dobrze, jeśli wcięcie na klin kółka pasowego jest po tej samej stronę co bolczyk fali i wcięcie na bolczyk w tłokorozrzielaczu.
Mógł też np pójść syf na wtryski.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 38 gości