pasek piszczy, sprężyna pod alternatorem??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
gajner
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn lis 29, 2010 10:24

pasek piszczy, sprężyna pod alternatorem??

Post autor: gajner » czw gru 02, 2010 17:42

witam

mam problem z piszczącym paskiem
znajomy znachor po obejrzeniu stwierdził ze nie mam sprężyny pod altkiem która podobno wypychając altka napina pasek...
mam trochę sprężyn w garażu tylko mam problem z jej dobraniem...
Czy ktoś mógłby mi przesłać jakąś fotkę albo wymiary takiej sprężyny? ma być bardzo twarda czy raczej z tym nie przesadzać żeby nie uszkodziła paska? albo chociaż fachową nazwę żebym mógł ją znaleźć na necie...
Czy raczej radzicie dać sobie spokój i poszukać oryginalnej na szrocie :hmm:



Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

pasek piszczy, sprężyna pod alternatorem??

Post autor: IRAS AAZ » czw gru 02, 2010 18:06

Od kiedy ta spreżyna napina pasek? Ona tam jest bo jest :bigok: Napinasz recznie i dokrecasz m8 13 klucz


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

Awatar użytkownika
gajner
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn lis 29, 2010 10:24

pasek piszczy, sprężyna pod alternatorem??

Post autor: gajner » czw gru 02, 2010 19:25

no właśnie... "jest bo jest"....
skoro tam jest to za coś odpowiada niby... u mnie jej nie ma i gdy naciągnę pasek i dokręcę porządnie alternator przez jakiś czas jest dobrze a po czasie pasek znowu zaczyna piszczeć i znowu trzeba rozkręcać naciągać dokręcać.... :/



Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

pasek piszczy, sprężyna pod alternatorem??

Post autor: IRAS AAZ » czw gru 02, 2010 19:28

Ta spreżyna jest słaba i napewno nie utrzyma alternatora. Poprostu pasek sie wyciaga lub masz wyjechane koła pasowe :bajer:


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

Awatar użytkownika
gajner
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn lis 29, 2010 10:24

pasek piszczy, sprężyna pod alternatorem??

Post autor: gajner » czw gru 02, 2010 21:23

dzięki za podpowiedź :okej:
wiesz bo mam taki problem... na początku (patrząc z góry bezpośrednio na koło) myślalem że gibie mi się koło pasowe... wtedy myślałem że to właśnie cała przyczyna.... ale później jak się lepiej przyjrzałem (patrząc na koło i zwracając uwagę na osłonę rozrządu) to się okazało że koło pasowe jest raczej ok a gibie mi się tylko kółko od paska klinowego... może to jest właśnie cała przyczyna.... :?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

pasek piszczy, sprężyna pod alternatorem??

Post autor: t0mal » sob gru 04, 2010 02:58

Uszkodzony klin na wale, a przyczyną jest sparciały tłumik drgań w dużym kole pasowym na wale. Duże koło do wymiany, małe koło do przeglądu + nowa śruba na wał.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

pasek piszczy, sprężyna pod alternatorem??

Post autor: karol8114 » sob gru 04, 2010 10:10

Co do sprężyny służy do naciągania paska alternatora, nie baw się w wymianę, poluzuj śruby na alternatorze i naciągnij go ręką.



Awatar użytkownika
gajner
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn lis 29, 2010 10:24

Re: pasek piszczy, sprężyna pod alternatorem??

Post autor: gajner » sob gru 04, 2010 16:03

t0mal pisze:Uszkodzony klin na wale, a przyczyną jest sparciały tłumik drgań w dużym kole pasowym na wale. Duże koło do wymiany, małe koło do przeglądu + nowa śruba na wał.
śrubę wraz z kołem zębatym rozrządu już wymieniłem bo właśnie też myślałem że wszystko mi się gibie przez wyrobiony klin... klin owszem był trochę ruszony... Po złożeniu się okazało ze dalej się gibie... przy drgającym silniku wygląda to tak jak by wszystko się gibało.... i koło pasowe i kółko klinowe... ale jak juz wspomniałem jak się dokładniej przyjrzałem patrząc na poruszające się koła względem obudowy rozrządu dostrzegłem że koło pasowe jest wporządku nie gibie się ani trochę... gibie się tylko kółko klinowe... Nie znam zasady działania tego tłumika drgań możne masz racje możne to właśnie przez to się tak gibie...:?
Może na początek właśnie poszukam kółka klinowego? nie wiecie czy nadało by się takie kółko z 1.8b montowanego np w passatach? znajomy ma taki silnik na części wydaje się być bardzo podobne może od niego bym pożyczył takie kółko na próbę....
karol8114 pisze:Co do sprężyny służy do naciągania paska alternatora, nie baw się w wymianę, poluzuj śruby na alternatorze i naciągnij go ręką.
tak też myślałem... i chodzi o to że nie chcę jej wymieniać ja jej tam po prostu nie mam... :/ poprzedni właściciel pewnie gdzieś ją posiał przy rozkręcaniu...



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

pasek piszczy, sprężyna pod alternatorem??

Post autor: t0mal » sob gru 04, 2010 18:37

Jak już wielokrotnie pisałem, przez uszkodzenie tłumika drgań w dużym kole zaczynają się problemy z klinem. Widzę, chcesz koniecznie zaoszczędzić, także życzę powodzenia, ale nie wróżę nic dobrego. Koło musisz zmierzyć bo były różne odsadzenia.



Awatar użytkownika
gajner
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn lis 29, 2010 10:24

pasek piszczy, sprężyna pod alternatorem??

Post autor: gajner » sob gru 04, 2010 23:57

no właśnie tak by się przydało zaoszczędzić... :D
Ale widzę ze mam do czynienia ze specjalistą więc lepiej się posłucham i rozejrzę się za kołem pasowym :pub:



Awatar użytkownika
ociu
...
...
Posty: 2047
Rejestracja: sob maja 02, 2009 11:00
Lokalizacja: DOL\SBL
Kontakt:

pasek piszczy, sprężyna pod alternatorem??

Post autor: ociu » wt gru 07, 2010 21:51

Dobra Panowie ja mam pytanie, człowiek siedzi na wolnym w domu i wertuje forum z lewej do prawej i sie czyta i się naczytałem... I tera pytanie boooo nie będe spał w nocy :satan: mam AAZ, wiadomo klin itp. Koło pasowe mi sie nie gibie nie mam bicia itp, ale pasek klinowy... Mam teraz założony gates'a, bo miałem jakąś lipną chinke założoną i szlak ją trafił. Pasek jest w miare dobrze naciągnięty, ale jakby delikatnie popiskiwał, ale tak minimalnie przez góra 2 minuty po odpaleniu zimnego silnika i potem cisza. To czas na zabawe z klinem, czy uciągnąc lepiej pasek i czekać czy znowu zacznie popiskiwać?


VENTO RIP :-(
CABRIO zaczynamy od nowa :-)

Awatar użytkownika
gajner
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn lis 29, 2010 10:24

pasek piszczy, sprężyna pod alternatorem??

Post autor: gajner » śr gru 08, 2010 10:08

OCIU ja bym podciągną na twoim miejscu pasek minimalnie
tez tak miałem u siebie w fordzie ze na początku popiskiwał pasek jak go podciągnąłem to było git... chociaż tez nie wiem jak ten sposób się spisuje na dłuższą metę bo niecały tydzień po tym miałem wypadek i mondeusz poszedł do kasacji :kac:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości