Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

veciorek1616
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr lut 22, 2012 18:22

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: veciorek1616 » śr lut 22, 2012 18:55

:okej:
witamm . sluchajcie chlopaki jaka mam zagadke?...
mam paska 1,9 tdi 130 km. 2002 r.
dawniwej bylo wszystko ok ze spalaniem itd ale silnik cos dziwnie chodzil i wydawalo mi sie ze cos mozna zmienic. postanowilem u mechanika ustawic kat wtrysku, cos tam poprzestawial. i ze spalania na postoju 0.6 zrobilo mi sie 0.9l/h.
jezdzilem tak rok ale zaczelo mnie to wkurzac duzo palilo auto pozatym wszystko bylo ok.
dzis pojechalem do tego mechanika i poprosilem o ponowne podpiecie kompa, na kompie wyszlo ze mam parametry dobre na jalowym biegu wachalo sie na plusie od 0,5 - 1,2. czyli dobrze ale na tym wlasnie ustawieniu auto pali 0,9 na jalowym biegu.
przestawilismy troche i na liczniku pojawilo sie oczekuwane 0,6 l/h :), ale..... juz na kompie ktory podpial pan mechanik pokazywalo sie 7,1 na olusie. i tak zostawilismy, ale gdzie to do parametrow bliskim zero . null.? dlaczego tak u mnie jest? :kac:



veciorek1616
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr lut 22, 2012 18:22

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: veciorek1616 » śr lut 22, 2012 18:56

poprosze o jakas odpowiedz



lukas1305
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt lis 07, 2008 11:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: lukas1305 » śr lut 22, 2012 20:06

veciorek1616 pisze::okej:
witamm . sluchajcie chlopaki jaka mam zagadke?...
mam paska 1,9 tdi 130 km. 2002 r.
dawniwej bylo wszystko ok ze spalaniem itd ale silnik cos dziwnie chodzil i wydawalo mi sie ze cos mozna zmienic. postanowilem u mechanika ustawic kat wtrysku, cos tam poprzestawial. i ze spalania na postoju 0.6 zrobilo mi sie 0.9l/h.
jezdzilem tak rok ale zaczelo mnie to wkurzac duzo palilo auto pozatym wszystko bylo ok.
dzis pojechalem do tego mechanika i poprosilem o ponowne podpiecie kompa, na kompie wyszlo ze mam parametry dobre na jalowym biegu wachalo sie na plusie od 0,5 - 1,2. czyli dobrze ale na tym wlasnie ustawieniu auto pali 0,9 na jalowym biegu.
przestawilismy troche i na liczniku pojawilo sie oczekuwane 0,6 l/h :), ale..... juz na kompie ktory podpial pan mechanik pokazywalo sie 7,1 na olusie. i tak zostawilismy, ale gdzie to do parametrow bliskim zero . null.? dlaczego tak u mnie jest? :kac:
Tak naprawde niewiem co chcesz konkretnie uzyskać jakoś chaotycznie to opisałeś jak chwilowe w aucie pokazuje ci 0.6l/h to tak to zostaw i nie kopaj więcejjak zaczniesz kręcić i nagle zrobi ci sie na kompie w aucie chwi.sp.0.0(!)-0.1 to dopiero bedziesz miał jazde bez trzymanki u mnie tak fachowcy z aso namieszali że jeszcze prywatnie przez pół roku niepotrafiłem go ogarnąć-teraz już na szczęcie wszystko gada dzięki koledze z tego forum zaco mu po STOKROĆ DZIĘKUJE jakby nie on to podejrzewam że do dzisiaj bym walczył z autem.Chwilowe można kątem synhr.mechanicznie lub przez mape poprawić.(ps.u mnie kąt synchr.jest na -2)radość z jazdy bezcenna :-)

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
marmi m
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 743
Rejestracja: pn sie 08, 2011 23:08
Lokalizacja: K-ce

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: marmi m » czw lut 23, 2012 14:51

ktoś podpowie jak ustawić ten wałek żeby byl na 0.0?? bo wszystkie linki sa nieaktywne a wkurza mnie spalanie 0,9l na kompie...


CC 1,7CDTI --> VW GOLF V 1,9TDI -->GOLF 6 2.0TDI CR

Obrazek

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: Haki » czw lut 23, 2012 21:15

http://chomikuj.pl/DCD_/Vag+vw+seat+sko ... 281984.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; :bigok:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
marmi m
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 743
Rejestracja: pn sie 08, 2011 23:08
Lokalizacja: K-ce

Re: Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: marmi m » czw lut 23, 2012 23:31

Pięknie podziękowali :D


CC 1,7CDTI --> VW GOLF V 1,9TDI -->GOLF 6 2.0TDI CR

Obrazek

pawel19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt lut 10, 2012 19:39

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: pawel19 » śr mar 21, 2012 16:26

witam podłącze się do tematu.. mam mk5 tdi bxe. i po ustawieniu na -0,47 spalanie na kopmie chwilowe jest 0.6. na światłach i dmuchawa włączona. to 0.7.. na na ustawieniach na -1,96 jest 0.5. naświatłąch i wantyltor. to 0.6 kiedy przestawiłem tak na troche na -5,88 to chwilowe spalanie było 0,4 wniostek taki że im bardziej na minus to salanie mniejsze.??
i teraz pytanie jak to sie na do rzeczewistego zużycia paliwa.??? i jakie powinno być właściwe ustawienie tego kata wyprzedzenia wtrysku.. z tego co czytałem to ze najlepij w okolicach 0.0..??



Awatar użytkownika
rękawek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr mar 26, 2008 22:10
Lokalizacja: białystok

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: rękawek » ndz kwie 01, 2012 19:25

Panowie a czy zła synchronizacja wałkow moża powodowac padnięcie pompek!???



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: souler » ndz kwie 01, 2012 22:39

nie. pompki padaja od miliona innych rzeczy.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
MD2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 19:34
Lokalizacja: śląskie

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: MD2 » pn kwie 02, 2012 18:58

u mnie wygladało to tak
przed korekcją kąt byl jakieś +5,0 spalanie na postoju pokazywało 0,6
ustawiłem kąt na 0,0 zaczeło pokazywać spalanie jakieś 0,9 - zostawiłem, nie kombinowałem.
po kilku tygodniach jakby ustabilizowało sie i teraz pokazuje juz cały czas 0,6 (ze swiatłami i dmuchawą 0,7)



Awatar użytkownika
cobreti
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 74
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 20:25
Lokalizacja: Piaseczno
Auto: Skoda Octavia 2 FL
Silnik: BLT
Kontakt:

Re: Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: cobreti » sob mar 09, 2013 21:09

Witajcie. Sorki za odgrzanie kotleta ale mam problem. przed wymiana rozrzadu silnik pracowal idealnie i spalanie na postoju bylo ok 0,7-0,8 a kat walka byl na 0, -0.5. Wymienili mi rozrzad i wstawilem od razu nowy walek i teraz mam duzy problem. Na zimnym silniku spalanie na jalowym biegu jest 0.7 litra ale juz po 10-15 min jak zacznie rozgrzewac sie spalanie rosnie mi do 1,9 L/h i tak trzyma sie caly czas jak silnik jest cieply. Przestawialem walek na +2 ale nic nie pomoglo, teraz tuner ustawil mi na +4(moc wyszla 8 KM wiecej) ale spalanie caly czas 1,9 L/h. Co z tym zrobic i co to moze byc za problem??

Czy przestawienie na -2 lub -4 pomoze??


Skoda Octavia 2FL kombi powered by PowerTDI 365KM&664Nm
Wtryskiwacze, Turbiny, Sprzęgła i inne - http://powertdi.pl
REGENERACJA WTRYSKIWACZY http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p6915064

black raven
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: black raven » sob mar 09, 2013 21:29

No to i ja się popytam :) Skoro kąt synchronizacji powinien być ustawiony na 0.0 to zakładam, że auto wtedy powinno chodzić najlepiej. Tak więc czemu przy ustawieniu kąta np na - 2 skutkuje lepszymi wrażeniami z jazdy???



Awatar użytkownika
cobreti
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 74
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 20:25
Lokalizacja: Piaseczno
Auto: Skoda Octavia 2 FL
Silnik: BLT
Kontakt:

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: cobreti » ndz mar 10, 2013 00:31

black raven, ustawiajac na minus wyprzedzasz wtrysk wiec bedziesz mial szybciej paliwo i bedzie lepszy kopniak


Skoda Octavia 2FL kombi powered by PowerTDI 365KM&664Nm
Wtryskiwacze, Turbiny, Sprzęgła i inne - http://powertdi.pl
REGENERACJA WTRYSKIWACZY http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p6915064

lukas1305
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt lis 07, 2008 11:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: lukas1305 » ndz mar 10, 2013 10:09

cobreti pisze:black raven, ustawiajac na minus wyprzedzasz wtrysk wiec bedziesz mial szybciej paliwo i bedzie lepszy kopniak
Zgadzam sie z kol.cobreti u mnie jest na -2...... :satan: nie samochód i spalanie przyzwoite,przy w miare spokojnej jeździe 6,2-6,5.........aha i spalanie chwilowe w miejscu 0,4l/h(bez odbiorników) po załączeniu np.klimy 0,5l/h



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 76 gości