Strona 1 z 2

robi ciśnienie i wywala płyn

: ndz cze 20, 2010 11:25
autor: Bruno77
mam takowy problem zauważyłem ze ostatnio wywala mi płyn ze zbiorniczka chłodnicy
auto podczas jazdy ma ok 70-80 stopni przy bucie ok 150km/h ma te 90
termostat niby puszcza bo dolna rura jest ciepła
uszczelka pod głowicą ok sprawdzana była
nawet wentylator nie zdązy się włączyć a płyn wywala
korek podmieniałem od innego
węże twarde ale da się ugiąć czyli ok
jak zgasze auto i po ok 5-10 minutach odkręce korek wlewu płynu chłodzącego jak jest ciepły to wywala płyn ;/
co to może być
motor 1,9 TDI AFN

: ndz cze 20, 2010 11:50
autor: dawidb1987
Spróbuj pomienić zbiorniczek wyrównawczy i zobacz co sie bedzie dzialo. Zbiorniczek zrobiony jest w dwóch czesci, w plaszczyźnie jest połączony tam może być nieszczelność która nieznacznie wywala płyn pod ciśnieniem.

: ndz cze 20, 2010 11:52
autor: munior
Bruno77 pisze:mam takowy problem zauważyłem ze ostatnio wywala mi płyn ze zbiorniczka chłodnicy
auto podczas jazdy ma ok 70-80 stopni przy bucie ok 150km/h ma te 90
termostat niby puszcza bo dolna rura jest ciepła
uszczelka pod głowicą ok sprawdzana była
nawet wentylator nie zdązy się włączyć a płyn wywala
korek podmieniałem od innego
węże twarde ale da się ugiąć czyli ok
jak zgasze auto i po ok 5-10 minutach odkręce korek wlewu płynu chłodzącego jak jest ciepły to wywala płyn ;/
co to może być
Nie wiem jak sprawdzałeś uszczelkę pod głowicą ale wszystko wskazuje na to że to jest jej wina ,lub pęknietej głowicy

: ndz cze 20, 2010 11:54
autor: zyggy
Kolego Bruno77 miałem to samo w Passacie. Niby wszystko OK, brak spalin w układzie, brak oleju w ukł. chłodzenia i odwrotnie, węże rozdęte i wywala płyn przez przez przelew zbiornika. Nowe korki zbiornika i terrmostat nie pomogły. Przyczyną była uszczelka pod głowicą i minimalny przedmuch do ukł. chłodzenia. Po wymianie w/w uszczelki problemy znikły.

: ndz cze 20, 2010 12:02
autor: morfeusz86r

: ndz cze 20, 2010 12:27
autor: Bruno77
no to lipa wychodzi że uszczelka bo wszystko sprawdzone a przy temp 85-90 stopni rośnie poziom w zbiorniczku :crazy:

: ndz cze 20, 2010 12:47
autor: morfeusz86r
nie uszczelka tylko głowica. planowana była głowica przed założeniem uszczelki?

: ndz cze 20, 2010 12:57
autor: Bruno77
morfeusz86r, nie wymieniałem uszczelki ani nic byłem u mechanika obbadał posprawdzał i stwierdził że to nie uszczelka bo węzę ok, nie dymi, oleju w wodzie nie ma i odwrotnie, w zbiorniczku nie było bombelków powietrza itd ale widać się mylił
ps jaki jest koszt roboty z częściami???

: ndz cze 20, 2010 13:05
autor: $iwy
Miałem dokładnie to samo co Ty (ASV)
I okazało się dokładnie to samo co opisał kolega w artykule :bajer:

: ndz cze 20, 2010 17:28
autor: morfeusz86r
ja też miałem to samo. najłatwiej to sprawdzić na zimnym silniku zanim osiągnie 70*C
przyspieszyć z pedałem w podłodze parę razy i odkręcić korek, jak wyrzuci płyn to głowica do planowania i nowa uszczelka

: ndz cze 20, 2010 17:42
autor: michal880913
kolego ja mialem taki sam przypadek jak ty w tdi, zapchany byl ten wezyk co idzie ze zbiorniczka wyrownawczego do odpwietrzania ukladu chlodzacego, u mnie w tdi idzie to krucca gdzie jest termostat, wezyk byl zapchany,odepnij go od zbiorniczka i pusc go na dół i zobacz czy plyn poleci,u mnie mechanicy juz mieli wymieniac uszczelke pod glowica ale zabralem goferka od nich i sam zrobilem hehe

: ndz cze 20, 2010 20:02
autor: Bruno77
morfeusz86r, on nie wyrzuca płynu puki nie osiągnie tych ok 80-90 stopni można mu butować itd i jest ok
michal880913 pisze:zapchany byl ten wezyk co idzie ze zbiorniczka wyrownawczego do odpwietrzania ukladu chlodzacego
to raczej odpada bo coś tam leci z niego płyn

: ndz cze 20, 2010 20:28
autor: hanti
Bruno77, wszystko wskazuje, tak jak pisali koledzy wcześniej, na głowicę lub uszczelkę.
A nie miałeś wcześniej jakiejś sytuacji, gdzie mogłeś ją przegrzać??

: ndz cze 20, 2010 20:30
autor: arwam
zmienić górny przewód od zbiorniczka wyrównawczego jak nie pomoże to korek jeszcze można spróbować od kogoś z podobnym silnikiem podmienić a jak nadal to samo to głowica do góry i uszczelka pod głowicą do wymiany.