Strona 1 z 2

wymiana silnika

: sob cze 19, 2010 22:30
autor: dawidb1987
Szykuje sie do wymiany silnika w moim MK3. Dzwonilem po kilku mechanikach i jeden z nich stwierdzil ze posiada motor z MK4 TDI 110 PS i jest mozliwe zeby go bez problemu wstawić. Czy to możliwe bez zbednych modyfikacji???

: ndz cze 20, 2010 00:09
autor: yesterday
zobacz sobie silnik w golfie 3 a golfie iv

: ndz cze 20, 2010 01:44
autor: gOOzOl
wsadzic mozna wszystko :) ale mozna sobie na sile zrobic problem. 110 to pewnie bedzie ASV, czyli nowszy AFN, komp 16 bit czyli to samo co AHU. powinno to dzialac :bajer:

: ndz cze 20, 2010 10:40
autor: dawidb1987
a co ze 110 knnym AFN z MK3, bedzie z tym problem wielki???
moze przedstawie sytuacje od poczatku. Podczas jazdy przez zbiorniczek wyrównawczy wywaliło mi cały płyn chłodzacy, zrobiłem moze 15 km :/ ( moja głupota ) i zaczeło cos stukać. Mechanik stwierdził ze to panweka. Nie znam sie ale powiedział ze taniej wyjdzie mi wymienić cały motor niż robić ten.

: ndz cze 20, 2010 10:45
autor: Enten
mechanicznie mocowanie silnika na łapach i do skrzyni masz to samo co 1Z.
Osprzęt coś się różni. Chyba sterowanie turbiną. Szczerze nie wiem i nie będę czarował.
W każdym bądź razie ja bym nie cudował na Twoim miejscu i wrzucił ponownie 1Z...

: ndz cze 20, 2010 10:50
autor: dawidb1987
nie powiedziałem ze mam 1Z, w moim MK3 siedzi AHU jesli to jakaś różnica

[ Dodano: 20 Cze 2010 10:50 ]
nie powiedziałem ze mam 1Z, w moim MK3 siedzi AHU jesli to jakaś różnica na mocowaniach

: ndz cze 20, 2010 10:56
autor: Enten
mea culpa jakiś nieprzytomny jestem.... :(
jeśli tak to powinno to banglać :)

: ndz cze 20, 2010 10:59
autor: dawidb1987
ostatnie pytanie. Ile kosztuje taka wymiana motoru???

: ndz cze 20, 2010 11:03
autor: Enten
ceny są różne.... od 200 do 500 powinieneś to ogarnąć za samą robociznę

: ndz cze 20, 2010 11:13
autor: dawidb1987
rece opadają :( no ale nic. Dziekuje za pomoc :pub: sie należy ;)

[ Dodano: 20 Cze 2010 11:24 ]
dajmy na to ze wsadze 110KM. Powiedzcie mi czy musze w takim wypadku wymieniać dowód rejestracyjny i w karte pojazdu cos wbijać??? Jak to działa?

: ndz cze 20, 2010 11:37
autor: Enten
jeśli nie zmieniasz pojemności to ja bym sobie oszczędził kosztów...

: ndz cze 20, 2010 11:42
autor: dawidb1987
no i wszystko juz wiem :D

: ndz cze 20, 2010 12:00
autor: morfeusz86r
dawidb1987 pisze:Czy to możliwe bez zbednych modyfikacji???
musisz mieć kompletny motor z pompą, wtryskami, ECU, turbo może zostać twoje.
pasuje P&P w miejsce starego
dawidb1987 pisze:dajmy na to ze wsadze 110KM. Powiedzcie mi czy musze w takim wypadku wymieniać dowód rejestracyjny i w karte pojazdu cos wbijać??? Jak to działa?
jak nie zmieniasz pojemności to nie musisz zgłaszać.
w twoim wypadku nic nie musisz robić bo wszystkie diesle w mk3 i mk4 o 1.9

: ndz cze 20, 2010 12:11
autor: munior
dawidb1987 pisze:nie powiedziałem ze mam 1Z, w moim MK3 siedzi AHU jesli to jakaś różnica na mocowaniach
AHU to praktycznie to samo co 1Z rózni sie tylko osprzętem .Jak chcesz założyć 110 AFN np.to masz tam turbo ze zmienną geometrią sterowaną podciśnieniem ,a u ciebie jest" normalna" turbina której zawór upustowy WG sterowany jest ciśnieniem .Czyli nie będzie gadał AFN z twoim kompem przynajmniej na pewno w kwesti sterowania turbiną.A tak wogóle to silnik 90 koni jest taki sam jak 110 przynajmniej w przypadku 1Z ,AHU ,AFN i paru innych .90konne 1Z czy AHU róznią się od AFN wtryskami ,programem w ECU i turbiną .Bez większego problemu możesz zrobić z 1Z czy AHU 110 koni wymieniając wtryskiwacze z 0,185 na 0,205 i po małej korekcie map w sterowniku masz powyżej 100koników