dziwny dźwięk, pisk, jakby turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

dziwny dźwięk, pisk, jakby turbo

Post autor: superkasztan » czw maja 06, 2010 22:45

Witam

Mam od niedawna td w moim golfie. Turbina t-2 od początku ze sporymi luzami.
Jak zainstalowałem motor fajnie to śmigało i korzystałem z mocy :D
dodam że ładowanie mam do 0,9
zrobiłem gov. moda
wywaliłem podkładkę na bost pinie,
obróciłem go we właściwą stronę :P

Silnik żłopie olej.
Zauważyłem że jak zdmuchnęło wężyk na kolektorze ssącym co idzie do LDA i zegara to pojawiał się dźwięk przy przyśpieszaniu jak by deski ciąć na krajzydze, ale tak przez chwilę
Może to jakiś zbieg okoliczności ale jak założyłem wężyk z powrotem dziwny dźwięk się już nie pojawiał.

Dziś wywaliłem intercooler bo był dziurawy, no i jak wyjechałem znów zaczęło mi "piłować deski" to nie jest stały dźwięk, ale przy przyśpieszaniu się pojawia. pojawia i znika.

Co to może być ??
czy to mogą trzeć łopatki turbiny o muszle ?? czy to raczej co innego??

Jeszcze ogólne pytanie, luz jest wyraźnie wyczuwalny na wirniku, promieniowy z 3 mm osiowy z 1 mm spokojnie a turbo ładuje prawie 1 bar.
Było już regenerowane ( takie dostałem )
Czym się to może skończyć?? codziennie śmigam kawałek autostradą, lipa by była jak by mi silnik rozkwitł na środkowym pasie :P

Pozdrawiam


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt maja 07, 2010 07:29

superkasztan pisze:promieniowy z 3 mm osiowy z 1 mm
To mi wystarczy-turbo out!
Zakładaj coś większego,używanego bez takich luzów zwłaszcza osiowego,a będzie cicho i oleju też nie powinno ubywać.
superkasztan pisze:Czym się to może skończyć?
Tym,że łopatki wysypią się do silnika,olej pójdzie na tłoki i pognie korby,albo dostanie samozapłonu i nie zgasisz silnika kluczykiem w efekcie czego,korby wyjdą z niego bokiem i odlecą siną dal :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

turbo

Post autor: superkasztan » pt maja 07, 2010 08:18

No tak to że turbo jest do śmieci wiem,
mam dwie T-3 ale też mają luz, nie taki wielki ale wyczuwalny pod palcami.
Zastanawiałem się na regeneracją jednej przed założeniem.
Nawet już rozmawiałem z jednym kolegą tu z forum na ten temat.
Ale różne opinie są o regeneracji, a ja jeszcze zamierzam ją kręcić mocniej niż fabryka przewiduje.

Dziś jechałem i już nie jestem pewien że to wirnik sprężarki, to jak by coś wpadało w rezonans, tylko nie wiem co. Nie mam blachy która przykręcona jet pomiędzy down pipe a kolektor wydechowy.

Najbardziej się boje tego zassania oleju, ale już wiem co mam zrobić w takiej sytuacji :P

Czy mocne dymienie z odmy to wina rozklekotanej sprężarki??

Pozdr


Somewhere in Nowhere

arwam

Post autor: arwam » pt maja 07, 2010 08:35

superkasztan pisze:mam dwie T-3 ale też mają luz, nie taki wielki ale wyczuwalny pod palcami.
w przypadku T3 lekki luz zawsze będzie. często luz który kwalifikuje T2 do regeneracji lub wymiany w T3 jest normą.
określ jakiej wielkości jest luz.
ale najprawdopodobniej masz dore turbiny.
przy sprawdzaniu zwróć uwagę czy łopatki wirników po obywdu stronach nie dostają do obudowy.

co do regeneracji ja bym na Twoim miejscu poszukał sprawnej używki jeśli Twoje nie będą się nadawać do użytku.
nikt tak nie wyważy jak fabryka a jeśli turbo przelatało bez awarii 20lat to jeśli nie jest zniszczone to dlaczego miałoby nie śmigać dalej?

superkasztan pisze:Dziś jechałem i już nie jestem pewien że to wirnik sprężarki, to jak by coś wpadało w rezonans, tylko nie wiem co. Nie mam blachy która przykręcona jet pomiędzy down pipe a kolektor wydechowy.
jeśli turbo jest dobrze przykręcone do kolektora i down pipe do turba to nie tutaj będzie leżeć wina. ja też nigdy jej nie miałem i czegoś takiego również nie miałem.

superkasztan pisze:Czy mocne dymienie z odmy to wina rozklekotanej sprężarki??
dymienie z odmy jest spowodowane zużyciem pierścieni tłokowych.
uszczelniających a jeśli silnik żre olej to podejrzewa że i olejowych również

[ Dodano: 07 Maj 2010 08:36 ]
superkasztan, smień silnik w profilu bo masz JP a zapewne masz SB lub może RA?



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

silnior

Post autor: superkasztan » pt maja 07, 2010 08:50

No tak był JP teraz jest CY
z osprzętem z SB :D

Mi tam luz na turbinie przeszkadzał nie będzie, nie chcę tylko by silnik brał olej przez ten luz.
Nie jest w żadnej na tyle duży żeby łopatki tarły o muszle.

Teraz planuje zdjąć głowicę, wymienić uszczelkę pod głowicą na metalową, wymienić uszczelniacze na zaworach i te nieszczęsne pierścienie.
Czasami jak zapalę zimny silnik i chwilę pochodzi zaczyna strasznie dymić. Dym jest szary, dymi jakiś czas i przestaje.

Jestem trochę wpieniony, bo za silnik dałem 1000, za części by go przerobić na poprzeczny ( był z audi) jeszcze się nie rozliczyłem, wymieniłem wszystkie simeringi, uszczelki ( oprócz tej z pod głowicy ) a tu takie jaja z tym motorem.

Zastanawiam się czy to wszystko ma sens, czy wystarczy wymienić pierścienie i założyć tą t-3 i będzie git, czy się nie roze..ra coś dalej.

ehhh

pozdro


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
nikusss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr gru 27, 2006 16:16
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nikusss » pt maja 07, 2010 09:40

to moze cie *#cenzura#* i powiem ze silnik z ktorego zrezygnowales odemnie (1V) smiga dalej jak zly, nakulalem nim jeszcze w padlej budzie 5kkm, oleju nie ruszyl, nie dymi i okazalo sie ze ktos tam wtrynil k24 :P



arwam

Post autor: arwam » pt maja 07, 2010 14:52

superkasztan, to czeka cię nie miła niespodzianka.
do Cy nie będzie pasować bez przeróbek metalowa uszczelka.
jeśli silnik masz na płytkach to nie nie da się bez kombinacji założyć metalowej uszczelki.
superkasztan pisze:Zastanawiam się czy to wszystko ma sens, czy wystarczy wymienić pierścienie i założyć tą t-3 i będzie git, czy się nie roze..ra coś dalej.
to już zależy od Ciebie.
jeśli umiesz zrobić sobie wszystko sam to pierścienie i uszczelka nie powinny przekroczyć 200zł.
ale ja bym reklamował silnik jeśli miał być GIT.
tylko wrzuć T3 i trochępojeździj jeśli nadal będzie ubywać oleju to już silnik będzie do roboty, zakłądając że turbiny masz dobre.

można też iść w duży motor w lekkiej budzie spalanie jest praktycznie takie samo jak w 1.6 lub mniejsze a osiągi lepsze choć przy niższych obrotach.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt maja 07, 2010 15:19

arwam pisze:pierścienie i uszczelka nie powinny przekroczyć 200zł.
:goof: ...pierścienie Goetze-35 zeta/1 kpl.+ uszczelka Elring-ok.110zeta=250zeta :bajer:
Coś to mało Ci wyszło Panie Arku...chyba,że miałeś na myśli najniższą półkę... :grin:
Poza tym,ja bym na razie nie pchał się niepotrzebnie w koszty,bo być może olej żłopał przez suszarkę.Poczekałbym na efekty po zmianie turbinki i wtedy ewentualnie podjął odpowiednie kroki.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

ała

Post autor: superkasztan » pt maja 07, 2010 21:11

Heja

dziękuje za zainteresowanie

pierścienie Goetze 158
nie wiedziałem że uszczelka jest taka droga 110 :/
do tego śruby 50
uszczelka miski 25 ( żeby wymienić pierścionki trzeba by miskę zrzucić )
uszczelka dekla 50
liźnięcie głowicy 30
uszczelaniacze zaworów ????

Czyli po lekku 450 :/ ajć


Mój CY ma głowicę hydro
tak że nie powinno być problemu z uszczelką

Właśnie się zastanawiałem czy nie lepiej by było najpierw zmierzyć mu ciśnienie sprężania.
O reklamacji raczej nie ma mowy, silnik mam już ponad 1,5 roku.
cholera wie czy jak leżał w garażu to nie zardzewiały gary.
Wrzuciłem go z dwa miechy temu.

Myślałem o przekładce turbiny razem z robotą głowicy, ale radzicie najpierw samo turbo przełożyć??
mam jeszcze jeden brak, nie mam spływu do T-3

Orientuje się ktoś gdzie w Żorach można zmierzyć ciśnienie sprężania ??

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt maja 07, 2010 21:22 przez superkasztan, łącznie zmieniany 2 razy.


Somewhere in Nowhere

cypiss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:02
Lokalizacja: Giżycko i okolice
Kontakt:

Post autor: cypiss » pt maja 07, 2010 21:12

Michaś_1977 pisze: Tym,że łopatki wysypią się do silnika,olej pójdzie na tłoki i pognie korby,albo dostanie samozapłonu i nie zgasisz silnika kluczykiem w efekcie czego,korby wyjdą z niego bokiem i odlecą siną dal :bajer:
To jest taka pesymistyczna wersja wydarzeń :P U mnie skończyło się na samozapłonie i spalonym sprzęgle(chciałem go zadusić to spaliłem sprzęgło, ale zgasł) ;]



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt maja 07, 2010 21:29

superkasztan pisze:Właśnie się zastanawiałem czy nie lepiej by było najpierw zmierzyć mu ciśnienie sprężania.
:bigok:
superkasztan pisze:cholera wie czy jak leżał w garażu to nie zardzewiały gary.
Jak nie miał wykręconych wtrysków,świec,to nie miało prawa nic zardzewieć.
superkasztan pisze:mam jeszcze jeden brak, nie mam spływu do T-3
Może uda Ci się jakoś dorobić...
cypiss pisze:To jest taka pesymistyczna wersja wydarzeń :P
A jest jakaś optymistyczna,gdy pod maską zacznie coś się rozsypywać?... :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » pt maja 07, 2010 22:48

nie wiedziałem że uszczelka jest taka droga 110 :/
do staych silników na płytkach uszczelka El-Ring kosztuje w granicach 60zł
Mój CY ma głowicę hydro
daj foto bo mi się to coś nie widzi.

Michaś_1977 pisze:Może uda Ci się jakoś dorobić...
to akurat łatwe jest.



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

foto

Post autor: superkasztan » pt maja 07, 2010 23:17

Anie mam foty co by dobrze było głowicę widać ale na bloku jest wybite CY
Wiem po czym poznać hydro od płytkowej, ma dodatkowy kanał olejowy, za pompą paliwa
I taka jest w moim silniku.
Wiem że ten typ był klepany od początku lat 80 do 87 albo 89 nie jestem pewien,
może był dłubany, ale pompa miała jeszcze porobione farbą znaki, ja pierwszy ją rozbierałem, a silnik wyglądał bardzo czysto i miał być igła :)
Jak go zobaczyłem to się napaliłem i kupiłem.

Teraz żałuje że nie zbierałem na tdi

Muszę go doprowadzić do stanu dobrego, dzienni robię 100 km i nie chcę co tankowanie dolewać pół litra oleju

Dodam jeszcze że byłem taki mądry ( wymieniłem wszystkie simeringi ) że zalałem motor full syntetycznym olejem z shela :)


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Somewhere in Nowhere

arwam

Post autor: arwam » sob maja 08, 2010 10:57

superkasztan pisze:Dodam jeszcze że byłem taki mądry ( wymieniłem wszystkie simeringi ) że zalałem motor full syntetycznym olejem z shela :)
zmień na Mobil'a 5W50 też syntetyk ale nie będzie znikał z silnika, jeśli ten nie jest już zbyt zużyty.
ogólnie w 1.6TD olej ma bardzo ciężkie warunki pracy.

ja śmigałem na identycznym silniku JR również na płytkach na tym oleju i się sprawdzał świetnie

i widzę że turbo masz od Audi 80 :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości