dziwny dźwięk, pisk, jakby turbo
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- superkasztan
- Użytkownik
- Posty: 320
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
dziwny dźwięk, pisk, jakby turbo
Witam
Mam od niedawna td w moim golfie. Turbina t-2 od początku ze sporymi luzami.
Jak zainstalowałem motor fajnie to śmigało i korzystałem z mocy
dodam że ładowanie mam do 0,9
zrobiłem gov. moda
wywaliłem podkładkę na bost pinie,
obróciłem go we właściwą stronę
Silnik żłopie olej.
Zauważyłem że jak zdmuchnęło wężyk na kolektorze ssącym co idzie do LDA i zegara to pojawiał się dźwięk przy przyśpieszaniu jak by deski ciąć na krajzydze, ale tak przez chwilę
Może to jakiś zbieg okoliczności ale jak założyłem wężyk z powrotem dziwny dźwięk się już nie pojawiał.
Dziś wywaliłem intercooler bo był dziurawy, no i jak wyjechałem znów zaczęło mi "piłować deski" to nie jest stały dźwięk, ale przy przyśpieszaniu się pojawia. pojawia i znika.
Co to może być ??
czy to mogą trzeć łopatki turbiny o muszle ?? czy to raczej co innego??
Jeszcze ogólne pytanie, luz jest wyraźnie wyczuwalny na wirniku, promieniowy z 3 mm osiowy z 1 mm spokojnie a turbo ładuje prawie 1 bar.
Było już regenerowane ( takie dostałem )
Czym się to może skończyć?? codziennie śmigam kawałek autostradą, lipa by była jak by mi silnik rozkwitł na środkowym pasie
Pozdrawiam
Mam od niedawna td w moim golfie. Turbina t-2 od początku ze sporymi luzami.
Jak zainstalowałem motor fajnie to śmigało i korzystałem z mocy
dodam że ładowanie mam do 0,9
zrobiłem gov. moda
wywaliłem podkładkę na bost pinie,
obróciłem go we właściwą stronę
Silnik żłopie olej.
Zauważyłem że jak zdmuchnęło wężyk na kolektorze ssącym co idzie do LDA i zegara to pojawiał się dźwięk przy przyśpieszaniu jak by deski ciąć na krajzydze, ale tak przez chwilę
Może to jakiś zbieg okoliczności ale jak założyłem wężyk z powrotem dziwny dźwięk się już nie pojawiał.
Dziś wywaliłem intercooler bo był dziurawy, no i jak wyjechałem znów zaczęło mi "piłować deski" to nie jest stały dźwięk, ale przy przyśpieszaniu się pojawia. pojawia i znika.
Co to może być ??
czy to mogą trzeć łopatki turbiny o muszle ?? czy to raczej co innego??
Jeszcze ogólne pytanie, luz jest wyraźnie wyczuwalny na wirniku, promieniowy z 3 mm osiowy z 1 mm spokojnie a turbo ładuje prawie 1 bar.
Było już regenerowane ( takie dostałem )
Czym się to może skończyć?? codziennie śmigam kawałek autostradą, lipa by była jak by mi silnik rozkwitł na środkowym pasie
Pozdrawiam
Somewhere in Nowhere
- Michał_1977
- _
- Posty: 14128
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
To mi wystarczy-turbo out!superkasztan pisze:promieniowy z 3 mm osiowy z 1 mm
Zakładaj coś większego,używanego bez takich luzów zwłaszcza osiowego,a będzie cicho i oleju też nie powinno ubywać.
Tym,że łopatki wysypią się do silnika,olej pójdzie na tłoki i pognie korby,albo dostanie samozapłonu i nie zgasisz silnika kluczykiem w efekcie czego,korby wyjdą z niego bokiem i odlecą siną dalsuperkasztan pisze:Czym się to może skończyć?
- superkasztan
- Użytkownik
- Posty: 320
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
turbo
No tak to że turbo jest do śmieci wiem,
mam dwie T-3 ale też mają luz, nie taki wielki ale wyczuwalny pod palcami.
Zastanawiałem się na regeneracją jednej przed założeniem.
Nawet już rozmawiałem z jednym kolegą tu z forum na ten temat.
Ale różne opinie są o regeneracji, a ja jeszcze zamierzam ją kręcić mocniej niż fabryka przewiduje.
Dziś jechałem i już nie jestem pewien że to wirnik sprężarki, to jak by coś wpadało w rezonans, tylko nie wiem co. Nie mam blachy która przykręcona jet pomiędzy down pipe a kolektor wydechowy.
Najbardziej się boje tego zassania oleju, ale już wiem co mam zrobić w takiej sytuacji
Czy mocne dymienie z odmy to wina rozklekotanej sprężarki??
Pozdr
mam dwie T-3 ale też mają luz, nie taki wielki ale wyczuwalny pod palcami.
Zastanawiałem się na regeneracją jednej przed założeniem.
Nawet już rozmawiałem z jednym kolegą tu z forum na ten temat.
Ale różne opinie są o regeneracji, a ja jeszcze zamierzam ją kręcić mocniej niż fabryka przewiduje.
Dziś jechałem i już nie jestem pewien że to wirnik sprężarki, to jak by coś wpadało w rezonans, tylko nie wiem co. Nie mam blachy która przykręcona jet pomiędzy down pipe a kolektor wydechowy.
Najbardziej się boje tego zassania oleju, ale już wiem co mam zrobić w takiej sytuacji
Czy mocne dymienie z odmy to wina rozklekotanej sprężarki??
Pozdr
Somewhere in Nowhere
w przypadku T3 lekki luz zawsze będzie. często luz który kwalifikuje T2 do regeneracji lub wymiany w T3 jest normą.superkasztan pisze:mam dwie T-3 ale też mają luz, nie taki wielki ale wyczuwalny pod palcami.
określ jakiej wielkości jest luz.
ale najprawdopodobniej masz dore turbiny.
przy sprawdzaniu zwróć uwagę czy łopatki wirników po obywdu stronach nie dostają do obudowy.
co do regeneracji ja bym na Twoim miejscu poszukał sprawnej używki jeśli Twoje nie będą się nadawać do użytku.
nikt tak nie wyważy jak fabryka a jeśli turbo przelatało bez awarii 20lat to jeśli nie jest zniszczone to dlaczego miałoby nie śmigać dalej?
jeśli turbo jest dobrze przykręcone do kolektora i down pipe do turba to nie tutaj będzie leżeć wina. ja też nigdy jej nie miałem i czegoś takiego również nie miałem.superkasztan pisze:Dziś jechałem i już nie jestem pewien że to wirnik sprężarki, to jak by coś wpadało w rezonans, tylko nie wiem co. Nie mam blachy która przykręcona jet pomiędzy down pipe a kolektor wydechowy.
dymienie z odmy jest spowodowane zużyciem pierścieni tłokowych.superkasztan pisze:Czy mocne dymienie z odmy to wina rozklekotanej sprężarki??
uszczelniających a jeśli silnik żre olej to podejrzewa że i olejowych również
[ Dodano: 07 Maj 2010 08:36 ]
superkasztan, smień silnik w profilu bo masz JP a zapewne masz SB lub może RA?
- superkasztan
- Użytkownik
- Posty: 320
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
silnior
No tak był JP teraz jest CY
z osprzętem z SB
Mi tam luz na turbinie przeszkadzał nie będzie, nie chcę tylko by silnik brał olej przez ten luz.
Nie jest w żadnej na tyle duży żeby łopatki tarły o muszle.
Teraz planuje zdjąć głowicę, wymienić uszczelkę pod głowicą na metalową, wymienić uszczelniacze na zaworach i te nieszczęsne pierścienie.
Czasami jak zapalę zimny silnik i chwilę pochodzi zaczyna strasznie dymić. Dym jest szary, dymi jakiś czas i przestaje.
Jestem trochę wpieniony, bo za silnik dałem 1000, za części by go przerobić na poprzeczny ( był z audi) jeszcze się nie rozliczyłem, wymieniłem wszystkie simeringi, uszczelki ( oprócz tej z pod głowicy ) a tu takie jaja z tym motorem.
Zastanawiam się czy to wszystko ma sens, czy wystarczy wymienić pierścienie i założyć tą t-3 i będzie git, czy się nie roze..ra coś dalej.
ehhh
pozdro
z osprzętem z SB
Mi tam luz na turbinie przeszkadzał nie będzie, nie chcę tylko by silnik brał olej przez ten luz.
Nie jest w żadnej na tyle duży żeby łopatki tarły o muszle.
Teraz planuje zdjąć głowicę, wymienić uszczelkę pod głowicą na metalową, wymienić uszczelniacze na zaworach i te nieszczęsne pierścienie.
Czasami jak zapalę zimny silnik i chwilę pochodzi zaczyna strasznie dymić. Dym jest szary, dymi jakiś czas i przestaje.
Jestem trochę wpieniony, bo za silnik dałem 1000, za części by go przerobić na poprzeczny ( był z audi) jeszcze się nie rozliczyłem, wymieniłem wszystkie simeringi, uszczelki ( oprócz tej z pod głowicy ) a tu takie jaja z tym motorem.
Zastanawiam się czy to wszystko ma sens, czy wystarczy wymienić pierścienie i założyć tą t-3 i będzie git, czy się nie roze..ra coś dalej.
ehhh
pozdro
Somewhere in Nowhere
superkasztan, to czeka cię nie miła niespodzianka.
do Cy nie będzie pasować bez przeróbek metalowa uszczelka.
jeśli silnik masz na płytkach to nie nie da się bez kombinacji założyć metalowej uszczelki.
jeśli umiesz zrobić sobie wszystko sam to pierścienie i uszczelka nie powinny przekroczyć 200zł.
ale ja bym reklamował silnik jeśli miał być GIT.
tylko wrzuć T3 i trochępojeździj jeśli nadal będzie ubywać oleju to już silnik będzie do roboty, zakłądając że turbiny masz dobre.
można też iść w duży motor w lekkiej budzie spalanie jest praktycznie takie samo jak w 1.6 lub mniejsze a osiągi lepsze choć przy niższych obrotach.
do Cy nie będzie pasować bez przeróbek metalowa uszczelka.
jeśli silnik masz na płytkach to nie nie da się bez kombinacji założyć metalowej uszczelki.
to już zależy od Ciebie.superkasztan pisze:Zastanawiam się czy to wszystko ma sens, czy wystarczy wymienić pierścienie i założyć tą t-3 i będzie git, czy się nie roze..ra coś dalej.
jeśli umiesz zrobić sobie wszystko sam to pierścienie i uszczelka nie powinny przekroczyć 200zł.
ale ja bym reklamował silnik jeśli miał być GIT.
tylko wrzuć T3 i trochępojeździj jeśli nadal będzie ubywać oleju to już silnik będzie do roboty, zakłądając że turbiny masz dobre.
można też iść w duży motor w lekkiej budzie spalanie jest praktycznie takie samo jak w 1.6 lub mniejsze a osiągi lepsze choć przy niższych obrotach.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14128
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
...pierścienie Goetze-35 zeta/1 kpl.+ uszczelka Elring-ok.110zeta=250zetaarwam pisze:pierścienie i uszczelka nie powinny przekroczyć 200zł.
Coś to mało Ci wyszło Panie Arku...chyba,że miałeś na myśli najniższą półkę...
Poza tym,ja bym na razie nie pchał się niepotrzebnie w koszty,bo być może olej żłopał przez suszarkę.Poczekałbym na efekty po zmianie turbinki i wtedy ewentualnie podjął odpowiednie kroki.
- superkasztan
- Użytkownik
- Posty: 320
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
ała
Heja
dziękuje za zainteresowanie
pierścienie Goetze 158
nie wiedziałem że uszczelka jest taka droga 110 :/
do tego śruby 50
uszczelka miski 25 ( żeby wymienić pierścionki trzeba by miskę zrzucić )
uszczelka dekla 50
liźnięcie głowicy 30
uszczelaniacze zaworów ????
Czyli po lekku 450 :/ ajć
Mój CY ma głowicę hydro
tak że nie powinno być problemu z uszczelką
Właśnie się zastanawiałem czy nie lepiej by było najpierw zmierzyć mu ciśnienie sprężania.
O reklamacji raczej nie ma mowy, silnik mam już ponad 1,5 roku.
cholera wie czy jak leżał w garażu to nie zardzewiały gary.
Wrzuciłem go z dwa miechy temu.
Myślałem o przekładce turbiny razem z robotą głowicy, ale radzicie najpierw samo turbo przełożyć??
mam jeszcze jeden brak, nie mam spływu do T-3
Orientuje się ktoś gdzie w Żorach można zmierzyć ciśnienie sprężania ??
Pozdrawiam
dziękuje za zainteresowanie
pierścienie Goetze 158
nie wiedziałem że uszczelka jest taka droga 110 :/
do tego śruby 50
uszczelka miski 25 ( żeby wymienić pierścionki trzeba by miskę zrzucić )
uszczelka dekla 50
liźnięcie głowicy 30
uszczelaniacze zaworów ????
Czyli po lekku 450 :/ ajć
Mój CY ma głowicę hydro
tak że nie powinno być problemu z uszczelką
Właśnie się zastanawiałem czy nie lepiej by było najpierw zmierzyć mu ciśnienie sprężania.
O reklamacji raczej nie ma mowy, silnik mam już ponad 1,5 roku.
cholera wie czy jak leżał w garażu to nie zardzewiały gary.
Wrzuciłem go z dwa miechy temu.
Myślałem o przekładce turbiny razem z robotą głowicy, ale radzicie najpierw samo turbo przełożyć??
mam jeszcze jeden brak, nie mam spływu do T-3
Orientuje się ktoś gdzie w Żorach można zmierzyć ciśnienie sprężania ??
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt maja 07, 2010 21:22 przez superkasztan, łącznie zmieniany 2 razy.
Somewhere in Nowhere
-
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:02
- Lokalizacja: Giżycko i okolice
- Kontakt:
To jest taka pesymistyczna wersja wydarzeń U mnie skończyło się na samozapłonie i spalonym sprzęgle(chciałem go zadusić to spaliłem sprzęgło, ale zgasł) ;]Michaś_1977 pisze: Tym,że łopatki wysypią się do silnika,olej pójdzie na tłoki i pognie korby,albo dostanie samozapłonu i nie zgasisz silnika kluczykiem w efekcie czego,korby wyjdą z niego bokiem i odlecą siną dal
- Michał_1977
- _
- Posty: 14128
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
superkasztan pisze:Właśnie się zastanawiałem czy nie lepiej by było najpierw zmierzyć mu ciśnienie sprężania.
Jak nie miał wykręconych wtrysków,świec,to nie miało prawa nic zardzewieć.superkasztan pisze:cholera wie czy jak leżał w garażu to nie zardzewiały gary.
Może uda Ci się jakoś dorobić...superkasztan pisze:mam jeszcze jeden brak, nie mam spływu do T-3
A jest jakaś optymistyczna,gdy pod maską zacznie coś się rozsypywać?...cypiss pisze:To jest taka pesymistyczna wersja wydarzeń
- superkasztan
- Użytkownik
- Posty: 320
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
foto
Anie mam foty co by dobrze było głowicę widać ale na bloku jest wybite CY
Wiem po czym poznać hydro od płytkowej, ma dodatkowy kanał olejowy, za pompą paliwa
I taka jest w moim silniku.
Wiem że ten typ był klepany od początku lat 80 do 87 albo 89 nie jestem pewien,
może był dłubany, ale pompa miała jeszcze porobione farbą znaki, ja pierwszy ją rozbierałem, a silnik wyglądał bardzo czysto i miał być igła
Jak go zobaczyłem to się napaliłem i kupiłem.
Teraz żałuje że nie zbierałem na tdi
Muszę go doprowadzić do stanu dobrego, dzienni robię 100 km i nie chcę co tankowanie dolewać pół litra oleju
Dodam jeszcze że byłem taki mądry ( wymieniłem wszystkie simeringi ) że zalałem motor full syntetycznym olejem z shela
Wiem po czym poznać hydro od płytkowej, ma dodatkowy kanał olejowy, za pompą paliwa
I taka jest w moim silniku.
Wiem że ten typ był klepany od początku lat 80 do 87 albo 89 nie jestem pewien,
może był dłubany, ale pompa miała jeszcze porobione farbą znaki, ja pierwszy ją rozbierałem, a silnik wyglądał bardzo czysto i miał być igła
Jak go zobaczyłem to się napaliłem i kupiłem.
Teraz żałuje że nie zbierałem na tdi
Muszę go doprowadzić do stanu dobrego, dzienni robię 100 km i nie chcę co tankowanie dolewać pół litra oleju
Dodam jeszcze że byłem taki mądry ( wymieniłem wszystkie simeringi ) że zalałem motor full syntetycznym olejem z shela
Somewhere in Nowhere
zmień na Mobil'a 5W50 też syntetyk ale nie będzie znikał z silnika, jeśli ten nie jest już zbyt zużyty.superkasztan pisze:Dodam jeszcze że byłem taki mądry ( wymieniłem wszystkie simeringi ) że zalałem motor full syntetycznym olejem z shela
ogólnie w 1.6TD olej ma bardzo ciężkie warunki pracy.
ja śmigałem na identycznym silniku JR również na płytkach na tym oleju i się sprawdzał świetnie
i widzę że turbo masz od Audi 80
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości