Strona 1 z 2
					
				BŁĄD EGR PO ZAŚLEPIENIU
				: pn mar 29, 2010 22:06
				autor: pszczolek
				Witam
Po wymianie nowego turbo zaślepiłem za jednym zamachem i EGR.
Wstawilem 2mm blaszke pomiedzy rurka od zaworu EGR a chłodnica spalin.
I teraz jest mały problem poniewaz podczas jazdy potrafi mi wywalic błąd CHECK ENGINE
Podłaczylem Golfa pod Vaga i wyskoczyl nastepujacy błąd
001025 - Układ recyrkulacji spalin: Natężenie przepływu za małe 
               P0401 - 000 -  - 
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01110000
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 2
                    Przebieg: 165494 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2000.00.00
                    Czas: 01:32:29
             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 1722 /min
                    Prędkość: 45.0 km/h
                    Obciążenie: 15.3 %
                    Cykl pracy: 14.6 %
                    Cykl pracy: 100.2 %
                    Ilość powietrza/Obr.: 225.0 mg/suw
                    Ilość powietrza/Obr.: 530.0 mg/suw
Jak to ugrysc zeby wiecej mi się juz nie pokazywał?
Czekam na wasza pomoc 

 
			
					
				
				: wt mar 30, 2010 00:02
				autor: mariusz75
				W Mk V nie można zaślepić EGR-a bez zmiany softu w ECU.
EGR w MK V jest diagnozowany  za pomocą przepływomierza i dlatego jego zaślepienie powoduje natychmiastowy błąd.
I nie pisz że to bzdury że EGR jest diagnozowany za pomocą przepływomierza bo tak jest.
Odetkaj EGR lub jedź na zmianę softu ( dokładnie na wykodowanie go z oprogramowania ECU.)
Kiedyś już na tym forum opisywałem bardzo dokładnie jak i dlaczego wywala błąd po zaślepieniu EGR-a w MK V.  SZUKAJ
			 
			
					
				
				: wt mar 30, 2010 00:36
				autor: Sztomel
				nie w każdym silniku można bezkarnie zaślepić mechanicznie EGR (zabieg dość popularny dla A3 8P na forum Audi A3 w przypadku np. silników BKD), w Twoim przypadku trzeba go również "odciąć" elektronicznie w sofcie ale czy jest taka potrzeba ?
Przeczyść tylko i powinno być OK.
			 
			
					
				
				: wt mar 30, 2010 06:16
				autor: pszczolek
				Ale czy ten błąd ma jakies negatywne skutki dla silnika?
Czy dużo jest zabawy z "wyłączeniem go z ECU" ?
Pozdrawiam
			 
			
					
				
				: wt mar 30, 2010 08:57
				autor: leo...
				pszczolek pisze:Ale czy ten błąd ma jakies negatywne skutki dla silnika? 
oprócz checka nie ma negatywnych skutków ... poszukaj w okolicy tunera - uśpi EGR na stałe (check nie będzie swiecić)
20 minut roboty ...
 
			
					
				
				: wt mar 30, 2010 10:59
				autor: marcin999
				Po co zaślepiasz EGR skoro masz chlodnicę spalin? Troche nadgorliwe to jest według mnie.
			 
			
					
				
				: wt mar 30, 2010 12:45
				autor: pszczolek
				Moim zdaniem lepiej jest jak w dolocie jest wyłacznie swieze powietrze a nie resztki nie dopału z recyclingu
			 
			
					
				
				: czw maja 20, 2010 17:12
				autor: pabazu
				Sądzę że u mnie to samo wystąpiło. Zaślepiłem EGR i na drugi dzień zaświecił mi się chek. Właśnie idę sprawdzić Vagiem jaki błąd wywaliło. 
Mam silnik ATD PD golf z 2003 (modelowo 2004)
Mam pytanko czy można jakoś Vagiem wyłączyć EGR. Doczytałem na forum że trzeba wypełnić mapę EGR wartością 8500 ale jak to zrobić ??
Może ktoś pomoże - w końcu po to jest to forum, a może mi ktoś to zrobi ?
PS: chciałem dodać że to MK4 ale chyba jest tak samo
			 
			
					
				BŁĄD EGR PO ZAŚLEPIENIU
				: śr sty 04, 2012 01:14
				autor: leszek1970
				to w końcu można zaślepić egr i usunąć chłodnice spalin w silniku bkd 2005r. bez zmiany oprogramowania by nie wyrzucało błędów byłbym wdzięczny za odpowiedz POZDRAWIAM
			 
			
					
				BŁĄD EGR PO ZAŚLEPIENIU
				: ndz sty 08, 2012 05:36
				autor: Sztomel
				Jeśli zaślepia się EGR to chłodnica spalin staje się zbędna więc jej wywalenie wtedy to "norma". Chłodnica spalin w silniku to żaden mus więc nie ma się nią co przejmować. Nawet jeśli w BKD pokaże się błąd to tak jak napisał kolega leo... nie ma to żadnego wpływu na dynamikę silnika. Co zrobić aby nie wywalało błędu to też już jest wcześniej napisane.
			 
			
					
				BŁĄD EGR PO ZAŚLEPIENIU
				: wt sty 10, 2012 13:41
				autor: Fahoo
				Zrobic software-owe egr-off i po krzyku
W każdym silniku TDI zaślepienie egr da wiekszy pomiar przepływomierza na wolnych, lecz w nowych sterach  dodano zapis w ecu ze przepływ powietrza na biegu jałowym  powyzej 4xx mg/r jest odnotowywane przez ECU jako usterka ukł. recyrlukacji spalin.
			 
			
					
				BŁĄD EGR PO ZAŚLEPIENIU
				: czw sty 12, 2012 12:32
				autor: marek0986
				Ja mam vw bore rok 1999 1,9TDi 115km czy moge zaślepić EGR??ostatnio wymieniłem zawór i od tego czau jak by dłużej wkręcał sie na obroty 

 
			
					
				BŁĄD EGR PO ZAŚLEPIENIU
				: czw sty 12, 2012 13:58
				autor: doggie
				marek0986, w tym 
TEMACIE jest ponad 70 stron o problemie zaślepionego EGR, wystarczyło poszukać
 
			 
			
					
				BŁĄD EGR PO ZAŚLEPIENIU
				: śr sty 25, 2012 03:51
				autor: Sztomel
				marek0986 pisze:mam vw bore rok 1999 1,9TDi 115km czy moge zaślepić EGR??ostatnio wymieniłem zawór i od tego czau jak by dłużej wkręcał sie na obroty 
Zaślepienie EGR nie ma na to żadnego wpływu.