EGR 1.9 TDI 100 KM AXR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marzio1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn lis 09, 2009 09:44
Lokalizacja: Wrocław

EGR 1.9 TDI 100 KM AXR

Post autor: marzio1 » ndz lis 22, 2009 20:02

Witam wszystkich posiadam golfa IV 1.9 tdi 100 KM kod silnika AXR zapalila mi sie ostatno kontrolka silnika wiec pojechalem na komputer wiec po odczytaniu bledow diagnosta ustrzelil egr probowalem go wyczyscic ale dalo to mizerne rezultaty. kontrolka zapalila sie ponownie sprawdzalem podcisnienie dochodzace do egr i faktycznie zasysa natomias w w egr jest mocna sprezyna i trzeba uzyc niewielkiej sily aby zawor otwozyc. pytanie moje jest nastepujace czy po podlaczeniu wezyka do membrany egr i zassysanu powinna byc taka sytuacja ze zasysam i zasysam i mam wrazenie jak by membrana byla dziurawa a nastepnie jak probowalem w na dmuchnac to tak jak by byla zatkana? Z gory serdecznie dziekuje.
Ostatnio zmieniony pt lis 27, 2009 22:14 przez marzio1, łącznie zmieniany 1 raz.



Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » ndz lis 22, 2009 20:31

Który masz rocznik tego AXRa?


VCDS,mozliwość zdiagnozowania.

marzio1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn lis 09, 2009 09:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: marzio1 » ndz lis 22, 2009 20:51

2004 rok



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lis 22, 2009 20:58

marzio1 pisze:sytuacja ze zasysam i zasysam i mam wrazenie jak by membrana byla dziurawa
jak membrana nie szczelna to zawór jest do wymiany.



Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » ndz lis 22, 2009 21:02

Zgadza sie w tym roczniku nieszczelny lub zaślepiony EGR wywala błąd.


VCDS,mozliwość zdiagnozowania.

marzio1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn lis 09, 2009 09:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: marzio1 » ndz lis 22, 2009 21:17

A powiedz mi trzpien tzw grzybek powinien chodzic tak troszke ciezko? czyli jednak to jest padniety EGR?



Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » ndz lis 22, 2009 21:28

Tak on chodzi trochę ciężko,jeżeli stwierdzisz nieszczelność membrany to tylko wymiana.


VCDS,mozliwość zdiagnozowania.

kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Re: EGR 1.9 TDI 100 KM AXR

Post autor: kompan » ndz lis 22, 2009 23:15

marzio1 pisze:Witam wszystkich posiadam golfa IV 1.9 tdi 100 KM kod silnika AXR zapalila mi sie ostatno kontrolka silnika wiec pojechalem na komputer wiec po odczytaniu bledow diagnosta ustrzelil egr probowalem go wyczyscic ale dalo to mizerne rezultaty. kontrolka zapalila sie ponownie sprawdzalem podcisnienie dochodzace do egr i faktycznie zasysa natomias w w egr jest mocna sprezyna i trzeba uzyc niewielkiej sily aby zawor otwozyc. pytanie moje jest nastepujace czy po podlaczeniu wezyka do membrany egr i zassysanu powinna byc taka sytuacja ze zasysam i zasysam i mam wrazenie jak by membrana byla dziurawa a nastepnie jak probowalem w na dmuchnac to tak jak by byla zatkana? Z gory serdecznie dziekuje.
Jaki miałeś błąd? Może taki:

19586 - EGR System Regulation Range Exceeded
P3130 - 35-10 - - - Intermittent

?


Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.

marzio1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn lis 09, 2009 09:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: marzio1 » pn lis 23, 2009 09:12

Nie pamietam ale najprawdopodobniej taki jak napisales.



kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » pn lis 23, 2009 11:50

Pytałem, bo mi się ostatnio taki błąd pojawił i zastanawiam się czy jest sens czyścić tego EGR czy lepiej kupić nowy od razu.


Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.

Awatar użytkownika
_Daniel_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: sob sty 03, 2009 14:28
Lokalizacja: Chatka Wielkiego Władka
Kontakt:

Post autor: _Daniel_ » pn lis 23, 2009 15:32

trzeba wyczyścić tez kolektor i doloty przy silniku bo inaczej robota jest bezcelowa :chytry:



marzio1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn lis 09, 2009 09:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: marzio1 » śr lis 25, 2009 10:05

Powiem ci ze ja wyczyscilem wszystko jednak nie pomoglo okazalo sie ze padla membrana w egr i kupie tez faktycznie nowy. znalazlem taka strone gdzie sprzedaja nowe egr-y do gr. VW
http://www.kolmot.com.pl



kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » czw lis 26, 2009 11:27

marzio1,

Widzę, że do mojego silnika pasuje ten model:

http://www.kolmot.com.pl/index.php?prod ... rod_id=251

W ASO VW cena niewiele wyższa bo kosztuje 270zł.

Jeśli masz taki sam model EGR to proszę powiedz mi jak go zdemontowałeś? Odkręciłem 3 śruby na imbus (te co są widoczne) i nie wiem co dalej ... Byłbym wdzięczny za instrukcje. I jak już go zdemontuje to jak sprawdzić tą membranę? Ten srebrny dekielek się jakoś ściąga czy jak?

Z góry wielkie dzięki !


Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw lis 26, 2009 11:39

Dla Twojego silnika właściwy jest ten o numerze z końcówką AF a dekielek jest fabrycznie zaprasowany na obudowie i można go zdjąć poprzez siłowe odgięcie zaprasowania - nie będzie jednak wtedy gwarancji, że będzie szczelny jak go ponownie zaciśniesz a wewnątrz wygląda to tak :
Obrazek


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości