Strona 1 z 3
					
				Jaki olej do Mk5 TDI?
				: wt wrz 08, 2009 13:47
				autor: Pawelrade
				Witam.
Jaki olej należy lać do golfa V 1,9 TDI na pompowtryskiwaczach? Ja ostatnio lałem Castrol EDGE 5W-30 pełen syntetyk. Jeśli chodzi o ta normę vw to wiem że powinna być 505.01, ale czy taki olej z przedziałem 504 00/507.00 będzie dobry? 
Coś takiego np. : 
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=725571433 
			
					
				
				: wt wrz 08, 2009 14:15
				autor: Piasek
				Tak - będzie dobry.
P.S.
Olej nie kosztuje 143 a 148 zł (co jest w opisie aukcji)
Chachmęty dla mnie...
			 
			
					
				
				: wt wrz 08, 2009 16:47
				autor: doggie
				Pawelrade, olej o specyfikacji 504.00/507.00 czyli Long Life radzę lać w przypadku, kiedy mało jeździsz po mieście, raczej po trasie a rocznie robisz co najmniej 30.000 km, jeżeli tych warunków nie spełniasz to lej olej z normą 505.01
			 
			
					
				
				: wt wrz 08, 2009 20:48
				autor: Pawelrade
				mettenos pisze:Pawelrade, olej o specyfikacji 504.00/507.00 czyli Long Life radzę lać w przypadku, kiedy mało jeździsz po mieście, raczej po trasie a rocznie robisz co najmniej 30.000 km, jeżeli tych warunków nie spełniasz to lej olej z normą 505.01
Czylo te z normą 504.00/507.00 to są oleje longlife? Ja raczej po mieście jeżdżę czyli bardziej będzie pasował 505.01?
 
			
					
				
				: wt wrz 08, 2009 21:36
				autor: doggie
				Pawelrade pisze:
Czylo te z normą 504.00/507.00 to są oleje longlife? Ja raczej po mieście jeżdżę czyli bardziej będzie pasował 505.01?
dokładnie tak, przy LL wymiana maksymalnie co 30.000 km i nie później niż 2 lata, jeżeli głównie jeździsz po mieście to odpuść sobie Long Lifa a lej z normą 505.01 z wymianą maksymalnie co 15.000 km lub raz w roku
 
			
					
				
				: wt wrz 08, 2009 23:00
				autor: maxoff
				Pawelrade pisze:504.00/507.00 
 ja leję taki i wymieniam co 12-14 tyś i jestem hepi. pozdro.
 
			
					
				
				: wt wrz 08, 2009 23:04
				autor: december74
				Witam!!
Jeśli mogę podepnę się pod temat. Jaki olej ja powinienem zastosować jeśli rocznie pokonuje jakieś 20 tys. i jazda jest w 3/4 w trasie? Dzwoniłem do serwisu w Kaliszu i opowiedzieli mi o normach olejowych a mianowicie olej powinien być zastosowany w tym silniku o normie 50501_50601_50700. Dodam że mój silnik nie posiada filtra cząstek stałych i auto tankuje tylko i wyłącznie na STATOIL.
Pozdrawiam.
			 
			
					
				
				: wt wrz 08, 2009 23:20
				autor: maxoff
				december74 pisze:50700.
 
 
			
					
				
				: wt wrz 08, 2009 23:43
				autor: doggie
				maxoff pisze:Pawelrade pisze:504.00/507.00 
 ja leję taki i wymieniam co 12-14 tyś i jestem hepi. pozdro.
 
nie wydaje ci się taki zabieg z lekka bezcelowy? Ja też stosuję olej VWA z normą 504.00/507.00, wymiany robię co około 23000-25000 km, tyleże rocznie pokonuję średnio 35000-40000 km
 
			
					
				
				: wt wrz 08, 2009 23:47
				autor: mj2006
				Nie polecam castrola sprobuj liqui moly 
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... _1331.html 3 prawdziwe syntetyki to valvoline 5w-40 mobil 1 0w-40 i liqui moly jak w linku , reszta to hydrokrakowane kupa na bazie mineralnej. 

  wszystkie normy powyzej 505.01 sa obciete ze wzgledu na ekonomie 506 507 itd. 5w-30 mniejszy zakres temperatur juto podesle konkretny artykuł na ten temat z niemieckiego forum pozdrawiam
Ja sam jezdze na 502/505 5W-40 Synthoil High Tech i mam 225tys nastukane i nic sie nie dzieje.
 
			
					
				
				: wt wrz 08, 2009 23:53
				autor: doggie
				mj2006, a ja mam ponad 200 tyś km głównie na Castrolu (od niedawna na VWA) zawsze z normą 504.00/507.00 i też się nic nie dzieje
			 
			
					
				
				: śr wrz 09, 2009 00:11
				autor: mj2006
				mettenos pisze:mj2006, a ja mam ponad 200 tyś km głównie na Castrolu (od niedawna na VWA) zawsze z normą 504.00/507.00 i też się nic nie dzieje
No to spoko dobrze wiedziec ja sie tak troche rozpisalem bo kiedys duzo o tym czytalem, jak kupilem to plastkiowe audi heh to od poczatku chcialem jezdzic na full syntetku i w konczu wybralem ten L.Moly i nic nie cieknie juz przez ponad rok. Mialem po prostu Castrola 10W-40 Magnatec i po plukaniu wylecial z silnika szary szlam, ten co mam jest czysty non stop i praktycznie nigdy nie czarnieje. Pozdro. 
PS. Wszyscy mi odradzali ogolnie takie przejscie ale sie udalo.
 
			
					
				
				: śr wrz 09, 2009 09:41
				autor: december74
				Ok. Jeśli chciałbym zastosować  valvoline 5w-40 to co ile kilometrów musiałbym zrobić zmianę przy mojej eksploatacji auta?
			 
			
					
				
				: śr wrz 09, 2009 10:02
				autor: Piasek
				mj2006 pisze:Mialem po prostu Castrola 10W-40 Magnatec i po plukaniu wylecial z silnika szary szlam, ten co mam jest czysty non stop i praktycznie nigdy nie czarnieje.
http://tdi.pl/component/option,com_smf/ ... ic,2842.0/