Prosze o potwierdzenie awari

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Prosze o potwierdzenie awari

Post autor: Zimny Chirurg » ndz sie 16, 2009 20:26

Witam

Silnik AJM

Dzisiaj moj znajomy wracał z i przy 160 km/h nagle spadła moc. Myslal ze tryb awaryjny.
Niestety reset nic niedał czyli ponowne zapalenie silnika. Zatrzymal sie na swiatlach i nagle za nim ogromna biala chmura dymu. Jak przyspieszal jak by malala ale tylko na wolnych obrotach zaraz masa dymu bialego. No i jeszcze dziwne odgosy z silnika jak bycos taro(dzwonio). Jak dla mnie to wysrao sie turbo ale prosze jeszcze o opinie. Silnik nie ma mocy mimo tego ze sztanga plynnie pracuje podczas dodawania gazu.

Pozdro

ZC



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz sie 16, 2009 20:29

moze pasek przeskoczył



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz sie 16, 2009 20:33

No i ja stawiam na turbo :?



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz sie 16, 2009 20:37

może być turbo, ale nie poeinno nic stukać, chyba ze walnęło olejem na tłoki to wtedy jest problem i może wtedy stukać.
ja bym najpierw sprawdeził rozrząd i zrobić logi



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » ndz sie 16, 2009 20:49

Nie tyle ze stuka tylko zaczyna trzec przy ok 1500 obr. Delikatnie ale syszalnie. Silnik na wolnych obrotach pracuje idealnie a rozrzad wymieniony jakies 10 tys na nowy.



Awatar użytkownika
for.est
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:19
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: for.est » ndz sie 16, 2009 20:51

a nie ubywa płynu chłodniczego?
pod korkiem oleju nie ma jakiś podejrzanych nalotów?
oleju nie przybywa?



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » ndz sie 16, 2009 21:12

Nalotu nie ma. Stwierdzilismy spadek oleju. Dym strasznie smierdzi.
Ostatnio zmieniony ndz sie 16, 2009 21:16 przez Zimny Chirurg, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » ndz sie 16, 2009 21:15

piter_s pisze:moze pasek przeskoczył
chyba ci

nie odpalajcie tego biednego silnika tylko bierzcie sie za turbine, bo juz niewiele z niej zostalo, a jeszcze szkody narobi


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz sie 16, 2009 21:51

z pewnością urwał się wirnik po stronie sprężarki.


Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz sie 16, 2009 22:04

souler pisze:nie odpalajcie tego biednego silnika tylko bierzcie sie za turbine
souler, prawde mówi, dobrze jak byście wyjeli wtryski, bo pewnie sporo oleju poszło na tłoki i trzeba będzie odciągnąć rurką, z tąd pewne wzięły się stuki, katalizator pewnie pójdzie na śmietnik.



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » ndz sie 16, 2009 22:04

No to lipa jak faktycznie urwao sie cos. Turbina cala byla robiona 1,5 roku temu. Wszystko nowe. Dbana wg najwyzych standartow. Bez gazu na zimnym, 1 min chlodzenia po kazdorazowej jezdzie samochodem. Szok. Teraz widac jak oni je niby regeneruja. Najwidoczniej wkladaja jakis hinski hlam. Olej 5w-30 Mobil tak ze napewno nie jego wina wymieniany co 9 tys. kata nie ma.

Dzieki i pozdrawiam.

ZC
Ostatnio zmieniony ndz sie 16, 2009 22:40 przez Zimny Chirurg, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » ndz sie 16, 2009 22:09

Tydzień temu to przerabiałem w swoim golfie AHF identyczne objawy, troche wirnik się powykrzywiał i łopatki się starły. Nowa turbo wsadzone i śmiga jak ta lala, tylko ja nie miałem kata to i tak jeszcze przez tydzien kopcił na biało ;)



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » pn sie 17, 2009 09:11

PvD pisze:Tydzień temu to przerabiałem w swoim golfie AHF identyczne objawy, troche wirnik się powykrzywiał i łopatki się starły. Nowa turbo wsadzone i śmiga jak ta lala, tylko ja nie miałem kata to i tak jeszcze przez tydzien kopcił na biało ;)
Da sie to regenerowac czy trzeba nowe turbo dawac?????



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn sie 17, 2009 09:40

Zależy od zniszczeń, ale naprawde nie polecem składać silnika bez przynajmiej częściowego odessania oleju z cylindrów - pewnie się zdziwisz ile go tam jest.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 38 gości