słabo pali

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

riggs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz lip 05, 2009 23:12
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: riggs » wt sty 12, 2010 15:25

Panowie nowy watek w mojej sprawie.Otoz co sie okazalo.Akumulator byl i jest ok.Rozrusznik czasem rzezi ale ciezkie odpalanie nie bylo jego wina.Winne okazaly sie poprostu swiece zarowe.Przyszly mrozy i auto palilo coraz gorzej ale zawsze palilo nawet przy -18 st.Ostatnio pojechalem do mechana.Ten sprawdzil swiece i co sie okazalo??Okazalo sie ze wszystkie 4 sa przepalone i wogole nie grzeja nic a nic.Wiec zalozyl nowe i teraz pali jak marzenie.A z ta kompresja co sugerowal SZATANEK chyba sie nie sprawdzilo.SZATANEK sugerowal ze jak kompresja jest slaba to silnik ma problemy z paleniem przy temp granicznej tj.wtedy kiedy jest juz zimnawo ale swiece jeszcze nie pracuja.Otoz okazalo sie ze moj silnik wogole caly czas palil bez swiec nawet przy -10,-15 a raz bylo -18 i zapalal zawsze.Zdaniem mechanika swiadczy to o swietnej kompresji silnika gdyz przy nie dzialajacych swiecach silnik palil poprostu na cisnienie.Gdyby kompresja byla kiepska i swiece by nie dzialaly tak jak to bylo u mnie to nie bylo by mowy o odpaleniu przy -15 st.Tak wiec kompresja jest oki.A problem byl prozaiczny poprostu swiece zarowe.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » śr sty 13, 2010 21:25

tak dla ciekawości robiłem próbę przy -6st paliłem bez grzania świec, odpalił od strzała tylko tak jak by z jeden obrót więcej zakręcił, nawet nie telepało silnikiem.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn sty 18, 2010 23:44

riggs ale pamietaj jeszcze o jednej rzeczy, kiedy temp spada ponizej ok 8 st C załącza sie podgrzewanie wstępne, u ciebie wszystkie swiece były spalone a mimo to silnik lepiej odpalał bo czym nizsza temp, to tym większa dawka rozruchowa. Mimo ze odpalałes cały czas na spalonych swiecach to obniozenie temp ponizej 8 st. powodowało zwiększenie dawki i silnik odpalał lepiej.



kojot23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 13:56
Lokalizacja: Warmia
Kontakt:

Post autor: kojot23 » pt maja 28, 2010 14:43

Udało mi się w końcu dojść co go bolało z tym zapalaniem na ciepłym i zimnym silniku. Trochę czasu to potrwało ale znalazł się kumaty jegomość który się z tym uporał.
Mianowicie:
1. Podłączył komputer pod VAG-a i co wyszło z lekka opóźniony zapłon, przestawił to na z lekka przyśpieszony. Z tego co mówił pomoże to przy odpalaniu zimą przy sporym mrozie.
2. Ustawił oszukał komputer samochodu i ustawił że mam niby skrzynię automatyczną nie manualną, spowodowało to pojawienie się błędu ale wiadomo nie mam czujnika od tej skrzyni. Ten myk zwiększa ilość dawki przy rozruchu co w wiadomo pomaga również w odpalaniu. Jedyny skutek uboczny tego to błąd i sporadyczne szarpanie przy drugim biegu ale jest to do opanowanie :)
Ten zabieg uczynił mnie jedyne 70 zł razem z ustawianiem rozrządu :)



Wiewi91s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw lip 13, 2017 11:33

słabo pali

Post autor: Wiewi91s » czw lip 13, 2017 13:29

I jak kolego rozwiązałeś problem? Co było przyczyną ba mam podobny problem



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości