szarpie (przerywa) silnik

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

riggs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz lip 05, 2009 23:12
Lokalizacja: Jaworzno

szarpie (przerywa) silnik

Post autor: riggs » wt lip 07, 2009 22:08

Z góry przepraszam jeżeli taki temat istnieje ale korzystałem z wyszukiwarki i nie znalazłem.Witam mam GOLFA III 1.9 TDI 90 KM kod silnika dopiszę jutro.Otóż mam problem.Auto mam od 3 dni i zauważyłem problem.Podczas jazdy silnik szarpie (przerywa).Dzieje się tak wyłącznie kiedy silnik pracuje w temp ok 90 st,kiedy jest chłodniejszy wszystko jest ok.Dodam iż dzieje się tak wyłącznie kiedy dodaje gazu ale nie cały czas tylko dzieje się tak w pewnym momencie.Poprostu jadę dodaje gazu i nagle zonk szarpie.Jak popuszcze gaz przestaje.Kiedy trzymam gaz w miejscu bądz auto jest na luzie wszystko jest ok.Nie dzieje się tak zawsze.Co może być przyczyną?Proszę o sugestie i podpowiedzi.Z góry dzięki.



Awatar użytkownika
seba198666
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 703
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: seba198666 » wt lip 07, 2009 22:17

trzeba podpiąc pod komputer i sprawszić jak pracuje silnik podczas jazdy.jesli silnik bedzie ok to szukać w mechanice. to moze byc wszystko sprzegło skrzynia poduszki pod silnikiem skrzynia trzeba przeglądnać auto a usterka sie napewno znajdzie


seba

riggs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz lip 05, 2009 23:12
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: riggs » wt lip 07, 2009 23:28

Silnik to typ 1Z.Poduszki silnika i skrzynia raczej mi się nie wydaje bo jak wspomniałem szarpie wyłącznie na rozgrzanym do temp roboczej silnik,kiedy jest zimny bądz ciepły ale nie ma 90 st wszystko jest oki.No i jak już mówiłem nawet na rozgrzanym silniku nie zawsze szarpie.Panowie czy to może być nastawnik pompy wtryskowej?Panowie nowe spostrzeżenia:szarpie zarówno na zimnym jak i ciepłym.Ale raz wogóle nie szarpie innym razem co chwila.Czy to możliwe żeby nastawnik pompy?Silnik jakby wprost przygasa a może to być zwyczajnie filtr paliwa??Bo autko mam od paru dni i nic w nim jeszcze nie wymieniałem.W tym tygodniu wymienię olej i filtry i się okaże czy filtr paliwa.Postaram się podjechać też na VAGa.A czy to możliwe że przestawiony rozrząd?
Ostatnio zmieniony śr lip 08, 2009 18:43 przez riggs, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
seba198666
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 703
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: seba198666 » śr lip 08, 2009 20:58

mozliwe ze filtry rozrzad tez moze byc. najlepiej wymień filtr paliwa i jak bedzie dalej to samo podepnij pod komputer a on powie ci wszystko:) tylko jedz do goscia ktory nie tylko ma komputer ale potrafi tez czytac jego wskazania. bo nie chodzi o to zeby skasował 50zl i powiedzial ze nie ma błedów

[ Dodano: 08 Lip 2009 21:02 ]
mam nadzieje ze masz dobre paliwo a nie 50%paliwa a reszta woda bo tez tak sie moze dziac na bardzo złym paliwie. zerknij jeszcze na połaczenia węzyków paliwowych czy nie ma pecherzykow powietrza bo moze masz nie szczelnosc i powietrze łapie


seba

riggs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz lip 05, 2009 23:12
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: riggs » czw lip 09, 2009 10:03

Dzięki.Wszystko posprawdzam i zobaczymy.Paliwo tankuje najczęściej na stacjach BP więc tam chyba jest ok?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw lip 09, 2009 19:24

odepnij wtyczke predkosciomierza ze skrzyni


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

riggs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz lip 05, 2009 23:12
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: riggs » czw lip 09, 2009 21:26

Ok wielkie dzięki.Sprawa wygląda tak:wczoraj do południa auto miało "szarpaczke" dość często.Nawet raz jak wcisnąłem gaz nieco szybciej to jak szarpło to masakra aż kłęby dymu poszły za autem. Jednak wczoraj popołudniu nagle ni z tąd ni z owąd święty spokój nic się nie dzieje.Dziś cały dzień nic zero szarpania a przejechałem ok 120 km.Chciałbym zwrócić uwagę że kiedy autem szarpało jeżdziłem na paliwie które już było w aucie podczas jego kupna.Ja wlałem paliwo na stacji BP i dalej szarpało ale jak wspomniałem od wczoraj popołudniu nic się nie dzieje.Dziś znów wlałem paliwo na dobrej stacji i nic.Może był jakiś syf wlany?Ale nie chcę zapeszać bo równie dobrze problem może wrócić jutro i się okaże że to jednak nie od paliwa.Jeżeli chodzi o wymiany olejów ,filtrów i rozrządu to jestem umówiony na przyszły tydzień.PS mam pytanie do ADAMMa.Jeżeli by nadal szarpało i po odpięciu wtyczki prędkościomierza ze skrzyni biegów by przestało to co to oznacza wówczas??Pozdrawiam i będę na bieżąco informował gdyby znów szarpanie wróciło.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt lip 10, 2009 09:18

jesli po odpieciu przestanie to nastawnik masz do zrobienia


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Sosik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 10:40
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Sosik » pn gru 14, 2009 00:21

witam wszystkich .. mam podobny problem co kolega ktory postawil ten temat..
mam auto od 4 miesiecy przy kupnie nie czulem tego a moze juz nie pamietam:D
ale po pierwszym miesiacu zaczol puszczac kleby dymu na kazdym biegu i szarpal oraz przerywal nie mialem pojecia co to moglo byc bylem na komputerze oczywiscie 0 bledow... ;/
koles mi mowil ze moze syf albo woda w baku i najlepiej przeczyscic odrazu myslalem ze to wtryski ze tak dymi ... turbo nie brierze oleju bo dymilby na niebiesko a na czarno dymil zaczelem wiec sprawdzac po koleji i rozebralem do przeczyszczenia intercooler gdy go zakladalem sprawdzalem wszystkie przewody bo to mogla byc tez przyczyna lewego powietrza i w gumie do kolektora ssacego byla szpara na dwa palce a ze tam jest duze cisnienie to dostawalo sie lewe powietrze zaklejilem ja bo jak sie dowiedzailem ze w servisie 15 cm rury tej kosztuje 180 zl to sie zalamalem ... po zaklejeniu nie szarpal i nie dymil :D oczywiscie przez 1 dzien;/ nie powiem bo to byla przczyna dymienia ale mowie sobie moze przez tasme dostaje sie powietrze jeszcze i dlatego przerywa a wydawalo sie ze mniej szarpie... znalazlem gume taka na szrocie oRginalna:D koles sie nie znal na rzeczy:D za 10 zl kupilem;p 2 dni ok 0 szarpania i przerwywania juz bylem happy:D ale wrocilem do domu z roboty na rezerwie i przejechalem 25 klockow jeszcze bo do stacji nie mialem blosko;/ i przerywal na kazdym biegu szarpac tez zaczol;/ zatankowalem za 100 zl mysalem ze syfu zaciagnelo a jestem po wymianie wszystkkich filtrow wraz z olejem. niby przestalo przerywa 2 albo 4 razy na dzien a szarpie przwie zawsze na 4 biegu i 5 przy popuszczeniu kilkokrotnym gazu nie szarpie ale ujme gazu znow i szarpie;/ od poczatku slyaszalem lekki swist przy zapalaniu i jak chodzi silnik w okolichach rozrzadu to chyab lozysko ale to jeszcze zobacze ... i sam nie wiem czego to juz moze byc przyczyna ;/ opcji jest wiele;/ powietrze , paliwo , rozrzad , wtryski
na innych forach czytalem ze do przeczyszczenia dac cos zwiazane z wtryskiem ale juz nie pamietam ..pomozcie bo nie weim od czego zaczac zeby zapobiedz temu moze to przeplywomierz?? jesli byloby to powietrze ale nie jakie sa objawy pry zepsutym wiem ze sie nie odpali auta:d

[ Dodano: 14 Gru 2009 20:49 ]
dodam jeszcze ze nie szarpie wogole i ciagnie na kazdym biegu tak jak powinien gdy zmiana biegu bedzie precyzyjna wymiana sprzegla z gazem nawet lekko ze sprzegla ale tak delikatnie wtedy nie przerywa ani troche nie szarpnie ...
probowalem sprawdzic kiedy sie tak dzieje tez po postawieniu auta na kolkach i zmianie biegow nic nie dalo sie z tego zobaczyc;/


Mój golfik -- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=272172

Awatar użytkownika
Glin14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt wrz 21, 2012 21:19
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

szarpie (przerywa) silnik

Post autor: Glin14 » śr lip 06, 2016 20:47

Witam mam podobny problem w moim golfie i niemogę sobie z Tym poradzić. Golf 4 1.9TDI ALH kiedy wciskam pedał gazu zaczyna szarpać tak przy 1300/2100 obrotach to są dwa trzy szarpnięcia i cisza wcześniej zdarzało mi się to raz na tydzień góra dwa a teraz ciągle ... próbowałem odłączać wtyczkę od prędkościomierza ale nic to nie zmieniło nadal to samo a błędów brak pomysły ? dodam też że dwa dni temu wymieniony rozrząd i wszystkie filtry wraz z olejem i płynem chłodzącym auto nie kopci.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości