Mój "oil catch tank"

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Przemula
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: sob gru 03, 2011 12:55

Mój "oil catch tank"

Post autor: Przemula » pn wrz 02, 2013 19:44

nie ma ktoś na zbyciu oil catch tanka może i być taki jak na stronie 1 :)



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Mój "oil catch tank"

Post autor: Shmatan » wt wrz 03, 2013 09:50

Karolo123, troszkę nie ogarniam - puszcza Ci egr a Ty chcesz zakładać oct? olej w dolocie jest normalną rzeczą - czy to z odmy czy systemu doładowania, ale zawsze coś się zbierze. Wymienić możesz egr na taki który nie cieknie i oct sobie odpuść. Odmę zdemontuj i umyj w środku



Karolo123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob lut 18, 2012 15:02
Lokalizacja: Śląsk

Mój "oil catch tank"

Post autor: Karolo123 » wt wrz 03, 2013 14:52

Tak myślałem żeby załatwić dwie rzeczy od razu. Będę czyścił turbo i dolot a z OCT w przyszłości byłoby mniej nagaru. A jak ograniczę olej w odmie to i EGR nie będzie cieknął.

Dobrze myślę czy może jednak muszę wymienić też ten EGR? Może ktoś mnie upewnić?



dami8705
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw mar 28, 2013 11:57

Mój "oil catch tank"

Post autor: dami8705 » wt lut 11, 2014 19:02

Czy można taki zamawiać oil catch tank http://allegro.pl/oil-catch-tank-zbiorn ... tabsAnchor. Czy lepiej dopłacic do tych droższych ? pozdro



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9200
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Mój "oil catch tank"

Post autor: wesol » wt lut 11, 2014 22:14

nie wiem czy wszyscy sa tu swiadomi ale my w tdi w zasadzie to mamay OCT. To ufo czarne na pokrywie jest swego rodzaju wlasnie takim elementem. Mysle z eniektore tu te samorobki mga do konca nie spelniac tego zadania. Co z tego ze cos tam zgormadzi sie troszke tego oleju w tym pojemniku jak osobiscie wydaje mi sie ze ten olej moz ebyc podrywany ponownie i leciec dalej w dolot.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

dami8705
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw mar 28, 2013 11:57

Mój "oil catch tank"

Post autor: dami8705 » śr lut 12, 2014 15:14

Tylko że to ,,ufo,, nie spelnia swojej roli, a nowa pokrywa to koszt wysoki.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9200
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Mój "oil catch tank"

Post autor: wesol » śr lut 12, 2014 19:03

No tak moze nie dziala tak dobrze zeby wylapywac pary oleju w stu procentach. Z tym ze tez wiele sie slyszy o zamarznietej odmie wiec jakoś slabo widze te neiktore rozwiazania gdzie te weze maja po pol metra. Jak wszedzie sa plusy i minusy. Puki co jeszcze nie zmajstrowalem w zadnym swoim aucie OCT ale nosze sie z tym juz od kilku lat.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Re: Mój "oil catch tank"

Post autor: daniel23584 » śr lut 12, 2014 20:50

Ja kupilem autko 4 lata temu, na poczatku zastanawialem sie czy nie zalozyc OCT ale dalem sobie spokoj.. ostatnio podczas zmiany lamp z przodu postanowilem wyjac IC zeby zobaczyc ile przez te lata oleju sie tam nazbieralo.. nie wiem czy ktos przede mna tam zagladal.. ja zrobilem 95 tys km i w sumie z IC scieklo ok kieliszka oleju, wiec chyba u mnie OCT bylby zbedny?


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9200
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Mój "oil catch tank"

Post autor: wesol » śr lut 12, 2014 22:41

ten olej sie tam nie gromadzi w nieskonczonosc. Pary oleju ida przez caly uklad olotowy od odmy do komory spalania.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Aivars
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 23:02
Lokalizacja: okolice miastastumostów

Re: Mój "oil catch tank"

Post autor: Aivars » czw lut 13, 2014 16:22

daniel23584 pisze:Ja kupilem autko 4 lata temu, na poczatku zastanawialem sie czy nie zalozyc OCT ale dalem sobie spokoj.. ostatnio podczas zmiany lamp z przodu postanowilem wyjac IC zeby zobaczyc ile przez te lata oleju sie tam nazbieralo.. nie wiem czy ktos przede mna tam zagladal.. ja zrobilem 95 tys km i w sumie z IC scieklo ok kieliszka oleju, wiec chyba u mnie OCT bylby zbedny?

Zajrzyj do kolektora ssacego- wtedy zobaczysz ile szlamu sie tam nazbieralo, min z tych par olejowych


ain't low enough.

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Mój "oil catch tank"

Post autor: daniel23584 » pt lut 14, 2014 08:48

No ale jesli nawet cos sie nazbieralo to w czym to przeszkadza?


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9200
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Mój "oil catch tank"

Post autor: wesol » pt lut 14, 2014 15:56

w niczym.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Mój "oil catch tank"

Post autor: Detektor » pt lut 14, 2014 19:37

dami8705 pisze:Tylko że to ,,ufo,, nie spelnia swojej roli, a nowa pokrywa to koszt wysoki
Po jaką cholerę inwestować w nową pokrywę skoro można swoją oryginalną wyczyścić od czasu do czasu
i będzie ok. Ja swoją wyczyściłem przy pomocy rozpuszczalnika i wszystkie kanały w pokrywie są idealnie drożne
jak w nowej.
wesol pisze:No tak moze nie dziala tak dobrze zeby wylapywac pary oleju w stu procentach
No i dlatego OCT jest rzeczą przydatną.
wesol pisze:Z tym ze tez wiele sie slyszy o zamarznietej odmie wiec jakoś slabo widze te neiktore rozwiazania gdzie te weze maja po pol metra.
To ja postaram się znaleźć chwilę czasu żeby porobić foty i wrzucę je tutaj co by niektórzy mieli wzór jak zrobić taką
bezproblemową oraz bezobsługową odmę żeby było dla potomnych.
daniel23584 pisze:No ale jesli nawet cos sie nazbieralo to w czym to przeszkadza?
wesol pisze:w niczym
wesol, Ty jako stary forumowicz powinieneś wiedzieć i widzieć jak bardzo u niektórych forumowiczów zasyfiło kolektor
ssący ,co po niektórzy wrzucili na forum foty swoich kolektorów które miały już niewielkie otwory w kanałach.
Po za tym nie mów ,że w niczym ponieważ taki zasyfiały kolektor ssący zakłóca przepływ powietrza do cylindrów co powoduje
spadek mocy silnika. Niektórzy opisywali jak to ich autka nabrały wigoru po wyczyszczeniu kolektorów oraz EGR-ów z tego syfu.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9200
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Mój "oil catch tank"

Post autor: wesol » pt lut 14, 2014 20:22

No tak ale Masters robil kiedys pomiar na hamowni 1Z jak dobrze kojarzę gdzi emial tak zalepiony kolektor ze moz epalec sie miescil a moze nie i byly gratisy jeszcze. Te ofczucia ludzi to dziele zawsze na dziesieć bo ja moge te znapisac ze po zmianie uszczelek na PD tez mi przybylo 10 koni.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 60 gości